Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Det blir i hvert fall ikke verre enn DVD, men det er klart det koster litt ekstra med Blu-Ray. Hvis du har tenkt å skaffe deg en egen BD-spiller ville jeg ventet, men hvis du skal bruke Playstation 3 kan du like gjerne kjøpe nå og begynne på BD-samlingen, i hvert fall på filmer du tror du kommer til å se flere ganger. Egne spillere og prisene på disse beveger jo på seg hele tiden, mens en PS3 nok har nådd et noenlunde stabilt prisnivå, så hvis du likevel skal ha en ... Etter min første Blu-Ray tror jeg nesten ikke jeg kommer til å kjøpe en eneste DVD mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skal ikke handles inn med en gang, når den har kommet så tar det et par månder så kommer boksen med alle fire filmene og man vil helt sikket ikke ha mulighet til å kjøpe de tre første seperat...

BoB:

Episodes are spread across six discs with DTS-HD audio and new extras...

All New, Never-before-Seen Blu-ray Bonus Features, including:

Interactive Field Guide including Soldier Bios, Historical Timeline, Map, Chain of Command and Glossary

Picture-in-Picture Video Commentary for all 10 episodes

Bonus Features from original SD release, including:

“We Stand Alone Together in the Company of Men” (80 minute documentary)

Behind the Scenes: The Making of Band of Brothers (Ron Livingston’s video diaries)

Who’s Who: The Men of Easy Company

Premiere in Normandy and menu-based photo gallery

bandofbrothersusbdqj7.jpg

Lenke til kommentar

Hvilken? Band of Brothers eller Indiana Jones?

Sjansen for at Indiana Jones er regionfri er hvert fall stor, ettersom det er Paramount som er distributør, som aldri har utgitt en soneinndelt Blu-ray. Nå er riktignok Indiana Jones en storfilm og det ville ikke vært unaturlig å begynne med soneinndeling på den, men også Iron Man fra samme studio kommer jo rett før Indiana Jones, og den er også bekreftet sonefri. Så rimelig stor sjanse for at Indiana Jones blir sonefri. Kommer sikkert på sone B i november, om jeg skulle tippe.

Hvis du mener Band of Brothers, kommer denne på sone B dagen før den kommer i USA, altså 10. november. Dette er da britisk utgave, tviler på at det kommer en norsk utgivelse allerede.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis det er noen som faktisk ikke har planer om å kjøpe Transformers på Blu-ray så bør dere revurdere det for å si det sånn.

Noe stort nærmere den ulitmate demo disk når det kommer til lyd/bilde tror jeg ikke det er mulig å komme, helt SINNSYKT!!!

Nå er det litt dårlig gjort i forhold til HD DVD utgivelsen siden jeg har byttet både forsterker og de tre høytallerne foran siden jeg så den på HD DVD, men True HD sportet er bedre enn DD+ sporet som var på HD DVDen. Lydsportet er bare fantastisk, har ikke ord til å beskrive hvor bra det er for å si det sånn :D

Lenke til kommentar

Bildet er visst helt likt som på HD DVD-utgaven, mao "altfor" mye støy i bildet. Men for all del, det er nesten perfekt. Problemet i den røde utgaven er for meg at jeg må skru lyden så mye høyere opp i forhold til andre HD DVD'r, og spesielt BD. Er DD+ kodet mye lavere enn TrueHD og DTSHD MA/HR? Volummessig.

EDIT:

Batman: The Movie (1966) - Fox - Review

LOCKED.

FOX-titler er ALLTID locked

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Okei, folkens. Måtte brått kjøpe ny pc i dag, da den forrige kræsja helt. Den har brått blu-ray-spiller, så tenkte jeg skulle kjøpe en film eller to for å sjekke ut what teh fuzz is about lizzom. Så da har jeg en oppgave til dere, siden jeg ikke orker å tråle gjennom alle sidene i tråden. Hvilke filmer er det som tar seg særdeles godt ut i HD? Litt kjedelig å kjøpe en film som har kornete bilde. Gjerne da noe actionfylt, 12 Angry Men ser jeg liten vits i å kjøpe i HD(selv om den sikkert ikke er å oppdrive, heller).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...