Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden


Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Eg har eit problem med min HD EP-30 spelar.

Til og med heilt nye HDDVD'ar som eg tek rett ut av plasten og legg i spelaren kan finne på og hakke. Er det noko eg kan gjere med dette? Det er også slik at lyden av og til forsvinn. Det kan då hjelpe og trykke pause og so starte igjen eit par gongar. Men kva hjelper mot dette? Må eg sende på reperasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Første "billig-BD"-skredet kvalitetsmessig fra Echo var ifg. Hidefdigest verre enn DVD.

 

Og etter å ha lest et par at anmeldelsene på de første diskene dems så ble The Big White avbestilt :)

 

DVD Pacific var yankee det

 

Jepp...

 

Edit:

 

Eg har eit problem med min HD EP-30 spelar.

Til og med heilt nye HDDVD'ar som eg tek rett ut av plasten og legg i spelaren kan finne på og hakke. Er det noko eg kan gjere med dette? Det er også slik at lyden av og til forsvinn. Det kan då hjelpe og trykke pause og so starte igjen eit par gongar. Men kva hjelper mot dette? Må eg sende på reperasjon?

 

Har du prøvd å oppdatere firmware på spilleren???

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Jøss, så nå er også Lady Vengeance ute på BD.. da mangler bare Sympathy for Mr. Vengeance?

Jeg ser disse har både TrueHD og DTS HD MA! HELT SYKT! Om Sky Blue er det samme prosjektet som Wonderful Days, det sier no hvertfall imdb ;) Om så skulle jeg gjerne sett denne koreanske anime/animasjonsfilmen på nytt. Den var virkelig fet

 

Hele den lista der så igrunn ganske spennende ut :D

Lenke til kommentar

28/04 – Paranoid Park

26/05 – I’m A Cyborg

23/06 – The Proposition; Sky Blue

28/07 – Funny Games U.S.; A Tale of Two Sisters

25/08 – P2; Lady Vengeance

 

Må nok enda vente noen månder på Lady Vengeance, kommer ikke før i slutten av August. Er i hvertfall 6-7 av dem jeg har lyst på, Paranoid Park og I'm a Cyborg er alt bestilt...

Lenke til kommentar
Noen som vet om en god HD/BD kombinert spiller og billige hddvd/BD tilbud på internet?
Tror kanskje det blir en LG BH200 på meg om ikke så lenge.

Med siste firmware, driver, og software-hack klarer den å sende alle lydformater ut, den er BD Profil 1.1 klar (og det eneste som muligens mangler på Profil 2 er minne, som fikses med en USB memorystick), den kan gjøres multiregion PAL/NTSC (PAL også for amerikansk-kjøpte spillere) med god oppskalering for SD DVD, og den kan skifte mellom blu-ray region A og B med fjernkontrollen. At den fungerer som en reservespiller for HD DVD er en bonus.

Transformator (hvis jeg kjøper en amerikansk modell) har jeg allerede.

Anmeldelse her, i tillegg har det som nevnt kommet firmware-oppdateringer (etter anmeldelsen) som gjør spilleren rimelig komplett, med regionsfrihet/multiregion PAL/NTSC/blu-ray med fjernkontroll-hacks og CD, se tråder her og her.

Lenke til kommentar
Tror kanskje det blir en LG BH200 på meg om ikke så lenge.

<snip>

Da var den bestilt (begynner visstnok å bli flere markeder som er tomme for den, så fant det best å få ut finger'n), sendes vha JetCarrier/Magnum, så har den vel om en 10 dagers tid. Grov hoderegning tilsier i underkant av NOK4000 inkl frakt og mva.

Lenke til kommentar
Tror jeg skal kjøpe meg Blu-ray spiller idag, men trenger forslag til en god en.

 

Ser det er flere som spør om anbefalinger til signalkilder.. Hadde vært flott om dere laget egne topics for dette, så holder vi denne fri for slikt :)

Ta en titt på avforum.no

Lenke til kommentar
Noen som vet når Cloverfield kommer på blu-ray her til lands? Når jeg søker på forskjellige nettbutikker er den bare å finne på dvd. Er klar over at den er ute i USA/Canada og region free.

http://www.dvdstrax.com/no/index.php3?SCREEN=pr&pr=229

 

Ser Clover er der, men bestillingsvare som reg0. Så, du må kanskje kjøre DVDpacific/Amazon. DVD-utgaven har ifølge PK release 25/6. BD-utgaven har visstnok ikke fått dato enda, men det er som regel i samme tidsrom.

 

Bestilte There Will Be blood på DVDstrax. 179 + 10 frakt. Hadde planer om amazon, men var utsolgt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
MGM/Fox today officially announced the first next-gen release of a half-dozen James Bond catalog titles, which will hit Blu-ray this October in newly-remastered special editions.

 

Spanning several Bond eras (and lead actors), the six titles due to hit Blu-ray on October 21 (day-and-date with new DVD re-issues) include: 'Dr. No,' 'From Russia with Love,' 'Thunderball,' 'Live and Let Die,' 'For Your Eyes Only,' and 'Die Another Day.'

 

Timed to coincide with the upcoming theatrical release of the latest Bond film, 'Quantum of Solace,' each of the six titles will receive a frame-by-frame digital restoration courtesy of Lowry Digital Images (the same company behind the recent well-received remasters of 'Star Wars' and 'Indiana Jones'), as well as a bevy of still-unnamed supplemental features.

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...