Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden


Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Det er selvsagt meget bra jobbet av Slysoft å få ut et offisielt program som dette som fjerner brukersperrer, men tydeligvis er det folk som har klart å komme seg rundt BD+ tidligere. Har sett mange HD-rip'er av BD+ filmer tilgjengelig de siste månedene.

Men det har vært mye arbeid for slysoft å reverse-engineere BD+ kommandosettet så de fortjener applaus for at de nå nesten er helt i mål. Vurderer nesten å kjøpe AnyDVD kun for å støtte deres gode arbeid, til tross for at jeg egentlig ikke har så veldig bruk for programmet foreløpig.

 

Stemmer at det har vært måter å komme seg rundt BD+, men dette krever utstyr som er særdeles kostbart, ettersom man har vært nødt til å ta opptak direkte fra HDMI-porten (via noen spesielle kort) ukomprimert, som setter store krav til harddiskenes skrivehastighet (RAID 0 minimum). Det nye er jo at nå kan hvem som helst enkelt og greit sette en Blu-Ray plate i maskinen, klikke "Fjern BD+ beskyttelse" og voila, så har man en kopi liggende på harddisken man kan kode om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke Paramount kansellert alle HD-DVD-titler da? Eller gjaldt det bare i USA? Jeg skal ikke si noe sikkert når det gjelder Gudfaren-releasen, men Paramount har hvert fall kansellert en haug med titler - Sweeney Todd, There Will Be Blood, Bee Movie, osv. Virker litt rart om de da skal produsere Gudfaren. Så jeg har mine tvil, men som sagt, jeg skal ikke si noe sikkert.

Lenke til kommentar
Kommer Gudfaren til hd dvd likevel?

Siden det ikke er en tysk utgivelse, men import av den britiske som er kansellert/var feil-annonsert (den var i og for seg annonsert i forskjellige europeiske markeder, men versjonen som først var merket som HD DVD på Amazon UK var feilmerket, det er snakk om en ny remastret standard DVD-utgivelse) er det nok bare Amazon Tyskland som ikke har oppdatert data for utgivelsen.

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av Njål
Lenke til kommentar

Noen flere som har lagt merke til at lydnivået på tyske HD DVD utgivelser er mye høyere enn de amerikanske/engelske/australske???

 

La merke til det første gangen jeg så Resident Evil 1 & 2 og etter å ha sett Bug og Silent Hill i går og i dag. Jeg må skru ned lyden fra si 28-32 hvor jeg pleier å ligge normalt til å ha lyden fra 40 og oppover for ikke å skremme vekk naboene, rart...

Lenke til kommentar
Oppgraderingen kalles «Firmware Upgrade Version 2.20». BD-Live (aka Profile 2.0) vil gi muligheten til å laste ned videoinnhold, ringetoner, livebaserte interaktive spillmuligheter og mer.

 

Med andre ord, Profile 2.0 har ingenting med selve filmopplevelsen å gjøre, men ekstrafunksjoner over nett.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Profile 1.1 (Picture-in-picture) er mye større enn funksjonene som ligger i Profile 2.0, ja. Men selvfølgelig, blir jo litt individuelt hva man foretrekker. Men det er fint å ha det, jeg er sikker på at filmutgiverne greier å komme opp med en del spennende 2.0-saker også. Og det har jo vært et av hovedargumentene mot Blu-Ray, at formatet ikke har hatt en ferdig standard med alle funksjonene fra starten av. Så det er fint at det kommer på plass nå.

Lenke til kommentar

PiP (eller bilde-i-bilde om du vil) vil si at det er mulighet å vise to eller flere (er ikke helt sikker på om dagens TV-er kun kan vise maks to) kilder samtidig på skjermen. I dette tilfellet (PS3 og Blu-ray), så kan man nå se bonusmateriale samtidig som filmen snurrer. Bonusmaterialet (f.eks. kommentarer fra regisøren) vil da dukke opp i et av hjørnene. Derav begrepet bilde-i-bilde. :)

Lenke til kommentar

Linken til Hewitt oppsumerer det meste. Ellers har Highdefdigest.com skrevet om samme sak på sine sider. :)

 

- "Resume play" will enable PS3 system to start playing a Blu-ray disc and DVD at the point it was stopped, even if the disc had been removed (BD-J format not supported).

Den likte jeg best. :)

Lenke til kommentar

Jeg har også lyst på en stand-alone Blu-Ray-spiller når de blir billigere, men jeg er faktisk ikke sikker på om jeg kommer til å kjøpe en. For mine krav, både til Blu-Ray og DVD, fungerer PS3-en helt ypperlig og jeg har absolutt ingenting å utsette på den. Skal da sies at jeg ikke er blant de mest hardcore audiofile og ... eh, bildiofile. Skjønner godt at de som vil ha "det beste" sikter litt høyere. Men det som gjør at jeg sier at jeg ikke vet om jeg kommer til å kjøpe en stand-alone-spiller, selv når den blir billigere, er at jeg rett og slett ikke vet helt hvordan jeg skulle ordnet oppsettet da. Jeg har tre HDMI-innganger på TV-en og tre optiske innganger på anlegget, og disse tre blir brukt til PS3 (spilling, Blu-Ray og DVD sone 2), snart en HD-DVD-spiller (HD-DVD og DVD sone 1), og den siste inngangen brukes av en HD-dekoder for TV. Alternativet da er vel å bruke komponent eller VGA på noe (disse kan vel også levere i HD?). Men får se - den tid, den sorg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...