Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden


Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke annet enn at de er litt tykkere enn de amerikanske, har vært borti et sånn cover fra england også (Harry Potter 4).

Hvordan er de norske utgivelsene da?

 

Som de amerikanske, men når jeg startet å tenke meg om så har jeg fått en av de tykke coverene fra usa også (Motorhead - Stage Fright)

 

Men 99% av coverene som jeg har vært borti er de tynne...

 

Ringenes Herre trilogien, når kjem den i HD?

 

Lotr triologien har ikke blitt annonsert ennå...

Lenke til kommentar
Er denne Blu-Ray spilleren bra? http://www.netonnet.no/Product/Product.asp...Hardware=526844

 

Hvor lang tid tar den for å starte en dvd, BD?

 

Ca. 50 sekunder.

 

Bråker den?

 

Nei.

 

Fins det bedre Blu-Ray spillere i samme prisklasse?

 

Nei, men den er vel bare profil 1 så den vil ikke ha PiP (bilde i bilde) som kom med profil 1.1. Men det er vel en spiller på vei som heter BDP-S350 som er profil 2.0 (mener jeg, er i hvertfall 1.1) i løpet av sommeren som det kanskje er greit å vente og sjekke prisen på før man kjøper...

 

 

Hvis jeg kjøper Blu-Ray filmer fra Amazon kan de spilles på denne?

 

Ja og nei, noen av filmene er sone A og vil ikke virke på den og noen er sone frie og vil spille som bare det. Her er det greit å sjekke litt før man handler...

 

 

Kan dere anbefale bedre spillere hvis denne ikke måler seg opp mot andre.

 

Takk.

 

Bare hyggelig :)

Lenke til kommentar
Er denne Blu-Ray spilleren bra? http://www.netonnet.no/Product/Product.asp...Hardware=526844

 

Hvor lang tid tar den for å starte en dvd, BD?

Bråker den?

Fins det bedre Blu-Ray spillere i samme prisklasse?

Hvis jeg kjøper Blu-Ray filmer fra Amazon kan de spilles på denne?

 

Kan dere anbefale bedre spillere hvis denne ikke måler seg opp mot andre.

 

Takk.

http://dingz.no/php/art.php?id=500673

 

Test.

Lenke til kommentar
Er dette Denon' første Blu-ray-spiller?

 

Det er det og lekker er den. Koster noen kroner også, 2500 ligger vel på $1000 og 3800 ligger på $1900 så blir noen kroner men man får jo det man betaler for. Kan jo også i samme slengen nevne at Marantz sin spiller ligger på $2100...

 

Edit:

 

Her er Marantz sin spiller.

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Ja. Man må fort opp i pris for en sånn spiller. Men nå er det ikke så mange Blu-ray-spillere i markedet, derav den veldig høye prisen.

 

Mon tro en slik spiller lar seg lett oppgradere til siste Blu-ray-profilen ved hjelp av en firmwareoppdatering?

Lenke til kommentar
Mon tro en slik spiller lar seg lett oppgradere til siste Blu-ray-profilen ved hjelp av en firmwareoppdatering?

 

Tvilsomt siden 2.0 betyr ethernet kontakt, men for min del så er ikke det noe savn. Eneste må være at det er enklere å laste ned oppdateringene til spilleren.

 

Men nå er det ikke så mange Blu-ray-spillere i markedet, derav den veldig høye prisen.

 

Er vel litt mer inne i bildet enn det. Byggkvalitet, maskinvare osv som gjør prisen høy, men verken Marantz eller Denon er kjent for å prise toppmodellene sine pent for å si det sånn :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Er klar over at en produsent som Denon tilbyr meget, meget god kvalitet. Men når Blu-ray får en høyere oppslutning i markedsandelen, så vil vi se langt flere Blu-ray-spillere til en overkommelig pris. Dog mainstream-spillere, Denon og Marantz er vel mer for entusiaster innen dette området. :wee:

Lenke til kommentar

Vel det er noen av oss som styrer unna de billigste spillerene og ønsker Denon & Marantz velkommen for å si det sånn, jeg kjøper ikke billige spillere fordi de er billige da velger jeg å legge på noen kroner for å få det lille ekstra...

 

Blir dyrt når man lever etter "du får hva man betaler for" regelen :)

 

Edit:

 

Og når vi holder på å snakke om Denon, amazon.com har endelig fått Denon DVD3800BDCI på lager. Men den lave dollar kursen og frakt og mva osv, så ender den opp på ca. 13 000 kr, røverkjøp :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Vel det er noen av oss som styrer unna de billigste spillerene og ønsker Denon & Marantz velkommen for å si det sånn, jeg kjøper ikke billige spillere fordi de er billige da velger jeg å legge på noen kroner for å få det lille ekstra...

Forsåvidt enig, men når "det lille ekstra" blir redusert til bare å seile videre "fordums storhet" da hopper jeg umiddelbart av toget. Men det blir jo spennende å se hva en spiller i det pris-sjiktet kan tilby. Forventer vel egentlig ikke mindre enn at de skal feie det meste av banen hva PQ & lyd angår, minimum.

Lenke til kommentar

Er ikke noe stort problem for min del, HD DVD spillerne gjør akkurat det samme, så det er noe du blir vant til :)

 

Edit:

 

Er bare å gjør motsatt av det man pleier å gjøre, finne fram filmen og starte spilleren. Bare gjør det i motsatt rekkefølge så merker man ingenting til oppstartstiden...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...