Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken spiller du planlegger å gå for da? Og hva har du nå?

Har ikke helt bestemt meg for EP-30 eller EP-35, men EP-30 til 990,- er fryktelig billig. Jeg bestemmer meg om en dag eller to...

Akkurat nå så har jeg en HD-XE1 spiller som er gjort sone-fri i hue og ræva.

Lenke til kommentar
Før du kjøper noe, se om spilleren har støtte for den siste Blu-ray-profilen, eller om det er mulighet å oppdatere den ved hjelp av firmware. :)

Ganske sikker på at hverken Toshiba EP-30 eller EP-35 støtter profil 1.1 eller 2.0 når det kommer til Blu-ray ;)

Lenke til kommentar
Toshiba HD-EP30 990kr! YaTakk.no

Endelig fikk jeg skaffet meg en HD DVD spiller til en pris jeg kan leve med :p

Nå er det bare å spare til HDTV :D

Den spillern har da ikke Hdmi 1.3 ?? Altså ingen mulighet til hd lyd..

Pga at denne spilleren bare er utstyrt med HDMI-versjon 1.2a kan ikke denne spilleren overføre de nye HD-lydformatene til en receiver som støtter dekoding av Dolby TrueHD / DTS HD Master Audio. Til dette trenger man en spiller som har HDMI-versjon 1.3 eller nyere.

Lenke til kommentar

Jeg leser dette:

Den har alle de nyeste funksjonene som er tilgjengelig, blandt annet FULL HD 1080p, 24Hz-kompabilitet og HDMI v 1,3. I tillegg til å være en topp HD DVD-spiller, fungerer den som en veldig bra vanlig DVD-spiller. Alle bileforbedringskretser er av topp kvalitet, og bildeoppskalering er av høy klasse.

Tydeligvis støtter denne spilleren HDMI v. 1,3. :)

Lenke til kommentar
Profil 1.1 er den neste som en del spillere har fått nå, noe som vil si mulighet for bilde i bilde og sikkert noen andre små ting. 2.0 vil gi mulighet for å koble spilleren opp til nettet osv...

Ting som HD DVD har hatt fra starten...

Så det er ikke noe forskjell i bildekvaliteten fra 1.0 til 2.0 ? bare litt "ektra" ting som bilder i bilde, og internet tilkobling ?

Lenke til kommentar

1.1 eller 2.0 har ingenting med bildekvaliteten å gjøre. Det er det jo andre komponenter i spilleren som tar seg av og kvaliteten på disse.

Eneste merkbare forskjellen med f. eks. 2.0 vil være at du kan laste ned firmware oppdateringer direkte til spilleren og ikke måtte laste de ned på pcen før du brenner de på en cd også oppdaterer spilleren.

Lenke til kommentar
1.1 eller 2.0 har ingenting med bildekvaliteten å gjøre. Det er det jo andre komponenter i spilleren som tar seg av og kvaliteten på disse.

Eneste merkbare forskjellen med f. eks. 2.0 vil være at du kan laste ned firmware oppdateringer direkte til spilleren og ikke måtte laste de ned på pcen før du brenner de på en cd også oppdaterer spilleren.

Ahh ok. ble litt redd, at jeg brukte 6200 kroner på ingenting hehe. hvor kan jeg isaffal laste ned firmwaren? slik at jeg også kan brenne den ut og installere "manuelt"

EDIT: ser du skrev forskjellen mellom 1.1-2.0 noe stor forskjell fra 1.0 til 1.1 ? googlet opp at jeg hadde 1.0

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Den HD-DVD spilleren var billig. Kunne nesten ikkje la den gå meg forbi. Hovedgrunnen til kjøpet er at min 8 år gamle LG DVD spiller trenger ein sår oppgradering og da var den spilleren det sole klare valget. Får kjøpe meg noen billige HD DVD filmer og. Men ikkje mange.

EDIT: Lå merke til at når eg bestilte sto det på lager men på ordre status nå står det i bestilling.

Endret av mafiaman
Lenke til kommentar

Nå er det jo kun den første plassen det er snakk om, resten av filmene på listen er jo BD filmer. Men det vil vel kanskje komme et par sånne lister de neste ukene hvor det er flere HD filmer siden stort sett de fleste prøver å tømmelagrene sine...

Lenke til kommentar

Ja, det er bare én film, men det ironiske med det var jo at det er den bestselgende totalt sett. Hadde ikke vært så rart om den havnet lengre ned, men den havnet altså helt på topp! Det andre momentet jeg sikter til var også spådommene" til mange om at når "formatkrigen" er over kommer folk til å løpe som gale for å kjøpe seg HD(BD) spillere/filmer. De de ikke hadde skjønt er at det fantes ikke noen horder av folk som satt på gjerdet og ventet på at "krigen" skulle bli over. HD var og er fortsatt et svært lite nisjeprodukt, og om prisene og markedsføring ikke blir bedre, vil det alltid forbli et nisjeprodukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...