MacBoy Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Indy filmene kommer nok uannsett ikke ut på HD DVD siden Spielberg ikke vil rett og slett. Og hvis det skulle ha skjedd så måtte HD DVD ha vunnet... Men med The Godfather Trilogy så ser vel ting litt lysere ut. Hvorfor vil ikke Spielberg da? Er det ikke opp til selskapet (som er paramount?) som har gitt ut det på dvd om det skal på HD DVD? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Indy filmene kommer nok uannsett ikke ut på HD DVD siden Spielberg ikke vil rett og slett. Og hvis det skulle ha skjedd så måtte HD DVD ha vunnet... Men med The Godfather Trilogy så ser vel ting litt lysere ut. Hvorfor vil ikke Spielberg da? Er det ikke opp til selskapet (som er paramount?) som har gitt ut det på dvd om det skal på HD DVD? 'Et par-tre amerikanske regissører er så mektige/sikre publikums/kassamagneter at de kan kreve 'final say'* i forhold til utgivelse på hjemmemedie, enten eksplisitt eller implisitt (som en del av kontrakten eller ved å gjøre det klart at hvis selskapet går mot deres ønsker vil de ikke jobbe for dem igjen, og i en del tilfeller gjelder det ikke bare dem selv, men også selskaper de er medeiere i). I tillegg er det slik at en del filmer primært er lagd av et mindre produksjonsselskap (f.eks Spielbergs Amblin, eller Lucas' Lucasfilm), der 'et av de store' kun er distribusjonsselskap. Her er det ikke uvanlig at regissør/produsent/produksjonsselskap igjen har 'final say' i forhold til hjemmeutgivelser. *Noen av disse forholdene oppsto for tiår siden, da kontroll over hjemmemedier ikke ble sett å¨som så viktig (mesteparten av inntektene kom fra kino). Når det gjelder Indy-filmene tror jeg ikke Spielberg ar noe eksplisitt kontraktfestet 'final say', siden han der mer var en 'Director for hire' (men sannsynligvis har Lucas det), men de færreste studioene vil våge å gjøre seg til uvenner med ham uansett (i tillegg til å være en mektig regissør og produsent, og medeier i flere produksjonsselskaper er han også medeier i et av de største selskapene for formidling av skuespillere). Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hvorfor vil ikke Spielberg da? Er det ikke opp til selskapet (som er paramount?) som har gitt ut det på dvd om det skal på HD DVD? Helt umulig å vite hvorfor. Lucas hadde det samme med StarWars trilogien i sin tid. Det var om å gjøre å drøye det lengst mulig med en utgivelse på DVD. Er vel bare om å gjøre å være mest sær tenker jeg. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Hvorfor vil ikke Spielberg da? Er det ikke opp til selskapet (som er paramount?) som har gitt ut det på dvd om det skal på HD DVD? Helt umulig å vite hvorfor. Lucas hadde det samme med StarWars trilogien i sin tid. Det var om å gjøre å drøye det lengst mulig med en utgivelse på DVD. Er vel bare om å gjøre å være mest sær tenker jeg. Samme gjorde Speilberg når det kom til vanlig DVD det drøyet veldig lenge før mange av filmene hans ble gitt ut... Edit: Men værst er nok Lucas, den orginale Star Wars triologien kom jo ikke ut for første gang før i september 04. Vi får satse på at det ikke tar like lang tid før filmene kommer ut på BD ( 14 forskjellige utgaver for å suge pengene ut av oss...) Endret 24. februar 2008 av Manx Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Noen som vet om LotR kommer eller har kommet på BD? Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Har ikke kommet, men kommer selvfølgelig. Men New Line har ikke annonsert noen dato, så foreløpig vet ingen hvor tid. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Var snakk om at LOTR skulle dukke opp i HD når formatkrigen var over. Ryktene jeg leste en eller annen plass var at de skulle komme i vanlig versjon "only". En disk per film-opplegg. Melke melke. Endret 24. februar 2008 av Jan-Erik Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 jeg nekter å kjøpe lotr før det kommer en samleboks med alle tre i extended edition. Men når den kommer vil jeg vel bestille sånn temmelig på dagen Lenke til kommentar
Jan Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 jeg nekter å kjøpe lotr før det kommer en samleboks med alle tre i extended edition. Men når den kommer vil jeg vel bestille sånn temmelig på dagen 2017 sånn ca på deg da. Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Nå som krigen har blitt vunnet av blue ray så syns eg prisene på blue ray filmer har økt. Iallfall på dvdstrax. Fleire filmer som kostet 199 der er nå skutt opp i 259 og gjerne litt høgere enn det og. Lenke til kommentar
sageman Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 nok et eksempel på at codec spiller mindre rolle: the DD Plus track is reference quality through and through, and an easy frontrunner for best HD audio in 2008. Beowulf Det kan se ut som de to beste utgivelsene innen audio mens krigen pågikk, begge blir "bare" Dolby Digital Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Nå som krigen har blitt vunnet av blue ray så syns eg prisene på blue ray filmer har økt. Iallfall på dvdstrax. Fleire filmer som kostet 199 der er nå skutt opp i 259 og gjerne litt høgere enn det og. Klart det. Nå har folk sittet på gjerde og ventet med å kjøpe seg spiller til en av sidene gikk av med seieren og det er klart at butikkene da vil selge mer filmer når alle vil "teste ut" de nye spillerne sine. Du rasker fort med deg en håndfull titler når du først kjøper hd-spiller. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Nå som krigen har blitt vunnet av blue ray så syns eg prisene på blue ray filmer har økt. Iallfall på dvdstrax. Fleire filmer som kostet 199 der er nå skutt opp i 259 og gjerne litt høgere enn det og. Det var akkurat det jeg tippet ville skje: Nå som konkurransen er borte fra HDDVD er det ingen grunn lenger til å holde prisene nede lenger. Studioene vant og forbrukerne tapte. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Tulling. Hva butikkene gjør kan jo ingen styre. Det er om innkjøpsprisene for butikkene går opp nå som et format vinner, slik at butikkene blir tvunget til å sette opp prisene for å tjene penger, man kan si slikt. Skal jeg kalle studioene griske og DVD et møkkaformat fordi Prix selger Tranformers til 299,-? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hva butikkene gjør styres til en viss grad av innkjøpsprisen deres. Men de står vel forsåvidt fritt til å selge varene så dyrt eller så billig de vil, men dersom de selger varene dyrere en konkurrentene blir det mindre salg. Når det er sagt kan jeg ikke huske å ha sett ett eneste BOGO salg eller 50% av på Blu-ray de siste par månedene. Dette var jo noe som praktisk talt pågikk kontinuerlig gjennom hele høsten/vinteren mens HDDVD ennå konkurrerte. Disse prisreduksjonene var det studioene som stod for og ikke butikkene. Nå når konkurransen er borte: vips så forsvant visst de gode prisene også. Men om folk er heldige så innser vel studioene snart at mannen i gata ikke er så veldig interessert i å kjøpe dyre filmer som ikke tilbyr noen "åpenbarelse", så kanskje studioene blir nødt til å kjøre bedre priser etterhvert. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 "Konkurranse er alltid best" duger ikke i denne sammenheng. En standard må til. Mulig butikkene vil tjene et par ekstra kroner akkurat nå, men Sony mm. har enda en lang vei å gå. De kan ikke leke monopol. Verken nå eller senere. FreeRecordShop selger forresten BD-filmer for 349 her. Musikkverket blant annt har diverse titler til 199. Det lå på 299 før jul. Nå er det ingen over 249. (Butikksalg) Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Det er vel akkurat dette som er det store lyspunktet for oss HD DVD eiere nå, kjøper filmer som alldri før her.....du får de fleste titlene for rundt en 50 lapp! Ser ikke bort ifra at jeg må ha meg en Blu-ray spiller på sikt, men pr i dag er det uaktuelt. Er vel også fortsatt rundt 150 HD DVD titler jeg skal skaffe meg først. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Så både Paramount, Dreamworks og Universal skal fortsette å slippe filmer eksklusivt på HD DVD. Gode nyheter for de av oss som fortsatt holder oss kun til HD DVD. Personlig så kommer jeg ikke til å kjøpe Blu-ray, selv om HD DVD taper. ??? Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Så både Paramount, Dreamworks og Universal skal fortsette å slippe filmer eksklusivt på HD DVD. Gode nyheter for de av oss som fortsatt holder oss kun til HD DVD. Personlig så kommer jeg ikke til å kjøpe Blu-ray, selv om HD DVD taper. ??? Og poenget ditt er? Dette var før Toshiba kastet seg, så informasjonen med tanke på studioene stemte da. Hvis du peker til at jeg ikke skal ha en Blu-ray spiller så stemmer det til dels fortsatt, jeg kommer ikke til å kjøpe en Blu-ray spiller før de har fått ferdig spesifikasjonene og slipper en full spec spiller til en rimelig pris. Og mest sannsynlig kommer jeg til å kjøpe en LG spiller som spiller både Blu-ray og HD DVD. Skal ærlig innrømme at jeg liker ikke Blu-ray, men på sikt så må jeg vel kjøpe en spiller for å se filmer i HD, men det skjer ikke med det første. Og i ettertid så må du gjerne spesifisere hva du stusser på når du siterer folk. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Fikk Blu-ray'en min i går bd S500. har så langt sett mr and mrs smith, og den nye rocky filmen. men for of være erlig, så synes jeg at HD DVD filmene var i litt bedre kvalitet. BD filmene var liksom ikke så "skarp". Men det kan vell være forskjellig fra film til film. er det et "common" problem at filmene har "mye" grain i seg? eller kommer det også på film til film? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå