Raste Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Slaget er tapt og "stridsøksen begravet" for HD-DVD. Toshiba gir opp old news, se lenger opp Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Fantastisk at universal går blått. Da følger nok paramount etter fort. Men eg skal si eg var litt forbanna når eg var på dvdgalleriet i bergen i dag og såg de fire første harry potter filmene til 99 på HD DVD og 249 på blue ray. Det er jo rent opphørssalg da. Warner selger/solgte aldri HD DVD-er billigere enn Blu-ray-er til butikkene i Norge. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Da var det over, så da er det bare vente på at lønnen kommer i morgen så skal jeg handle inn en billig backup spiller til å ha i bakhånd Lenke til kommentar
Raste Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Fy flate, godt at jeg byttet HD DVD spilleren min til PS3. Takk gud !!! Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Haha, digg at Universal har fulgt med den blå gjengen. Er det ikke de som har Shrek filmene osv? Det er paramount og dreamworks som har de om eg ikkje husker feil. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Da husker du rett, men gi Paramount et par tre dager så er de og resten sikker over på BD også... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) *nevermind* Endret 20. februar 2008 av Lakus Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Paramount goes blue Da har det skjedd. Lenke til kommentar
Mealman Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) . Endret 4. april 2009 av Mealman Lenke til kommentar
Manx Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hadde det bare vært like lett og tippe tallene som blir trukket ut i lotto så hadde alt vært så meget bedre Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Det finnes jo selvsagt andre argumenter for Blu-ray også. F.eks. at 66,67% av alle BD-er har lossless lyd, mens kun 23,40% av HD DVD-er har/hadde det. http://hddvdstats.com, http://blu-raystats.com/ Cheers! Her syns jeg du nevner noe svært essentielt! Nemlig det at det BD har sykt mye fetere lyd på sine utgivelser i forhold til HD DVD. Er så dritt lei av å se DD+ bakpå "alle" coverne til HD DVD. I tillegg til at BD kan ha høyere bitrate på bilde og lyd, så er det ikke dette som gjør dette til det beste formatet? Det mener no eg. Men det som er digg med at Toshiba tapte, er at jeg plukker opp billigere filmer fra HD DVD leiren =D EDIT: blir artig å sammenligne DD+ mot LPCM/DDHD/DTSMAHD på Transformers (red vs blu) Endret 21. februar 2008 av Lil-H Lenke til kommentar
sageman Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Nettopp Transformers viser jo at arbeidet som legges ned spiller mye større rolle enn codec'en som brukes. Den ble vel kåret til beste "lyd-utgivelse" til tross for "bare" DD+. Det var ikke praktiske kvalitetsforskjeller mellom formatene. Det som nå hadde vært saker var om Toshiba kom med en kombispiller, basert på f.eks HD-EX1, til en rimelig pris Endret 21. februar 2008 av sageman Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Da er Sony BDP-S500 bestillt fått bra kritikk. gleder meg Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Må bare si at på playcom oslo selges bortimot alle vanlig HD DVD utgivelser 99kr. Får også kjøpt blade runner kofferten til 399kr og siste del av sopranos på hd dvd. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Nettopp Transformers viser jo at arbeidet som legges ned spiller mye større rolle enn codec'en som brukes. Den ble vel kåret til beste "lyd-utgivelse" til tross for "bare" DD+. Det var ikke praktiske kvalitetsforskjeller mellom formatene.Det som nå hadde vært saker var om Toshiba kom med en kombispiller, basert på f.eks HD-EX1, til en rimelig pris Jepp, det blir litt som med kabel-specs. Platina-gull-smaragd-diamant-forgylte kabler MÅ jo være bedre enn bare simple kobber-kabler. Eller...? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hvis jeg kjøper en HD-A2 eller A3 fra USA så ser det ut som at den støtter kun 110v @ 60 Hz. Finnes det noen spillere som tar 220v @ 50 Hz eller noen gode adaptere som kan gjøre om dette? Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 I høst leste jeg at indiana jones og gudfaren triologi skulle komme på HD DVD. Er dette utelukket eller kommer det? Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Godfather kan forhåndsbestilles fra amazon.co.uk for fine 22 pund om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Indy filmene kommer nok uannsett ikke ut på HD DVD siden Spielberg ikke vil rett og slett. Og hvis det skulle ha skjedd så måtte HD DVD ha vunnet... Men med The Godfather Trilogy så ser vel ting litt lysere ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå