Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fantastisk at universal går blått. Da følger nok paramount etter fort. Men eg skal si eg var litt forbanna når eg var på dvdgalleriet i bergen i dag og såg de fire første harry potter filmene til 99 på HD DVD og 249 på blue ray.

Det er jo rent opphørssalg da. Warner selger/solgte aldri HD DVD-er billigere enn Blu-ray-er til butikkene i Norge.

Lenke til kommentar
Det finnes jo selvsagt andre argumenter for Blu-ray også. F.eks. at 66,67% av alle BD-er har lossless lyd, mens kun 23,40% av HD DVD-er har/hadde det. :)

http://hddvdstats.com, http://blu-raystats.com/

Cheers!

Her syns jeg du nevner noe svært essentielt! Nemlig det at det BD har sykt mye fetere lyd på sine utgivelser i forhold til HD DVD. Er så dritt lei av å se DD+ bakpå "alle" coverne til HD DVD. I tillegg til at BD kan ha høyere bitrate på bilde og lyd, så er det ikke dette som gjør dette til det beste formatet? Det mener no eg.

Men det som er digg med at Toshiba tapte, er at jeg plukker opp billigere filmer fra HD DVD leiren =D

EDIT: blir artig å sammenligne DD+ mot LPCM/DDHD/DTSMAHD på Transformers (red vs blu)

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Nettopp Transformers viser jo at arbeidet som legges ned spiller mye større rolle enn codec'en som brukes. Den ble vel kåret til beste "lyd-utgivelse" til tross for "bare" DD+. Det var ikke praktiske kvalitetsforskjeller mellom formatene.

Det som nå hadde vært saker var om Toshiba kom med en kombispiller, basert på f.eks HD-EX1, til en rimelig pris :grin:

Endret av sageman
Lenke til kommentar
Nettopp Transformers viser jo at arbeidet som legges ned spiller mye større rolle enn codec'en som brukes. Den ble vel kåret til beste "lyd-utgivelse" til tross for "bare" DD+. Det var ikke praktiske kvalitetsforskjeller mellom formatene.

Det som nå hadde vært saker var om Toshiba kom med en kombispiller, basert på f.eks HD-EX1, til en rimelig pris :grin:

Jepp, det blir litt som med kabel-specs. Platina-gull-smaragd-diamant-forgylte kabler MÅ jo være bedre enn bare simple kobber-kabler. Eller...? :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...