Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anbefaler deg til å få sjekket ut HD-film, du vil garantert se forskjellene, spesielt i krevende scener, men også bare ved å se på flyten og "glansen" i bildet og hvor mye mer detaljert alt blir.

Vil sikkert kjøpe en HD-spiller etterhvert, men vil nok vente til prisen går ned litt.. Så skal jeg heller sikre meg DVD-er på billigsalg først :)

Lenke til kommentar
Men nå har jeg heller aldri sett på en HD-film, så jeg har jo ikke kunnet sammenligne med noe.

For å si det sånn, jeg har en kompis som stort sett ikke bryr seg så mye om den slags og påstår at han ikke ville se store forskjell fra vanlig DVD til HD.

Det var helt til jeg viste han forskjellen, jeg driver å tørker opp sikkel etter han enda ;)

Lenke til kommentar

Nei å bytte ut hele sammlingen blir jo litt vel drastisk for å si det sånn, men det er nok av filmer som fortjener en bedre utgave. Er den del tittler som jeg har handlet som jeg ikke hadde noen planer om å kjøpe inn helt til jeg leste anmeldelser av bilde/lyd og da var ikke veien veldig lang til at det forsvinner noen kroner på kontoen for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Toshiba kutter prisen på HD DVD spillere i Europa :thumbup:

Varför denna prissänkning, Henrik Johansson på Toshiba?

- Vi ser att vi har en stor andel av marknaden, men när filmbolaget Warner tog beslutet att överge hd-dvd till förmån för blu-ray, då ville vi göra något för att behålla vår marknadsandel.

Sedan introduktionen av hd-dvd formatet har Toshiba sålt över 200 000 hd-dvd spelare i Europa. Toshibas egna undersökningar visar att Toshiba i slutet av 2007 hade 60 procent av marknaden för fristående hd-spelare i Europa. Under det fjärde kvartalet ökade antalet hd-dvd spelare kraftigt.

2 200 kronor

Priset för EP30 hamnar då på ett pris på cirka 2 200 kronor och för Toshiba EP35 blir det rekommenderade utpriset 3 500 kronor.

Dessutom kommer Toshiba att köra stora reklamkampanjer för sina hd-dvd spelare. Allt för att få folk att fastna för deras hd-format.

Kilde

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Prisras på HD DVD spiller, Toshiba HD-EP10 koster nå 2000kr hos MPX\XD :new_woot:

Prisguiden Toshiba HD-EP10

Noen som vet om man får med 2 filmer i pakken?

Endelig har Toshiba kuttet prisene i Norge.

Er du rask rekker du å få fem gratis HD DVDer på kjøpet tilbudet går ut 31.01.08

HD DVD tilbud få 5 gratis

Edit: Ser ut som om de sender med 5 stk HD DVDer altså får du ikke velge men slipper laaaang ventetid!

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Syner jeg leser mye om at disse to HD formatene selger veldig dårlig i forhold til DVD i det siste. Er det noen sjanse for at begge formatene flopper og at DVD vil ha makten i enda et tiår? Var vel egentlig meningen at et HD format skulle ta over etterhvert, men om salget ikke er stort nok går vel ikke dette? Hvor lang tid tror dere det kan ta før DVD "dør ut" ..? 3-4 år?

Lenke til kommentar
Syner jeg leser mye om at disse to HD formatene selger veldig dårlig i forhold til DVD i det siste. Er det noen sjanse for at begge formatene flopper og at DVD vil ha makten i enda et tiår? Var vel egentlig meningen at et HD format skulle ta over etterhvert, men om salget ikke er stort nok går vel ikke dette? Hvor lang tid tror dere det kan ta før DVD "dør ut" ..? 3-4 år?

DVD kommer nok til å vare lenge. Jeg tipper minst 5 år. HD DVD og Blu-ray er vel mest for entusiastene...

Gleder meg til å få Toshiba HD-EP10 i hus ;)

Lenke til kommentar

Det er umulig å gi noe svar på dette. Sjansen for at begge to flopper er selvfølgelig til stede. Det store publikum har så langt ikke på noen måte latt seg overbevise til å satse på HD fremfor vanlig SD-DVD og hele markedet er veldig nisjepreget. Noen spekulerer i at nedlasting av HD er det som kommer til å bli fremtiden og at både HDDVD og Blu-ray forsvinner, men dette er umulig å spå. Alt avhenger av hvor mye penger aktørene tør og klarer å å dytte inn i massive markedsføringer av HD.

Lenke til kommentar

Universal: "No Plans" to Abandon HD DVD

Fending off continued speculation that Universal is mulling a switch from HD DVD-exclusivity, Universal Studios VP (and HD DVD Promo Group Co-Chair) Ken Graffeo says that the studio has no plans to make any changes in its high-def strategy.

In a just-published interview with BetaNews.com, Graffeo termed reports that Universal is wavering in its support of HD DVD as "unsubstantiated," saying the studio has "no plans to make any changes."

ADVERTISEMENT

Graffeo went on to point to Universal's recent announcement of 'American Gangster' on HD DVD as proof of its continued commitment to HD DVD, promising "a lot of other things" to come.

Asked whether he regretted the eleventh hour cancelation of the HD DVD Promo Group's CES press conference (a move that some interpreted at the time as a white flag from the group), Graffeo said the timing of Warner's surprise Blu-ray exclusivity announcement two days before left the group with little choice.

"Imagine the orchestration of a press event with the presenters, the scripts, the entire presentation, videos that were produced," explained Graffeo. "The crew was already setting up and we were on a plane on Friday, so not being able to get back to everyone to say 'how do we make a change for Sunday' was very difficult. And what are the answers? We had no idea because we were reading and hearing about Warner's move the same time everyone else was."

Link

Så både Paramount, Dreamworks og Universal skal fortsette å slippe filmer eksklusivt på HD DVD. Gode nyheter for de av oss som fortsatt holder oss kun til HD DVD.

Personlig så kommer jeg ikke til å kjøpe Blu-ray, selv om HD DVD taper.

Lenke til kommentar
Så både Paramount, Dreamworks og Universal skal fortsette å slippe filmer eksklusivt på HD DVD. Gode nyheter for de av oss som fortsatt holder oss kun til HD DVD.

Personlig så kommer jeg ikke til å kjøpe Blu-ray, selv om HD DVD taper.

Lol, hvorfor ikke? Er du religiøs ovenfor et format? Jeg har BD fordi jeg kjøpte meg en billig ps3 for lenge siden, men hadde HD-DVD sett ut til å gå av med seieren hadde jeg vel kanskje kjøpt meg en spiller til xbox360 og koblet på pc-en...

Begge formatene er jo gode, så det er jo latterlig å bestemme seg for å ditche HD i det hele tatt hvis din nåværende favoritt taper.

Angående om nedlasting av HD-materiale heller tar over, så synes jeg det også blir litt merkelig. Jeg mener, folk flest i våre grisgrente land sitter på adsl-linjer på rundtomkring 2-3 Mbit. Da tar det godt nok lang tid å laste ned en film på 8-9 GB (komprimert i f.eks x264 eller lignende).

Tror det er like vanskelig å få folk til å oppgradere internettforbindelsen sin for HD-film som å få de til å kjøpe seg ny spiller. Også er det jo naturligvis det poenget at de må koble pc opp mot tv, det er heller ikke favoritten til foreldregenerasjonen.

Lenke til kommentar

Klarer meg godt med HD DVD, vanlig DVD oppskalert og HD nedlastinger, Blu-ray er et uferdig format som jeg får mindre og mindre sansen for. Pris, soneinndeling og DRM er også en god grunn til at jeg holder meg unna. Synes det er latterlig at det er fare for at det minst forbrukervennlige formatet vinner.

Pr i dag så er det mellom 800-1000 HD DVD titler tilgjengelig i verden, det holder i lange baner for meg en god stund. Det er heller ingen titler som kun er tilgjengelig på Blu-ray som gjør at jeg ønsker å legge ut flere tusen kroner.

Jeg kjøpte meg faktisk en ny HD DVD spiller fra USA (A30, 1080p spiller)for en tusenlapp etter at Warner bomben ble sluppet. Tror ikke du får Blu-ray spillere for den prisen med det første.

Om HD DVD virkelig dør... skal du sitte på 60" (blir nok standard om ikke så mange år) og DVD bare fordi fordi?

HD DVD filmene vil ikke slutte å virke bare pga at det ikke blir sluppet noen nye filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...