Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pretty much.

Ikke for eieren selv så klart. Men en unødvendig investering som altså kommer tl å synke i verdi i rekordfart fremover. Dessuten ville det vært surt om laseren på spilleren røk, og en sitter igjen med en haug filmer og ingenting å spille dem av på når Toshiba har sluttet å produsere spillerne.

Endret av Seonaith
Lenke til kommentar
De har tydligvis kjørt et liten visning av Animal House på HD DVD før møte ser jeg :)

Du har tydeligvis rett. :D

Tror jeg kanskje må se Animal House når den kommer på BD. Den ser faktisk litt festlig ut.

Selvfølgelig har jeg rett, Animal House er til dags dato min favoritt komedie. Har sett den noen ganger for å si det sånn og hvis du ikke har sett den så har du gått glipp av en av de beste. Er nesten verdt å kjøpe HD DVD spiller kun for å se den :)

Edit:

Dette er vel kanskje min favoritt scene, uten om den talen som du linket til.

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Ein HD-DVD-spelar vil det nok være å oppdrive, sjølv om Toshiba eventuelt ikkje produserer fleire. At den har verdi for eigaren er jo heilt poenget, er ikkje så mange som sel filmane sine. Er for øvrig ikkje noko grunn for ikkje å kunne selge dei så lenge det finnes ein spelar på markedet.

Lenke til kommentar
Er for øvrig ikkje noko grunn for ikkje å kunne selge dei så lenge det finnes ein spelar på markedet.

Selvfølgelig vil HD DVD-er bli vanskelige å selge framover? Det er jo åpenbart.

Det er samtidig ingen grunn for folk som allerede eier spiller og filmer å selge vekk HD DVD-utstyret sitt. Det kommer til å fungere lenge det. Men nå er ikke tidspunktet for nye brukere å starte HD-samlingen sin med HD DVD. Blu-ray kommer jo til å vinne og HD DVD-eksklusive filmer kommer på Blu-ray en dag. Så hvorfor kaste bort penger på en ekstra spiller?

Endret av Seonaith
Lenke til kommentar

Nei, nei, for all del, men dei som har HD-DVD og ein god bunke må ikkje få panikk og gå rundt seg sjølve.

Eg må nok på jakt etter ein BD-spelar, har ein HD-DVD-spelar, ikkje så veldig dyr, så det plagar meg ikkje, men sidan eg kjem til å kjøpe stort sett HD framover er det inga grunn til å ikkje velge BD.

Lenke til kommentar

Redaktøren i bransjebladet Home Media Magazine har kommet med en god lederartikkel:

A Plea for a Unified, Blu Future

I have been calling for an end to the format war, but without specifically telling one side or the other to get out. I´m doing so now. With Warner Home Video dumping HD DVD, the format has just two of the six major studios. It cannot win. At best, it can be a spoiler.

(...)

Study after study shows that consumer confusion is the No. 1 people are not rushing out to buy HD media hardware and software - and the format war is the reason everyone´s so confused.

(...)

The writing is clearly on the wall. Let´s do the right thing.

Lenke til kommentar

Finnes det flere versjoner av Alien vs Predator på blu-ray? La inn en bestilling på dvdstrax(149,- + 10,- i frakt). Blar så videre på region b siden og finner denne filmen igjen på side 3 og da til 199,-. Rart nok det men registrerer at denne varer i 101 minutter mens den jeg bestilte varer i 97 minutter. Vet at det er kommet en extended utgave på dvd og trodde at den utgaven var den eneste ugitt på blu-ray.

Lenke til kommentar

Hei!

Har noen spørsmål om HD:

- Hvor stor vil forskjellen være mellom en DVD-film og en HD-DVD/Blu-Ray på en HD-klar 32" LCD TV? Så stor at jeg burde erstatte hele dvd-samlinga mi med HD- filmer?

- Skal coverene til Blu-Ray/HD-DVD alltid være like styget som de er nå? Jeg har ikke helt forstått poenget med den 3 cm høye plastkanten over og under coveret.

- Hvor lang tid vil det ta før vi har den første HD-DVD-/Blu-Ray-brenneren på markedet?

Mojo :)

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom DVD og HD på en 32" er stor nok til at det er verdt å investere i spiller og filmer hvis du er glad i godt bilde. Du ser klart forskjeller. Jeg synes dog ikke det er verdt å bytte ut hele DVD-samlingen, det vil hvert fall ikke jeg gjøre, men å gå over til å kjøpe nye filmer i HD-format er det definitivt verdt. Har man en bra DVD-spiller med oppskalering via HDMI så får man et meget godt bilde også på DVD-er, så det kommer ikke til å skje at jeg bytter ut hele DVD-samlingen min med HD-filmer. DVD-filmene mine kommer til å leve leeenge.

Lenke til kommentar
Forskjellen mellom DVD og HD på en 32" er stor nok til at det er verdt å investere i spiller og filmer hvis du er glad i godt bilde. Du ser klart forskjeller. Jeg synes dog ikke det er verdt å bytte ut hele DVD-samlingen, det vil hvert fall ikke jeg gjøre, men å gå over til å kjøpe nye filmer i HD-format er det definitivt verdt. Har man en bra DVD-spiller med oppskalering via HDMI så får man et meget godt bilde også på DVD-er, så det kommer ikke til å skje at jeg bytter ut hele DVD-samlingen min med HD-filmer. DVD-filmene mine kommer til å leve leeenge.

Ja, jeg bruker også HDMI-overføring, og har aldri hatt noe å utsette på verken bilde- eller lydkvaliteten. Men nå har jeg heller aldri sett på en HD-film, så jeg har jo ikke kunnet sammenligne med noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...