Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden


Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den første BD Profile 2.0-Blu-ray spilleren er her! :thumbup:

 

CES: Panasonic Intros First BD-Live Blu-ray Player

 

Panasonic has unveiled plans to release the very first BD-Live Blu-ray player, the DMP-BD50.

 

The new player will include all of the features of the company's recently-released DMP-BD30K (read our review), plus internal TrueHD/DTS-HD Master Audio decoding and analog outputs allowing for full 7.1 channel surround sound when connected with a 7.1 channel amplifier and speakers.

 

The player's BD-Live functionality will enable users to connect the DMP-BD50 to the internet to download such data as images and subtitles, and to join in multi-player interactive games that are linked to bonus movie content contained on Blu-ray discs.

 

"Panasonic was the first to bring a Blu-ray player with Bonus View (Final Standard Profile 1.1) to market and now with the DMP-BD50 we are again leading the industry with the inclusion of BD-Live," said Gene Kelsey, Panasonic Vice President Entertainment Group. "The beauty of the Blu-ray player is that we can now see movies the way the film maker intended, in glorious HD video and audio. The consumer can now combine the new generation DMP-BD50 with a VIERA flat screen televison to create a true living in high definition experience."

 

No word yet on pricing or a release date for the player. Stay tuned...

 

Kort sagt, dette er den første Blu-ray spilleren som har alt man noensinne kommer til å trenge og ikke trenge. :)

Lenke til kommentar
Har jeg forstått det riktig når jeg sier at det vil komme en profile 2.0-oppdatering til PS3 med tiden også?

Den kommer ja. Både Sony og Lionsgate har uttalt at Playstation 3 vil bli en "BD-Live"-spiller. Men personlig har jeg lyst på en stand-alone spiller etterhvert, og PS3 mangler fremdeles å kunne bitstreame ut Dolby TrueHD og DTS HD Master Audio til receiver.

 

De første 2.0-kompatible discene kommer vel nå i løpet av 2008?

Stemmer. De første er annonsert allerede i Q2 2008.

 

Sony fikk gang på sakene etter at nettverksinteraktivitet faktisk ble en hit i følge HD DVD-gruppen. ;)

Lenke til kommentar
Har jeg forstått det riktig når jeg sier at det vil komme en profile 2.0-oppdatering til PS3 med tiden også?

Den kommer ja. Både Sony og Lionsgate har uttalt at Playstation 3 vil bli en "BD-Live"-spiller. Men personlig har jeg lyst på en stand-alone spiller etterhvert, og PS3 mangler fremdeles å kunne bitstreame ut Dolby TrueHD og DTS HD Master Audio til receiver.

Jeg har også lyst på en stand-alone spiller, vet egentlig ikke hvorfor siden PS3 kjører Blu-Ray helmaks. Men får vel kjøpe det når det synker i pris osv :)

Lenke til kommentar

Ein spelar som har alt du noko sinne kjem til å trenge har eg litt vondt for å tru på, men det hadde jo vore fabelaktig om dei kunne fått noko sånt på markedet ganske kjapt. 2-3000 for ein spelar importert frå USA, med moms og heile pakken er ikkje noko upris.

Lenke til kommentar
Ein spelar som har alt du noko sinne kjem til å trenge har eg litt vondt for å tru på

Innenfor Blu-ray har den alt. Den dekode og sende ut de nye HD-lydformatene som bitstream og støtter nettinteraktivitet (Profile 2.0). Dette er forbi standardprofilen til Blu-ray (Profile 1.1), og tilbyr "luksus"-egenskaper. BDA har ingen videre planer for Blu-ray formatet.

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar
Garanterer dei at det ikkje kjem fleire versjonar av Blu-Ray med funksjonar som dagens spelarar ikkje har?

Altså, jeg kan ikke garantere at den noengang kan spille stereo-bilde hvis det blir aktuelt en gang i fremtiden, men denne er altså forbi standardprofilen (det som er påkrevd) til Blu-ray, og tilbyr best mulig bruk av de nye HD-formatene. Den dekoder ikke disse internt og sender de ut som PCM, men sender de ut som bitstream til receiver.

 

For de av dere som har lyst på en high-end Blu-ray spiller kommer Marantz med sin BD8002. Utsalgsprisen er på $2,099.99. En heftig prislapp indeed. :cool:

 

Kan jo da ta med Denon sin DVD-3800BDCI men da sparer du også 100$.

 

Har begynt å lure på om jeg skal kjøpe brodern sin BDP-S300 og vente til det kommer en litt billigere versjon av de to over etterhvert :hmm:

Høres jo ut som en plan. BDP-S300 skal jo ha bedre bilde enn Playstation 3.

 

Men etter det jeg har hørt skal den være ganske treig i oppstartstiden på f.eks. Pirates of the Caribbean-filmene (mye BD-Java ). :hrm:

Lenke til kommentar

Vanskelig å si. Om lang, lang tid, kanskje. HD er tross alt fremtiden. Men det vil ta lang tid å konvertere mannen i gata fra DVD, som han er så godt fornøyd med, til et helt nytt format. Det krever mye kommunikasjon fra filmbransjen og ut til forbrukerne i så fall. En annen ting er jo at man faktisk er nødt til å kjøpe en ny TV hvis man ikke har kjøpt en HD-klar TV allerede, det var man ikke nødt til under overgangen fra VHS til DVD. Jeg ser for meg at det kan bli en tøff utfordring å overbevise den allmenne befolkning om at Blu-ray er så mye bedre enn DVD at det er verdt alle kostnadene. Jeg håper det, og jeg tror det kan gå med mye arbeid og over lang tid, men DVD lever nok helt strålende i minst 3-5 år til tror jeg.

Lenke til kommentar
Den første BD Profile 2.0-Blu-ray spilleren er her! :thumbup:

 

CES: Panasonic Intros First BD-Live Blu-ray Player

Perfetkt. Pappa er interessert i en egen spiller til å ha i stuen, så jeg ba han om vente litt til. Og ser man her, ny spiller som er oppdatert. Vente en liten stund til nå, så kommer nok oppstartstiden til å gå ned. :cool:

 

Garanterer dei at det ikkje kjem fleire versjonar av Blu-Ray med funksjonar som dagens spelarar ikkje har?
Innebygget harddisk for opptak, Wi-Fi, Bluetooth, mulighet for å brenne Blu-ray. Men da blir det plutselig en alt-mulig-boks.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...