Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden


Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nye tall viser at det selges mange flere Blu-ray filmer enn HD-DVD i Europa. :yes:http://www.itavisen.no/php/art.php?id=500328

 

Tror de fleste i Europa med HD DVD bestiller filmene sine fra USA, Blu-ray brukere har dessverre ikke bestandig den muligheten.

Men det er klart at Blu-ray selger bedre nå pga PS3, Sony har foreløpig lykkes med PS3 med tanke på å få Blu-ray inn i hjemmene til folk. Det ser mørkere ut hvis man ser på PS3 som spillkonsoll.

 

Men krigen er nok ikke over ennå, bare se effekten av ett BOGO salg på amazon.

Lenke til kommentar

Over 3:1 ledelse for Blu-ray sist uke! :D

 

Disc Sales: 'Pirates' Leads Blu-ray to Decisive Weekly Win Over HD DVD

 

i543236786.jpg

 

Propelled by strong sales of 'Pirates of the Caribbean: At World's End,' Blu-ray software sales topped HD DVD by more than a 3:1 margin for the week ending December 9, 2007.

 

As we reported earlier in the week, the latest 'Pirates' Blu-ray release is said to have moved 160,000 units in its first week. Although Disney has yet to confirm those numbers, last week's final Nielsen VideoScan numbers are now in, and they provide a bit more color on just how well 'At World's End' did.

 

Representing a commanding share of the marketplace, Captain Jack & company sold nearly three times as many units as its closest competitor (Sony's 'Superbad' Blu-ray) -- and almost eight times the week's top-selling HD DVD (BBC Video's 'Planet Earth' box set).

 

The strong showing for 'Pirates' helped Blu-ray turn in a decisive victory for the week, with the format accounting for a whopping 76% of total high-def disc sales.

 

With strong early sales reported for this week's HD DVD release of 'The Bourne Ultimatum,' all eyes are now on next week's numbers: what effect will the Matt Damon starrer on overall format sales in a week that's also seen the long-awaited dual-format debut of all five Harry Potter titles? Stay tuned...

 

Pirates of the Caribbean: At World`s End ble visst ikke uventet tidenes klart mestselgende HD-tittel.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Bestilte mine fire første Blu-Ray-filmer forrige uke, så de er ventet denne uken. Men vet dere om PS3 kan utvide profilen sin på Blu-Ray? Blir dette en software-sak, slik at Sony kan bare legge ut en patch for oppdatering? :)

 

Edit: Meget bra tråd forresten! Bra initiativ.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Heisann!

 

Bestilte mine fire første Blu-Ray-filmer forrige uke, så de er ventet denne uken. Men vet dere om PS3 kan utvide profilen sin på Blu-Ray? Blir dette en software-sak, slik at Sony kan bare legge ut en patch for oppdatering? :)

 

Edit: Meget bra tråd forresten! Bra initiativ.

 

Det kommer en PS3 firmware update i morgen slik at BD delen i PS3 får profile 1.1 =]

 

EDIT:

Noen andre her som har opplevd problemer med Transformers HD DVD-en? Satt i helga å så på filmen, og så plutselig midt i filmen, når autobotene er i hagen til Witwicky's, stoppet filmen og code error + noen tall lyste mot oss. Måtte hoppe over de scenene for å kunne se videre.

 

Jeg vet at det har vært en del trøbbel med combo HD/DVD platene, men har ikke hørt noe om dette på transformers.

Ta evt en titt http://www.avsforum.com/avs-vb/ eller www.avforum.no

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
vet ikke om dette er den helt rette plassen og sprørre, men.

 

er det bare meg som får en del knitring i bakrunden i hd dvd filmer? litt irritabelt og se på :p

 

har 1080p tv, hvis noen lurer...

 

 

Jeg har aldri opplevd det, men kanskje noen har opplevd noe lignende, eller kan hjelpe deg hvis du informerer om hvilken TV og HD DVD spiller du bruker.

Lenke til kommentar
vet ikke om dette er den helt rette plassen og sprørre, men.

 

er det bare meg som får en del knitring i bakrunden i hd dvd filmer? litt irritabelt og se på :p

 

har 1080p tv, hvis noen lurer...

 

 

Jeg har aldri opplevd det, men kanskje noen har opplevd noe lignende, eller kan hjelpe deg hvis du informerer om hvilken TV og HD DVD spiller du bruker.

 

har en toshiba 42X3000P TV. og toshiba HD-EP-10 HD DVD.

 

forståvidt den første filmen jeg har sett på denne tv'en og DVD-en.. er poseidon. ser knitringene spesielt på starten.. hadde samme prob på X360 HD-DVD-en med 300. en del knitring i bakrunden..

 

kan det være på grunn at komprimeringen på filmene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...