Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden


Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så 300 på HD DVD spilleren min før jeg byttet den tilbake, og syns den var så veldig kornete at det ikke så ut som HD kvalitet! Noen som har merket det?

De har lagt til grain for at bildet ikke skal bli så "sterilt". I og med omtrent alt er datalagd. Problemet er at de har overdrevet noe jævlig, det er som en enorm fluesverm er på krigsstien. Jeg synes de skulle ha kuttet ut grain. Bare se på sin city, ingen grain og filmen er jævlig digg i HD :D

Lenke til kommentar
Kmart choose HD DVD

 

Store chain Kmart drops Blu-ray in favor of HD DVD. They will only carry Toshiba HD DVD players from now on.

 

They said the lower prices of HD DVD was the key factor in their decision to drop stand alone blu-ray players. The chain will however continue to carry the blu-ray capable Playstation 3.

 

 

Link

Lenke til kommentar
Jeg synes Riddick hadde ganske god HD kvalitet jeg, Miami Vice hadde også tålelig bra kvalitet, et stykke over vanlig DVD. Men ikke blant det beste jeg har sett.

Miami Vice blir også veldig spesielt og kornete fordi den er filmet veldig mye i "mørket". Ikke noen utpreget "HD film" med andre ord.

Transfomers var jo som forventet veldig flott og ga meg et bedre og skarpere bilde enn det jeg så på kino.

Miami Vice er først og fremst kornete fordi den er skutt digitalt i Sony CineAlta og Viper, og pushet til grensen med gain-funksjon, for å få mest mulig informasjon i mørket (langt mer enn 35mm film klarer).

Lenke til kommentar

Steike, prisene på HD-DVD spillere begynner virkelig å bli bra nå. Verdens største butikkkjede, WalMart, har et tilbud på HD-DVD spiller til 99dollar nå! Det er under 600kr! Utrolig kjipt at vi må sitte her og betale tusenvis for samme produktet. Hadde vi hatt lignende tilbud her til lands hadde hvertfall Julegavene vært sikret.

Link

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Vel jeg vil ikke si at den prisen som vi betaler er en upris, E1 ligger på 2800,- hos netshop. Før i i sommer så var det vel også flere som hadde den til rundt den prisen med 5 filmer inkludert i prisen også. Vi tjener vel også mer penger enn den normale amerikaner også, så prisen er vel stort sett ganske lik i forhold til inntekt vil jeg tro :)

 

Å sitte og betale under 3k for et produkt som først kom for litt over et år siden synes ikke jeg veldig dårlig selv når det kommer til Norge. Den nye modellen EP10 får man jo for 3800 hos komplett, så jeg synes ikke vi burde klage...

Lenke til kommentar
Når kommer Gladiator på HD DVD, er jo dreamworks/universal som står for den, så den må jo komme.

Ja merkelig at de sitter og ruger på denne. Tydeligvis har de spsielle planer. Om vi er heldige slipper de den kanskje til Jul for å øke interessen for HDDVD. Om vi er "uheldige" drøyer de den kanskje helt til neste Jul bare for å kunne selge mer da utbredelsen av HDDVD spillere vil være mye større på den tid.

Lenke til kommentar

Det blir en spennende vinter for HD-krigen i hvertfall. Warner signaliserte offisielt tidligere i uken at de vurderte eksklusiv Blu-ray støtte. Men de har også uttalt at de vil følge med om Wallmart/K-Mart hendelsene vil føre til betydelig nok utslag i HD DVD-software salg. Avgjørelsen blir nok offentliggjort en gang i første kvartal 2008.

 

Lurer på om BDA sitter på noen flere kort før julesalget. :hmm:

Lenke til kommentar
Vel jeg vil ikke si at den prisen som vi betaler er en upris, E1 ligger på 2800,- hos netshop. Før i i sommer så var det vel også flere som hadde den til rundt den prisen med 5 filmer inkludert i prisen også. Vi tjener vel også mer penger enn den normale amerikaner også, så prisen er vel stort sett ganske lik i forhold til inntekt vil jeg tro

Vel, det er rimelig stort sprang fra 600kr til 2800kr da. Tross alt tjener vi ikke 4,5 ganger mer her til lands.

Til 2800kr så tror jeg ikke de fleste bare rasker med seg et par spillere som et impulskjøp. Men det hadde nok vært tilfellet med 600kr.

Lenke til kommentar
HD DVD Takes Centerstage at Wal-Mart

 

Only a week after dropping the price of Toshiba's entry-level HD DVD player to $198, Wal-Mart has revealed more plans to help push HD DVD this holiday season.

 

As first spotted by eagle-eyed early adopters late yesterday, the country's top retailer has rolled out a new holiday advertising campaign that includes at least one ad that prominently features the 1080i Toshiba HD DVD player.

 

Wal-Mart CMO Stephen Quinn told The New York Times that the overall goal of the campaign is to "find more positive and more emotionally connective ways" to emphasize the chain's discounted prices.

 

In the HD DVD-specific commercial (scroll to the end of this story to watch), a wife raves about the "incredible" price she paid for a Toshiba HD-DVD player she bought her husband. "All I know is that Christmas is going to be a very, very good day," she says, smiling.

 

Designed to tie in with the launch of the new campaign, this Friday at 8am, select Wal-Mart stores will be knocking yet another $100 off the cost of Toshiba's HD-A2 HD DVD player, offering the player for just $98 as one of five "Secret In-Store Specials."

 

Alongside the player, the retailer will also be offering three HD DVD titles ('12 Monkeys,' 'The Big Lebowski' and 'Blood Diamond') for just 14.96 a peice.

 

So does this mean the influential retailer is choosing sides in the high-def format war? Maybe, maybe not. The company itself hasn't indicated whether it has plans to promote both formats as part of the campaign, but it did list Blu-ray backer Sony alongside Toshiba among the well-known brands that will ultimately be included.

 

Link

 

Mer info om Wal-mart saken.

Lenke til kommentar

Et nytt move fra BDA til julesalget.

 

Blu-ray to Figure Prominently in Largest-Ever PS3 Marketing Campaign

 

Sony is gearing up for a Blu Christmas, saying its emphasis on the PS3's Blu-ray playback will be "much more aggressive" in its new holiday marketing campaign.

 

In a post on the official PlayStation blog, Sony Marketing SVP Peter Dille said the new campaign is scheduled to break this weekend in conjunction with the US introduction of the new 40GB PS3, and is slated to be the company's largest-ever marketing effort for a hardware platform.

 

The exec described the new campaign as having a "high-energy, entertainment driven focus," with the console's Blu-ray playback a key component.

 

In a separate interview with GameDaily, Victor Matsuda, VP of Sony's Blu-ray Disc Group explained that the campaign would "focus on the convergence of the PS3 as a movie and game device" and that it was "a big part of the corporate strategy for promoting Blu-ray Disc this fourth quarter."

 

Matsuda went on to say that the company was considering bundling the PS3's Blu-ray remote (which is currently being sold separately) to help further emphasize the movie playing aspecs of the hardware.

 

Although the PS3 is by far the best-selling playback device on either side of the high-def format war (and has propelled Blu-ray to a nearly 2:1 disc sales lead over HD DVD year-to-date), opponents have argued that the console's achille heel is its "attach rate" (the number of Blu-ray discs owned per unit).

 

Matsuda said Sony itself was paying particular attention to those numbers, and the company planned to release "very positive" information on what percentage of people who buy a PS3 use it for Blu-ray Disc playback and with what frequency in the next few weeks.

 

To preview the first two spots in the PS3 holiday campaign, visit the PlayStation Blog.

Lenke til kommentar

Det ser ut som Kmart sakene kun var HD DVD Promo Group propaganda. :thumbdown:

 

Kmart: We're Purple

 

Responding to reports that it would stock only one standalone high-def disc player this holiday (an HD DVD player), Kmart says it has no plans to choose to sides in the high-def format war.

 

In a statement released late Thursday, Kmart VP Jonathan Magasanik said the following:

 

There have been numerous statements in the media today, attributed to Toshiba, indicating exclusive support for the HD DVD format in Kmart stores. These statements are false. Kmart intends to support both the HD DVD and Blu-ray platforms, and has no plans to support either platform exclusively.

 

Kmart's dual-format pledge comes on the heels of widespread reports that it had chosen to stock Toshiba's HD-A3 player as its only stand-alone high-def disc player this holiday season.

 

It wasn't immediately clear whether the retailer's statement meant it planned to stock stand-alone Blu-ray players alongside the Toshiba deck, but as we've previously reported, the chain already sells the Blu-ray enabled PlayStation 3 in its gaming department.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...