Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fikk HD DVD spilleren min i dag, men den er litt rar, jeg så på miami vice og var ca. 40 min uti filmen og skulle ut og hande, så jeg slo den av, men når jeg slo den på igjen begynnte hele discen på nytt, måtte gjennom alle menyer og slik og spole frem til der jeg stoppa.

trode de lagret på samme måte som DVD filer jeg

Lenke til kommentar

Nei, dessverre. Det er et stort savn. Mulig det kan komme i FW oppdateringer. Men det du kan gjøre i mellomtiden er å bruke bookmark funksjonen. Trykk "B" på fjernkontrollen. Du finner bookmarkene i chapter menyen, som regel.

Spilleren din har "resume" funksjonen for DVD, bare sånn for å ha nevnt det :)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
faen da, tar jo 5 min å starte en dvd, er jo ørten HD DVD ikoner du må gjennom før du i det hele tatt kommer til menyen

5 min? Seriøst? Min 360 addon starter rimelig tvert.

Men er til dels enig, vært kjekt med resume, men er ikke noe som plager meg. Når jeg starter en film så ser jeg den som regel ferdig.

Lenke til kommentar

Hehe, nei det tar nok ikke 5min, men alt over feks. 30sek virker egentlig som en evighet for slike ting.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor man ikke kan bruke resume funksjonen på disker med "advanced content"(Det lyser opp en liten ADV i displayet). Resumefunksjonen skal visstnok fungere på disker uten "avansert innhold" men alle disker har jo i praksis dette... :shrug:

Lenke til kommentar

det er faktisk ikke så langt unna 5 min

først er det 30-40 sek med universial/HDDVD tingen, så kommer enda en HD DVD ting som varer 30 sek til, så kommer all den copyright saken, og alle intervjuer er for underholding noe som varer nesten 1 min

så det blir vel 2.5 min noe som er lang tid viss du driver å bytter dvd hele tiden.

Lenke til kommentar

Ok, du snakker om all dritten som vises før man kommer fram til menyen på noen filmer ja. Er en ekstremt uting at man skal få slengt advarsler, trailere og annet dritt opp i trynet fra et produkt man har betalt penger for. Skulle tro filmselskapene ber kundene om å kopierte ulovlig istedet, da slipper man jo slikt unødvendig tull hvertfall. :mad:

Lenke til kommentar

Når kommer Gladiator på HD DVD, er jo dreamworks/universal som står for den, så den må jo komme.

det er en ting jeg alltid har savnet fra DVD versjonene og det er på slutten når maximus slår keiseren, så på kino var det drit digg bass på slagene, det har jeg aldri fått på dvd

Lenke til kommentar

jeg sitter å se på 300 i HD tenkte det var en fin film å teste med.

jeg har sett Miami vice og riddick i dag også og syns ikke jeg så mye forskjell på vanlig og HD

men når jeg ser på 300 virker det som at jeg ser bedre detaljer på hjelmene og skjoldene dems,'

CGI bakgrunnene virker også mer kornete enn når jeg så vanlig versjon

Lenke til kommentar
jeg sitter å se på 300 i HD tenkte det var en fin film å teste med.

jeg har sett Miami vice og riddick i dag også og syns ikke jeg så mye forskjell på vanlig og HD

men når jeg ser på 300 virker det som at jeg ser bedre detaljer på hjelmene og skjoldene dems,'

CGI bakgrunnene virker også mer kornete enn når jeg så vanlig versjon

Enig med deg i at spilleren er treg i oppstart. Men man blir vant til det, og setter den på en liten stund før du skal se filmen.

Jeg synes Riddick hadde ganske god HD kvalitet jeg, Miami Vice hadde også tålelig bra kvalitet, et stykke over vanlig DVD. Men ikke blant det beste jeg har sett.

Lenke til kommentar
Jeg synes Riddick hadde ganske god HD kvalitet jeg, Miami Vice hadde også tålelig bra kvalitet, et stykke over vanlig DVD. Men ikke blant det beste jeg har sett.

Miami Vice blir også veldig spesielt og kornete fordi den er filmet veldig mye i "mørket". Ikke noen utpreget "HD film" med andre ord.

Transfomers var jo som forventet veldig flott og ga meg et bedre og skarpere bilde enn det jeg så på kino.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...