Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, buy-one-get-one-free vil jo si at hver solgte disk en vanlig uke teller 2 ganger denne.

Edit: Uansett så det ikke lenge til de virkelige tallene blir sluppet nå så det er ingen grunn til å diskutere pre-estimater gjort av et magasin, slik linken viser.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Hvilken av Blu-ray tittlene solgte mer en 115 000 kopier den uka?, eller måtte det et 2 for prisen av 1 til på en mengde titler til for å utselge HD DVD den uka, wow nå ble jeg imponert...

Hadde du lest det han skrev ville du fått med deg at Blu-ray hadde ingen store utgivelser denne uken, mens HD DVD satt på sitt viktigste kort noen gang. På AVforum.no og High-def digest forumet har det i flere uker i forveien vært varsler fra HD DVD-fanboys om at dette skulle bli uken HD DVD skulle vinne. Det skjedde ikke, og det er faktisk meget imponerende.

Jeg leste det han skrev.

HD DVD Hadde Transformers, for å slå det så måtte Blu-ray selge filmer for halv pris selvfølgelig så vil Blu-ray selge mye filmer den uka, det skjønner da alle med litt mere vett enn en sau. Men da å skryte av at Blu-ray selger flere filmer i samme slengen blir bare for dumt, men det er mine fem øre.

Lenke til kommentar
ja, men når de halverer prisen på BD så er jo det "juks" bare tenk så mange HD dvdr som ville blitt solgt om de også halverte prisen den uka

Jeg kan bare nevne at de titlene som inngikk i den 2for1 ikke var noe å rope hurra for, jeg ville mye heller hatt Transformers på HD DVD, enn 5 av de Blurayene som inngikk i det tilbudet.

Det ser rett og slett ut som om det er flere som kjøper BD enn HD DVD. Eller?

Lenke til kommentar

Nei har ingen statistikk, men det er jo velkjent at de største bestselgerne til BD kommer fra Disney. Totalt sett vil selvfølgelig ikke disker som ikke var med på salget telle dobbelt, men har ikke inntrykk av at buy-one-get-one-salget gikk dårlig overhodet.

Lenke til kommentar
Det er og blir hd-dvd sin største og viktigste release noensinne på hd-dvd formatet og så klarer de enda ikke å vinne en uke (!). Blu-ray hadde ingen nye heavy hitters den uken heller.

Ehh, Blu-ray solgte i lassevis fordi de kjørte en kampanje med halvpris på filmene, du fikk kanskje ikke med deg dette?

ehhh ja ? Hvis du sjekker side 9 så var det faktisk jeg som varsla om at det var Buy 1 get 1 free sale.

Lenke til kommentar
Nei har ingen statistikk, men det er jo velkjent at de største bestselgerne til BD kommer fra Disney. Totalt sett vil selvfølgelig ikke disker som ikke var med på salget telle dobbelt, men har ikke inntrykk av at buy-one-get-one-salget gikk dårlig overhodet.

Velkjent? Nei, nå får du virkelig holde deg til fakta her.

Amazon's Top Selling Blu-ray discs of 2006

Hvor er alle Disney-titlene?

Amazon Sales Ranks

Her ser du at Spider-man: The High Definition Trilogy, som ikke er sluppet enda engang, ligger på topp av Blu-ray titler, til tross for BOGO-salget. Disney titlene Meet the Robinsons og Pirates of the Caribbean - At World's End var heller ikke inkludert i BOGO-salget. Det kan dessuten også nevnes at BOGO-salget ikke gjalt nettbutikkene i USA.

Hvilken av Blu-ray tittlene solgte mer en 115 000 kopier den uka?, eller måtte det et 2 for prisen av 1 til på en mengde titler til for å utselge HD DVD den uka, wow nå ble jeg imponert...

Hadde du lest det han skrev ville du fått med deg at Blu-ray hadde ingen store utgivelser denne uken, mens HD DVD satt på sitt viktigste kort noen gang. På AVforum.no og High-def digest forumet har det i flere uker i forveien vært varsler fra HD DVD-fanboys om at dette skulle bli uken HD DVD skulle vinne. Det skjedde ikke, og det er faktisk meget imponerende.

Jeg leste det han skrev.

HD DVD Hadde Transformers, for å slå det så måtte Blu-ray selge filmer for halv pris selvfølgelig så vil Blu-ray selge mye filmer den uka, det skjønner da alle med litt mere vett enn en sau. Men da å skryte av at Blu-ray selger flere filmer i samme slengen blir bare for dumt, men det er mine fem øre.

Du aner tydeligvis ikke hvor mye Transformers på HD DVD er hypet opp. Nå skal jeg ikke bagatelisere BOGO-salget (det gjorde nok at Blu-ray vant uken), men det er både overraskende og imponerende at Blu-ray vant denne uka også. Jeg skrev jo selv tidligere at HD DVD helt sikkert kom til å vinne denne uka.

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar

Velkjent? Nei, nå får du virkelig holde deg til fakta her.

Amazon's Top Selling Blu-ray discs of 2006

Hvor er alle Disney-titlene?

Amazon Sales Ranks

Her ser du at Spider-man: The High Definition Trilogy, som ikke er sluppet enda engang, ligger på topp av Blu-ray titler, til tross for BOGO-salget. Disney titlene Meet the Robinsons og Pirates of the Caribbean - At World's End var heller ikke inkludert i BOGO-salget. Det kan dessuten også nevnes at BOGO-salget ikke gjalt nettbutikkene i USA.

Uhh.. For det første: når jeg sier at Disney har bestselgere så sikter jeg hvertfall ikke til 2006(!)(uansett død link..), om det ikke kom klart frem så sikter jeg jo til det som har relevans for saken, dvs, siste perioder. Uansett begynte ikke Disney å slippe Blu-ray filmer før mot slutten av 2006, så 2006 er ikke voldsomt interessant.

For det andre:Om du blar noen dager tilbake i linken din rundt de tider salget startet/pågikk ser du at Disney(Buena Vista,Touchstone) er godt representert.

Under tilbudssalget deres har de nærmest kuppet hele lista, kun Transformers på første plass holder stand. Hva Pirates angår(og ja det er primært disse jeg tenker på når jeg nevner bestselgere) så har både "Deadmans chest" & "Black Pearl" ligget en god stund i toppen av lista etter release og disse var med på salget. (Som du kanskje også husker var det en idiotpost her i tråden også hvor noen visstnok syntes det var fryktelig morsomt at de to Pirates filmene lå på andre og tredje plass etter Transformers.)

"World's end" er ikke sluppet ennå så det er kanskje ikke så rart den ikke var med på salget?

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Uhh.. For det første: når jeg sier at Disney har bestselgere så sikter jeg hvertfall ikke til 2006(!)(uansett død link..), om det ikke kom klart frem så sikter jeg jo til

det som har relevans for saken, dvs, siste perioder. Uansett begynte ikke Disney å slippe Blu-ray filmer før mot slutten av 2006, så 2006 er ikke voldsomt interessant.

Greit, jeg skal gi deg noen bedre linker, hadde ikke tid til å finne noen bedre via Google. Jeg finner ikke Amazon sin all time best sellers liste, så her er the next best thing:

DVD Empire (US): All time Blu-ray bestsellers - Sony og Warner har de mestselgende titlene?

HMV (UK) bestsellers: Blu-ray - Sony, Warner og FOX sitter øverst på listen. Disney er relativt langt nede med Pirates-filmene.

Den mestselgende Blu-ray (og Hi-def) tittelen gjennom tidene? 300, fra Warner.

For det andre:Om du blar noen dager tilbake i linken din rundt de tider salget startet/pågikk ser du at Disney(Buena Vista,Touchstone) er godt representert.

Under tilbudssalget deres har de nærmest kuppet hele lista, kun Transformers på første plass holder stand. Hva Pirates angår(og ja det er primært disse jeg tenker på når jeg nevner bestselgere) så har både "Deadmans chest" & "Black Pearl" ligget en god stund i toppen av lista etter release og disse var med på salget.

Selvfølgelig topper Disney-titlene blu-ray akkurat den uken BOGO-tilbudet var!

Som sagt så mener jeg BOGO-salget sørget for at Blu-ray vant. Men rett skal være rett:

1. Det ble ikke solgt dobbelt så mange Blu-ray titler pga. BOGO-salget. Hvis du absolutt mener du har rett her, så gi meg fakta, ikke spekulasjoner.

2. Det stemmer ikke at "de største bestselgerne til BD kommer fra Disney". I hvertfall ikke enda (Cars, Pirates: At World's End).

Er det greit? Er vi enige?

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar
1. Det ble ikke solgt dobbelt så mange Blu-ray titler pga. BOGO-salget. Hvis du absolutt mener du har rett her, så gi meg fakta, ikke spekulasjoner.

2. Det stemmer ikke at "de største bestselgerne til BD kommer fra Disney". I hvertfall ikke enda (Cars, Pirates: At World's End).

Med største bestselgere mener jeg absolutt ikke at de må dominere alle plasser fra 1-5. Pirates og feks. andre som apocalypto har vært solide selgere og definitvit blant de aller beste på blu-ray.

Jeg har heller ikke påstått at filmer som ikke var med på salget teller med som dobbelt. Det sier seg selv også. Det finnes vel ikke noen nøyaktige salgstall på dette heller, men jeg hadde vært veldig interessert å vite hva som var fakta.

Lenke til kommentar

Det er lekket/hacket firmware til en del av Toshibas HD DVD-spillere i Australia som gjør den regionsfri* også på 'vanlig' DVD, denne fw'en fungerer også på samme europeiske modell (i hvert fall på min HD-XE1).

Framgangsmåten som fungerte for meg var som følger (dette er for HD-XE1, for andre modeller se tråd på australsk forum):

Oppdater til siste offisielle europeiske firmware (dvs fw2.5/2.501) enten fra nettet eller ved å laste ned fra Toshiba UK her (jeg lastet ned og oppdaterte fra CD). Vær obs på at oppdateringen er todelt (spiller spytter ut CD og slår seg av. Ta ut CD-en og slå på igjen, trykk ok når du får meldinegn MSG5 (eller hva det var) for å fortsette). Når spilleren er ferdig oppdatert (slår seg av igjen) er det mulig du må unplugge og plugge inn igjen HDMI-kabel for å få bilde.

Mens du oppdaterer, gå til det australske DTVForum og åpne denne siden, den gir deg link til den regionsfrie firmware'n (les tråden/forumet der for firmware til andre spillere enn HD-XE1). Når du har lastet den ned, brenn den ut på CD med brenneprogrammet du liker å bruke (vil anbefale ikke for høy hastighet).

Sett den inn i din nettopp oppdaterte spiller, og svar ja på å oppdatere en gang til. Den følger deretter akkurat samme oppdatering som den offisielle firmware'n, bortsett fra at jeg tror del 2 tok kortere tid.

*Etter sigende fungerer ikke regionsfriheten på noen/alle disc'er med RCE-koding. Har ikke prøvd selv ennå.

Vanlige R1/R3/R4 (og selvfølgelig fortsatt R2)-DVD-er virker utmerket.

Lenke til kommentar

Jeg har vært i kontakt med Njål (det var han som staret) før i dag og er i gang med oppdateringen nå, så gi meg en halvtimes tid så skal jeg også forhåpentligvis bekrefte at dette virker :)

Edit:

Når det kommer til RCE disker så er vel en The Patriot en av filmene som jeg vet har det, så da må jeg jo teste med den når alt er på plass...

Edit 2:

Da var min XE1 sone fri :)

Spiller R1 og R3 men ikke RCE disker (The Patriot R1 første utgave)...

HD ser litt bedre ut ved panorering osv ikke fullt så mye hakking, så det er et stort pluss ved 1080p/24 :thumbup:

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...