Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ok, så jeg må beholde den gammle dvd spillern min for å se vanlige dvd'r

jaja

Sonefri SD DVD firmware til noen av Toshiba HD DVD-spillerne i australsk versjon (som har samme modellbetgnelse som de europeiske, og skal være identisk) er lekket de siste dagene, og ettersigende kommer til flere modeller. Dette er en lett oppgradert utgave av firmware'n som er sluppet rundt i Europa i dag.

Regner med at den vil finnes på nettet i løpet av noen dager (så langt er den stort sett distribuert ved at personen som har skaffet den har kopiert CD-en og fysisk sendt med post(!)).

Lenke til kommentar

32" 768p(skal de ikke være 720p) fra Hitachi

lurte på å kjøpe noe større med 32" blir mer en stort nok på det lille rommet mitt,

det jeg merker mest nå er hvor dårlig oppløsing en del tv program har, Nyhetene var litt rart å se på,

og pioneer logoen som kommer når jeg slår på den gammle dvd maskinen min ser også rar ut.

men dvd er DIGG å se på selv når de ikke er HD.

HD spilleren er på vei fra elkjøp så jeg har kjøpt div HD dvd alt

Lenke til kommentar

Blu-ray Maintains Edge Despite 'Tranformers'

Transformers solgte 115 000

ahaha. Paramount med sine 190 000 shipped og verste press releasen.

''Transformers exclusively on the HD DVD format didn’t tip the scale last week. Though there was no hot new Blu-ray Disc release, consumers continued to buy more Blu-ray Discs than HD DVDs for the week ended Oct. 21, albeit by a slim 51% to 49% edge. Paramount says Transformers sold 190,000 units its first week in stores, but Home Media Magazine market research and studio estimates puts the actual number of units that sold through to consumers closer to 115,000.''

http://www.homemediamagazine.com/index.cfm

Det er og blir hd-dvd sin største og viktigste release noensinne på hd-dvd formatet og så klarer de enda ikke å vinne en uke (!). Blu-ray hadde ingen nye heavy hitters den uken heller.

Lenke til kommentar
Det er og blir hd-dvd sin største og viktigste release noensinne på hd-dvd formatet og så klarer de enda ikke å vinne en uke (!). Blu-ray hadde ingen nye heavy hitters den uken heller.

Ehh, Blu-ray solgte i lassevis fordi de kjørte en kampanje med halvpris på filmene, du fikk kanskje ikke med deg dette?

Lenke til kommentar
Wal-Mart Stocks Sub-$200 HD DVD Player

It's official. After weeks of rumors, Wal-Mart has begun selling Toshiba's second-gen HD-A2 HD DVD player for $198, setting a new low-price record for a stand-alone next-gen player.

Although reports of a rollback for the HD-A2 first surfaced earlier this month, it wasn't until the middle of this week that consumers began spotting endcaps with that magic price cropping up at select Wal-Mart locations nationwide.

In an article first published by Fortune Magazine, Wal-Mart spokesperson Melissa O'Brien confirmed the price cut and denied rumors that each Wal-Mart store would stock only 18 units of the Toshiba player, saying "there are no limited quantities for stores or purchases."

The spokesperson would not comment on the retail giant's holiday plans for HD DVD and Blu-ray, other than to say "we know HD DVD and Blu-ray are going to be popular items this holiday season for some of our customers."

Toshiba's 1080i HD-A2 was originally released this past January at a retail price of $499, but is now available at various retailers at prices ranging from $230-280. The HD-A2's successor -- the third-generation HD-A3 -- is due to hit stores November 1 with a list price of $299.

Wal-Mart says the $198 price for the HD-A2 is being offered for in-store purchases only (their website still lists it at $274).

Link.

Prisen på HD DVD spillere blir bare bedre og bedre, i alle fall over dammen.

Ble også imponert over at man kan få en HD DVD drev til PC for 740 spenn (Link.), det vil nå si at folk med mediabokser stående allerede kan få en HD DVD spiller for 740 spenn. Kan ikke klage på den prisen!

Edit : 198 $ blir 1062 kroner med dagens kurs.

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar

Ehh, Blu-ray solgte i lassevis fordi de kjørte en kampanje med halvpris på filmene, du fikk kanskje ikke med deg dette?

Er man fan-boy så ser man stort sett det man vil ;)

Hvilken av Blu-ray tittlene solgte mer en 115 000 kopier den uka?, eller måtte det et 2 for prisen av 1 til på en mengde titler til for å utselge HD DVD den uka, wow nå ble jeg imponert...

Lenke til kommentar

Ja, det er synd at Sony med sin Blu-ray fortsatt tviholder på ekstreme brukersperrer og kunstige markedsinndelinger som kun er ment å sperre tilgang for forbrukeren. Hadde de droppet slikt tull, (som også er i ferd med å gå ut på dato), hadde det nok straks vært mer attraktivt for ekte filmelskere.

Lenke til kommentar
Hvilken av Blu-ray tittlene solgte mer en 115 000 kopier den uka?, eller måtte det et 2 for prisen av 1 til på en mengde titler til for å utselge HD DVD den uka, wow nå ble jeg imponert...

Hadde du lest det han skrev ville du fått med deg at Blu-ray hadde ingen store utgivelser denne uken, mens HD DVD satt på sitt viktigste kort noen gang. På AVforum.no og High-def digest forumet har det i flere uker i forveien vært varsler fra HD DVD-fanboys om at dette skulle bli uken HD DVD skulle vinne. Det skjedde ikke, og det er faktisk meget imponerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...