svinepelz Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 The Wire ble visstnok filmet med SD-kameraer i 4:3, så konsensus har vært at det neppe er noen vits i å gi ut The Wire på BD. Her er imidlertid en "kommer snart" fra Amazon: http://www.amazon.com/The-Wire-TV-Series-Blu-ray/dp/B001AQR3LW Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 The Wire ble visstnok filmet med SD-kameraer i 4:3, så konsensus har vært at det neppe er noen vits i å gi ut The Wire på BD. Her er imidlertid en "kommer snart" fra Amazon: http://www.amazon.com/The-Wire-TV-Series-Blu-ray/dp/B001AQR3LW Så The Wire er filmet med dårligere utstyr enn filmer fra 50-tallet som gis ut på BD? Lenke til kommentar
cFc Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Det er da ikke noe rart med det vel? På 50 tallet brukte man mye god 70mm og det som bedre er. Nå går det ofte mye i lette digitale, som selfølgelig ikke klarer å nå helt opp Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 The Wire ble visstnok filmet med SD-kameraer i 4:3, så konsensus har vært at det neppe er noen vits i å gi ut The Wire på BD. Her er imidlertid en "kommer snart" fra Amazon: http://www.amazon.com/The-Wire-TV-Series-Blu-ray/dp/B001AQR3LW Så The Wire er filmet med dårligere utstyr enn filmer fra 50-tallet som gis ut på BD? Beklager, har lest mer om det nå, og jeg tok feil. Serien er filmen i 35 mm, men all redigeringen ble gjort i 4:3 SD (bevisst valgt av David Simon for å gi "økt realisme" (antakelig for å få serien til å se ut som en klassisk TV-politiserie?)). En eventuell HD-utgave må klippes og redigeres helt på nytt. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Okei! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Ben-Hur og Citizen Kane i 2011 http://www.blu-ray.com/news/?id=4526 Lenke til kommentar
Raste Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Denne tråden må da vekkes i live igjen? Forresten så er Avatar satt i moratorium, så vi får sikkert se en ny utgave veldig snart! http://release.no/artikkel.asp?ID=6406 Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Kanskje interssant for nokon av dykk at Max Manus kjem på tysk steelbook: http://www.amazon.de/Max-Manus-Man-Steelbook-Blu-ray/dp/B003IDM01S?ie=UTF8 Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Dette er i alle fall interessant for meg, og muligens Gunfreak...(men han er nok borte for alltid etter at han snakket dritt om Chuck Norris for noen dager siden, hvis det kommer poster fra Gunfreak nå så er det bare Chuck'ern som poster under Gunfreak sitt alias for og fordrive tiden innimellom alle roundhouse kick'ene ) The World At War: The Ultimate Restored Edition 2010 [blu-ray] Kommer 20. september Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Ovennevnte skal prioriteres. Dollar-trilogien står også høyt på lista. Gleder meg. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Kan nevnes at Back To The Future blir lansert i høst på BD Lenke til kommentar
Manx Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 De hadde jo en avstemming på sidene sine om hvilken filmer som skulle bli gitt ut av katalog titler og sjokkerende nok så var det sikkert Back to the Future filmen som vant. Håper de gjør en ordentlig jobb med lyd og bilde på de filmene og ikke bare kaster dem ut og er fornøyd med det... Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Noen som har fått testa den norske utgivelsen av The Crow? Endret 30. juni 2010 av Cortese Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Kick-ass kommer i noen interessante utgivelser i UK; Kick-Ass: Limited Collectors Edition Box Set (w/ Graphic Novel & Art Cards) Kick-Ass: Combi Pack - Steelbook (Blu-ray & DVD) (3 Discs) Kick-Ass Har egentlig litt lyst på Lost: The Complete Collection på BD når den kommer også... men jeg er litt usikker på regionene på den amerikanske utgivelsen... sesong 1, 2 og 5 er regionsfrie i statene mens 3 og 4 er låst til A på enkeltutgivelsene fra før. Ser at det kommer en complete collection i UK også, men ingen bekreftet dato eller om det blir likt det amerikanske settet... Kanskje det er på høy tid med en region A eller regionfri BD spiller... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Kick-ass kommer i noen interessante utgivelser i UK; Kick-Ass: Limited Collectors Edition Box Set (w/ Graphic Novel & Art Cards) Ser ut som om noe jeg kommer til å kjøpe Kanskje det er på høy tid med en region A eller regionfri BD spiller... Fire bokstaver: Oppo Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Kanskje det er på høy tid med en region A eller regionfri BD spiller... Fire bokstaver: Oppo Yeah I know... har lenge vurdert og kjøpe BDP-83. Eller er det noen nyere/bedre Oppo spillere som har kommet i det siste? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Yeah I know... har lenge vurdert og kjøpe BDP-83. Eller er det noen nyere/bedre Oppo spillere som har kommet i det siste? Er vel kun BDP-83SE Men som de sier selv: OPPO Digital recommends the BDP-83 Special Edition to customers who primarily use the analog audio output to connect to either a dedicated stereo or a multi-channel surround system. For customers who primarily use the HDMI output to connect to an A/V receiver or directly to a TV/projector, and for customers who primarily use the optical/coaxial digital audio output, the standard BDP-83 is recommended. Jeg vurderte den selv, helt til jeg leste det der Er vel det som er fint med Oppo, de lager ikke nye spillere i hue og ræva. De konsentrere seg heller om å lage få spiller, men bra spillere Jeg har ikke vært skuffet en eneste gang siden jeg kjøpte spilleren. Er fremdeles heller ingen disker den ikke har spilt. LG'en min hadde problemer med enkelte disker til tider, men Oppo'en har ikke kranglet en gang med de diskene heller. Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Ta og endre tråd tittelen da! Er bare BLU-RAY Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Noen som vet om det finnes et bluray samlesett av Indiana Jones filmene? Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Ta og endre tråd tittelen da! Er bare BLU-RAY Ro ned littegranne nå, selv om HD DVD er ett mer eller mindre utdødd format så er det fortsatt de som kjøper det som finnes og vi kan fortsatt diskutere HD DVD... Noen som vet om det finnes et bluray samlesett av Indiana Jones filmene? Nope. Er kun den siste som er gitt ut på BD. Ingen bekreftete datoer på de tre andre så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå