Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innen HiFi-verden er SME og Scanbox sine utgivelser kjent som verre enn dritt, så jeg hadde ikke tatt kjangsen. Dette gjelder i hovedsak DVD, meeen; SME slapp blant annet the Wrestler, som jeg er helt sikker på lyden er klusset med, for det låter ikke bra.

Jeg sendte dem en mail ang problemet:

Hei,

Da dette er en samproduksjone med flere av de øvrige skandinaviske landene, videresender din henvendelse til studioet som gjorde athoringen på "The Wrestler" på vegne av oss.

Med vennlig hilsen

Jørn Landbakk

Produktansvarlig

Star Media Entertainment

Sendte dem så en ny mail akkurat for å purre på dem...

Lenke til kommentar

Ifølge coveret:

dts HD master audio

Dolby Digital

2:35:1

Eneste specsa jeg kan finne både på nett og på coveret.

EDIT: Sjekket ut utgaven av filmen på HMV, og det ser ut som at den har fade-to-black versjonen, så da er det ingen tvil.

Endret av Mr.BadSmile
Lenke til kommentar
...

EDIT: Sjekket ut utgaven av filmen på HMV, og det ser ut som at den har fade-to-black & white versjonen, så da er det ingen tvil.

Edit:

Det at det er denne slutten som er inkludert i Blu-ray-utgaven er veldig godt nytt, da jeg ikke kan se for meg at slutten i farger, som jeg ikke har sett, kan ha en helt heldig effekt.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Flere enn meg som er misfornøyd med bildet på Public Enemies? Norsk/nordisk utgave. Er vel den bildemessig dårligste Blu-Ray-en jeg har.

Jeg har UK-edition som jeg kan teste etterpå. Jeg er ikke overrasket over det du sier though.

SME fucka lyden på the Wrestler (etter min mening)

SF utelot subbene på Slumdog Millionair, og da er den lite verdt.

SME som endret Original Aspect Ratio på Rambo IV fra 2.35:1 til 1.78:1. LIKE WTF!?

SME kan gå å henge seg, og jeg kommer derfor ikke til å kjøpe Gamer, selvom den kommer til Norge 6 uker før USA og UK. At det skal være så jævlig vanskelig å få lyd og bilde riktig når det allerede er gjort.

Har Public Enemies kapitler? Noen på blu-ray.com som har klaget på SF at de er sløve med det, og når man velger svensk tekst får man norsk tekst - vice versa.

Jeg blir matt...

Lenke til kommentar

Lost season 5 i statene er nå bekreftet region free.

Men det står ingenting om det på Lost: The Complete Fifth Season Dharma Initiative Orientation Kit.

Normalt ville jeg tro at det er samme disc'ene, men på bildet av bakcoveret hos axelmusic står det bare "a" symbolet... så jeg ble litt mistenksom.

Noen som har hørt om Dharma kit utgaven også er regionfree? Jeg er vel 99% sikker på at det som sagt er samme disc'er som i den vanlige utgaven, men...

Har litt lyst på Dharma boksen :yes:

Endret av Hrundi V. Bakshi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...