EsAa Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hei! Lurer på litt det derre med argumentasjon. Skjønner ikke helt hva som menes med åpent og skjult argumentasjon? Hva er forskjellen, og hvordan kan jeg finne skjulte argumentasjoner i f.eks. et leserbrev. Takker for alle svar! EsAa Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 http://letmegooglethatforyou.com/?q=%C3%A5...skjult+argument Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 hehe...prøvd det, men jeg synes det meste er for vanskelig forklart... Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Alt står jo på første linken fra google, du kan ikke få det bedre forklart >.< Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Hei, Språkleg argumentasjon er veldig intressant, og det finn du ofte. Berre sjå på reklame. Berre les no på sida som ligg øverst på Google: Åpen argumentasjon = Synspunkt + begrunnelse/argumenter: "Jeg mener det er unødvendig å spørre dette spørsmålet, fordi du selv kunne søkt, og funnet en løsning på Google. Da sparer du oss både for en unødvendig tråd, og unødvendig arbeid med å forklare ordene. Å søke på Google er særegent enkelt, og ville gitt deg et mye mer presist svar." Kontra: "Alle er jo enige i at EsAa kunne funnet svar på et såpass enkelt spørsmål selv. Men det er vel forståelig at det er vanskeligere for han enn alle andre å benytte seg av verdens enkleste søkemotor." Første gong ser du at eg seier åpent og greit ut kva eg meiner om saka, og at du kunne funne svar med å bruke Google. Eg seier også kvifor eg meiner det, samt at eg tykker det er unødendig å lage ein helt ny tråd om emnet. I det andre innlegget speler eg på dei andres følelser (og dine) med å seie at alle selvølgeleg er einige i at du er ein komplett idiot som ikkje vett å bruke den enklaste søkemotoren i heile verda. Ikkje personlig meint dette, men berre for å statuere eksemepel. Eg skriv ikkje rett ut at eg syns du er dum som ikkje kan bruke Google,men det ligg no mellom linjene. Les sida ein gong til. DENNE SIDA (SOM LIGG HEILT ØVERST OG SKRIK ETTER Å BLI KLIKKA PÅ).. No gjorde eg det vel eigentleg igjen. Edit: Eg skreiv Bruktbilen - det var ikkje meininga. Endret 9. desember 2008 av steffenz Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Problemet er de vanskelige orda. Logisk Ressonement????????? Derfor jeg spørr, for å få ting litt lettere forklart! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Ting som er sanne/allmenn vitanskap. At fuglar flyr og at å skyte nokon er galt er fårhåpentlegvis i ditt "logiske ressonement". Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 ... å skyte noen er galt...da er det logisk ressonement fordi det sant...?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+90817234 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Clicky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå