SSSø Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Flyttet for en måned (eller var det to?) sammen med damen. Vi bor nå i en kjellerleilighet. Det jeg lurer på er om det er normalt å gjøre arbeid i hagen. Huseier har ikke sagt noe om det annet enn at vi må måke snø foran døren. Det har seg slik at det er en enormt svær hage, veldig fin, men man ser at den er litt gammel. En del murer som trenger litt ny stein, skiferheller som er litt løse osv. Opp til vår dør går det en natursteinstrapp. I denne trappen ligger en del steiner og gynger, i tillegg til at det mangler noen. I tillegg kunne jeg tenke meg litt brostein foran inngangsdøren vår (er liksom et hull der med grus i - ser ut som om det lå en stor helle der en gang). Så da kommer det jeg lurer på. Er det normalt at jeg fikser dette gratis? Skal jeg spørre om å få trekk i leien? Jeg jobber tross alt som anleggsgartner, og denne typen jobber er noe av det vi tar oss best betalt for. Jeg kommer også til å stille med utstyr og steiner. Ser for meg at det kommer til å ta 15 timer i arbeid + en time eller to å hente stein. Det er jo ikke min hage, jeg aner ikke hvor lenge jeg kommer til å bo her. Hva ville dere gjort? Det er ikke sånn at jeg har noe problem med å gjøre det gratis, men om sånne ting er normalt å få betalt for så vil jeg jo gjerne det. Og hvordan er det med annet hagearbeid? Normalt å klippe gresset, luke, beskjære osv? Endret 9. desember 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
plusminus Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg synes du bør ta det opp med huseier og høre om han er villig til å betale litt for å få ting ordnet. Sier han nei er det så opp til deg om du vil ta på deg denne jobben og hvor mye du vil legge i det. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Ja, må vel snakke med han om det en eller annen gang. Nå er han i Nordsjøen i 2 uker, så det blir ikke med det første. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Plante noen planter. Kjøpe en potte eller to. Luke ugress og fikse opp litt ser jeg på som greit. Men utover det ville jeg ikke begynt med noe før du spurte om lov. Selv om du ville gjort det gratis så er det ikke sikkert utleieren har tillit eller lyst til at dere skal gjøre noe med hagen. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Har selvfølgelig ikke tenkt å begynne uten å spørre om lov, er bare usikker på om det vil være frekt å spørre om penger for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå