Gå til innhold

Nytt skjermkort, 5 mulige, ytelse?

jaho

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe nytt grafikkort og trenger hjelp til å velge. Kortet skal brukes til spilling på en 24" skjerm med maks oppløsning 1920 x 1200.

Valget står mellom:

1. EVGA GeForce GTX 260 "Superclocked" (896 MB)

2. XFX GeForce GTX 260 "Black Edition" (896 MB)

3. Asus Radeon HD 4870 "Dark Knight" (1 GB)

4. Gainward Radeon HD 4870 (1GB)

5. PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" (1 GB)

6. Sapphire Radeon HD 4870 "TOXIC Edition" (512 MB)

Prisen på kortene er irrelevant da alle sammen er innen for mitt budsjett på 3000 kr, så det er i all hovedsak ytelsen (i spill) som interesserer meg. I tilegg hadde det vært greit med et mest mulig stille kort, men ytelsen har første prioritet.

På forhånd takk for alle svar. :)

[EDIT] La til Sapphire Radeon HD 4870 "TOXIC Edition" blant potensielle kort.

Endret av jaho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset :) , men er en ting jeg lurer på. Saphire Radeon HD 4870 "Toxic Edition" har bare 512 MB minne, vil ikke det gi dårligere ytelse en de andre HD 4870 kortene jeg har nevnt (som alle har 1 GB minne) ved høyere oppløsninger? En venn av meg sa nemlig det at ved høye oppløsninger, er minne viktig for god fps.

Endret av jaho
Lenke til kommentar

Holder en knapp på GTX 260 både Core 192 og 216 varianten sammenlignet med Radeon 4870. GTX 260 er veldig overklokkbare, skalerer veldig bra med klokken og synes de har et bedre driver-kontrollpanel. I tillegg har jeg observert at ATI's kort ofte har en mindre minimum FPS sammenlignet med Nvidia's kort.

I tillegg er referansekjøleren på GTX 260 veldig bra og stillegående. Radeon 4870 har vel en veldig svak referansekjøling. Men noen produsenter har jo valgt egne kjøleløsninger dog.

Prisene er nå også gått radikalt ned på Nvidia's kort.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Holder en knapp på GTX 260 både Core 192 og 216 varianten sammenlignet med Radeon 4870. GTX 260 er veldig overklokkbare, skalerer veldig bra med klokken og synes de har et bedre driver-kontrollpanel. I tillegg har jeg observert at ATI's kort ofte har en mindre minimum FPS sammenlignet med Nvidia's kort.

I tillegg er referansekjøleren på GTX 260 veldig bra og stillegående. Radeon 4870 har vel en veldig svak referansekjøling. Men noen produsenter har jo valgt egne kjøleløsninger dog.

Prisene er nå også gått radikalt ned på Nvidia's kort.

Tror jeg går for xfx 260 216 da. Har ikke fått brukt ny pc'en pga mangel av skjermkort :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...