SkyFlight Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Hei! I forbindelse med et prosjekt innen filosofi og norsk, leter jeg etter det noen kanskje vil kalle en spesiell film. Som tittelen sier, så ønsker jeg å finne en film som fremhever en stille person. Ofte har stille og rolige personer en meget interessant historie, men som ikke alle er klar over fordi de ikke forteller så mye. F.eks. at en ingen kjenner egentlig er veldig hyggelig og har et godt hjerte, men som ikke kommer frem fordi de andre mer "høylytte" personene rundt tar all oppmerksomhet. Er det noen som har tips til filmer som handler om dette? Endret 9. desember 2008 av SkyFlight Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 I filmen The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, vil jeg påstå å si at karakteren Robert 'Bob' Ford blir ganske fremhevet. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hovedpersonen i Sympathy for Mr. Vengeance er stum. Det kan kanskje være noe? Lenke til kommentar
mOkk Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Det første som poppet opp i mitt hode var Lars and the Real Girl. Vet ikke hvor godt den vil passe inn i prosjektet ditt, men anbefales uansett. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Et prima eksempel her er jo Japan-sekvensen i Babel. Forferdelig vakker sak, som kanskje fokuserer mer på den døve delen, men den fokuserer jo masse på kommunikasjon, som på mange måter er essensen av filmen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Den fabelaktige Am\elie fra Montmartre http://en.wikipedia.org/wiki/Am%C3%A9lie Lenke til kommentar
Speik Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jay and Silent Bob Strike Back. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg satt og tenkte litt på Freedom Writers. Kanskje ikke helt det du er ute etter, men jeg følte likevel den passet litt inn. Det blir på en måte det omvendte du er ute etter, men kanskje det passer likevel? Lenke til kommentar
SkyFlight Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Tusen takk for tips alle sammen! Har foreløpig fått sett to av filmene, The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford og Lars and the Real Girl. Førstnevnte må være en av tidenes beste film, og jeg har virkelig lyst til å se den enda en gang. Elsker fortellerstemmen, skikkelig bra film! Derimot, Lars and the Real Girl virket som en utrolig tåpelig film og jeg skrudde av etter 40 min. Men takk for tipset likevel, setter pris på det! Skal få sett de andre anbefalte filmene til helgen! Endret 11. desember 2008 av SkyFlight Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Zywot Mateusza, den polske filmadapsjonen av Tarjei Vesås bok "Fuglane" passer jo rett inn her! Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Mini-me i Austin Powers-filmene. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 forest gump? selv om han ikke er så stille av seg. du skulle sett hele lars and the real girl Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Forrest Gump må jo helt klart være den filmen du er ute etter, SkyFlight! Utrolig bra film Lenke til kommentar
mOkk Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Det var synd du ikke likte Lars and the Real Girl (falt veldig for den selv), men det er fyfy å skru av en film... Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Et prima eksempel her er jo Japan-sekvensen i Babel. Forferdelig vakker sak, som kanskje fokuserer mer på den døve delen, men den fokuserer jo masse på kommunikasjon, som på mange måter er essensen av filmen. Støtter den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå