Deem Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) En Dell XPS 1210 som en kompis har bedt meg om å ta en titt på har en vifte som ikke fungerer. Han hadde sittet og spilt på den en gang og plutselig hadde den blitt kjempevarm. Etter det har ikke viften funket. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre utenom å be han sende den til reparasjon? Bortsett fra viften fungerer resten av maskinen som vanlig. Endret 9. desember 2008 av Deem Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Hva? Viften fungerer under normalt bruk? Oh! Var bare du som manglet en komma... Hehe! Edit: Prøv og stikk feks en strikkepinne inn i vifta og tving den rundt. Kanskje den sitter fast på støv. Hvor er viften? Ta ut tastaturet og se om du kan se viften. Endret 9. desember 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
hegvold Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 har han brukt speedfan eller noe lignende da? Gå i bios å se på innstilingene Lenke til kommentar
Deem Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg har tatt av tastaturet og sett på den. Har sett at det er en del støv det men har blåst bort det meste. Å tvinge viften rundt gjorde ingen forskjell. Viften sitter på venstre siden av maskinen. Skal prøve speed fan nå, har vært i bios men det er ingen innstillinger for viften der. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvor gammel er maskinen? Foreslår at du ringer Dell og ber om råd. Hvis maskinen ikke lenger har gyldig garanti kan det være greiest å få tilsendt en vifte fra spare-parts senteret til Dell og sette den inn selv. De vet riktignok å ta seg betalt... Forresten, hvis du har multimeter kan du måle over pinnene på viftekontakten for å sjekke at den faktisk får strøm. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Ca. et år gammel tror jeg. Jeg har ikke multimeter så jeg tror jeg ber kompisen min be om reparasjon på garantien. Dell har vel garanti på mer enn et år? Fikk ikke installert Speedfan ettersom han ikke har gitt meg passord til administrator konto. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Dell har bare ett års garanti/service i utgangspunktet, men forbrukerkjøpsloven gir deg minst to år. Igjen: ring dem. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Vel nå er de stengt, men jeg gikk på nettsiden og sjekket med service nummeret på maskinen og den har utvidet garanti til 2010 så jeg tror jeg ber han holde seg til garantien og bruke kundeservicen istedet for meg takk for svar alle sammen! Endret 9. desember 2008 av Deem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå