Gå til innhold

Operating System not found

Nopros

Anbefalte innlegg

Faen, sry at jeg starter posten så grovt, men må bare!

Jeg skulle skru på min bærbare Toshiba Equium på skola i dag. Den skrudde seg på som vanlig og jeg venter, og venter, og venter! den vil ikke skru seg på. Så popper en melding opp Diskoppryding pågår 2314av 325797 filer er skjekket eller noe sånt. Jg venter på at den skal bli ferdig, og blir litt bekymret en "kamerat" kommer og slår til pc`n min mange ganger og trykker på knappene og sånn-_-" og han skrur den av. Senere skrur jeg den på igjen og denne meldingen kommer;

Yukon PXE v5,16,1,1(20060611)

©Copyright 2003-2006 Marvell ®. All rights reserved.

Pre-boot execution Evironment (PXE) v2.1

©Copyright 1997-2000 Intel Corporation

PXE-E61: media test failure, check cable

PXE-MOF: Exiting PXE ROM.

til slutt litt lenger etter kommer;

Operating System not found

Har da operativ systemet mitt blitt sletta? Er alt på hardisken sletta?

Hadde noen viktige filer der, som jeg selfølgelig ikke hadde sikerhetskopi av :ermm:

Fins det noen måte og redde pc`n bruke et annet operativ system Linux, ubuntu? vil helst ikke ut med noe penger nå rett før jul :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjør en Live CD av ubuntu elns, så finner du sikkert igjen filene dine.

Etter at du har gjort det så legger du inn igjen xp eller vista(kommer ann på hva som lisensen din er).

Så det du mener er at jeg skal laste ned ubuntu få det på en CD og trøkke den inn i datamaskinen?

Men det jeg ikke skjønte, var hvordan man legger inn vista igjen?

Lenke til kommentar

Dette høres mistenkeligt ut som et problem eg hadde med PC`en for en stund siden, forøvrig med VISTA. Skrudde PC`en av og skrudde den på men da fikk eg beskjed om at OS`et ikke kunne finnes. Ok kjapt å fikse på dette, tenkte eg. Fyrte i VISTA cd`en og kom til delen man skal velge disk`en som OS`et skal reinstalleres på, men da stod det 111GB ledig av 111GB. Så OS`et ble slettet av seg selv WTF??? Ikke noe annet valg enn å installere det på nytt var løsningen for min del! Håper du har bedre lykke og trenger bare å reinstallere det:)

Lenke til kommentar

Hmmmm, men nå tror jeg det er noe mer gærent en bare vista som har blitt borte :(

Kjørte i Vista CD`n, men den brukte jo ååår. Den stoppa til og med opp venta i 20 min CA ingenting skjedde, skrudde den opp for og sjekke litt om det var noe gærent, men fant ingen ting. Får vel stikke til Elkjøp og spørre der ;)

Lenke til kommentar
Betyr ikke pxe at den prøver på en nettverks boot?

Er du sikker du har satt rett boot sekvens i bios?

Jeg ikke skjønne:P

Jeg er ikke den mest anlagte i PC og sånt :p forklare litt lettere?

Håper virkelig ikke harddisken er ødelagt :cry: Hadde en del viktige ting på den :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...