Gå til innhold

BK: Bilde av bunkers

Nesquik84

Anbefalte innlegg

post-179106-1228833683_thumb.jpg

Var ute på stranden rett ved der jeg bor å tok et bilde jeg ble rimelig fornøyd med. Men jeg prøver å klippe det det litt ned på høyden, men finner ikke helt ut hvor jeg bør klippe det..For horisonten skal vel ikke være i senter av bilde?

Noe annen feil ved bilde som jeg bør være obs på?

EDIT: Jeg har hatt kamera i 2 uker, så alle tips og triks mottas med stor takk! :)

Endret av Nesquik84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes blå fargen i bilde ble vel sterk noen steder feks. på steinene i vannkanten. Har du gjort blå fargen sterkere eller er bildet uredigert?

Takker for respons :)

Jeg har ikke lagt merke til blåfargen faktisk,hehe. Bilde er redigert ja, må prøve å fikse det da.

Her er orginalen:

post-179106-1228941649_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå er det ikke slik at det er forbudt at horisonten er midt i bildet. For noen motiver, så er det der den skal være. Jeg føler vel at dette er et av de.

Første utgaven ble muligens litt vel redigert. Men absolutt interessant.

Jeg tok meg den frihet å leke med originalen din; jeg endte opp med en sort/hvit utgave ...

(Du må si ifra hvis du vil at jeg skal fjerne bildet).

Tom

Lenke til kommentar
kan nå huske dette bilde for en uke eller to tilbake.. muligens ny fotograf med samme motiv og samme problemstilling;p

pybalto: Ja, det var i grunnen et landskapsbilde det skulle være, men det var kanskje feil å inkl. begge deler?

tomsi42: Takker, ja det ble nok litt for mye redigert. Svart/hvitt versjonen var ikke verst :)

nbmofo: Det er nok en ny fotograf, for jeg har ikke vært der ute før å tatt bilde :) Ble det bilde postet på dette forumet?

Lenke til kommentar

jepp, mulig har deja-vu, men kan ikke huske den samme blåfargen så må være nytt bilde. Mener jeg skrev at bidle(hans da) kunne croppes rett over de lyseste steinene for å ungå midtstilling. Rare greier;p Kan også hende er jeg som begynner å bli gal..

Poster på bildekritikken blir slettet etter noen uker, så fant den ikke igjen.

Lenke til kommentar
jepp, mulig har deja-vu, men kan ikke huske den samme blåfargen så må være nytt bilde. Mener jeg skrev at bidle(hans da) kunne croppes rett over de lyseste steinene for å ungå midtstilling. Rare greier;p Kan også hende er jeg som begynner å bli gal..

Poster på bildekritikken blir slettet etter noen uker, så fant den ikke igjen.

Hehe, morsomt. Bildet ble tatt på en strand rett der hvor jeg bor, så det er nok en del som har tatt bilde av den. Tror det er et populært området å ta bilder :) Jeg får finne litt mer orginale plasser fremover tror jeg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...