Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Freezing under oppstart, help!

Anbefalte innlegg

Hei, som tittelen sier så freezer pc'en min når jeg skal skur den på. Noen ganger kommer den helt til innloggingsfeltet andre ganger stopper den når den skal kjøre windows, den har til og med kommet helt inn på windows og jeg har startet opp programmer etc når den freezer totalt og skjermen blir svart.

Er veldig irriterende å vite at jeg kommer til å minst bruke 2 forsøk for å få startet den. Det har vært slik som dette siden jeg bygde den, det var kanskje for 4 måneder siden. Bruker Vista 64-bit SP1, hvis det har noe å si.

Noen som har noen ideèr på hva som kan være galt eller hva som "lager" problemet?

På forhånd takk.

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei :)

jeg hadde det samme problemet før, og jeg fant ut at det kunne være flere grunder til det.

men de 3 mest vanligste er jo:

1: at du har fått et virus

2: at det er noe feil i Hardware

3: at noen viktige windowsfiler har blitt slettet :)

for meg så var det faktisk virus..

svar på NR 1:

det jeg ville anbefalt at du hadde gjort er og dra ut strømkontakten når windows starter opp. nestegang du slår den på da får du et oppstartsalternativ. velg og starte i sikkerhetsmodus og ta et grundig virus scan.

svar på nr 2:

vist det er feil på hardware så kan du feilsøke, om du har god peiling på data vet du kanskje hvordan du kan feilsøke hardware selv. men om du ikke er så god som du kanskje tror, lever den in til en god venn eller noen proffe som kan dette.

svar på nr 3:

dette kan fikses med windows systemgjennopretting, eller vist du setter in windows CD en og velger reparer :)

-TB

Lenke til kommentar

hmm, tusen takk for svaret. Jeg tviler ganske sterkt på nr1, siden den var slik fra første oppstart. nr2: Håper jeg sterkt det ikke er, men begynner å lure litt. nr3: virker som en mulighet, hvor er det windows systemgjennopretting finnes?

Hehe, er ikke noe spesielt flink med pc, veit hva som er hva og det er vell det:P

Lenke til kommentar

Åssen har du klart å rote bort Windows Vista-cd'n da? Ikke så lenge siden det operativsystemet ble sluppet...

Formater pc'n, og legg inn alt på nytt. Ofte den enkleste måten å rydde opp i feil.

Så lenge du har en gyldig Retail/OEM-kode, så er det bare å få tak i en Vista-DVD hvor som helst. Koden din er unik. Har du rota bort Vista-koden din må du enten ringe Microsoft og håpe de kan finne den for deg, ellers må du innom Komplett og kjøpe en ny.

Men når du først får pc'n igang virker den helt perfekt?

Lenke til kommentar

Har nettopp flyttet og jeg greier ikke å finne Windows CD'en i noen av boksene:S FInner ikke Windows "casen" i seg selv ^^ Håper at ikke jeg kastet noe av de viktige greine til pc'en;P

Jeg syns pc'n funker helt perfekt når den først starter opp ordentlig, har ingen spesiele problemer annet en at den kan bli veldig varm hvis jeg booster opp crysis eller noe slikt.

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...