Myrsnipe Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Får denne feilmeldingen når jeg starter opengl programmer/spill: Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0". Et resultat av dette er at opengl blir renderet i software mode, noe som ikke er spesielt raskt eller morro... Kjører: 1,1 Ghz Athlon 315 SiS 3d-kort ( med en "hjemmespikka" driver ) kernel 2.4.20 XFree86 version 4.3.0 KDE 3.1 Jeg er sikker på at jeg må enable DRI support et eller annet sted, men hvor? Et spørsmål til: Når jeg kjører wine, så får jeg ikke lyd. Jeg har prøvd å skru av arts i kde, og da kommer lyden, men den er skurrete som faen... Har et SiS 7012 lydkort ( onboard ) Lenke til kommentar
Myrsnipe Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Sitat fra README.DRI 5. After the X server has started, verify that the required X server extensions are loaded. Run xdpyinfo and look for the following entries in the extensions list: GLX SGI-GLX XFree86-DRI GLX og SGI-GLX er der, men XFree86-DRI mangler, hvordan enabler jeg denne? Ps: bruker default XFree86 som kom med slackware 9, bruker default kernelen som kom med og. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Har du med disse to: Section "Module" ..... Load "dri" EndSection ..... Section "DRI" Mode 0666 EndSection edit: I XF86config, selvsagt ... Lenke til kommentar
Myrsnipe Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Selvsagt, har lest igjennom readme fila til DRI... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå