Qumad Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Hei Siden de fleste av oss har alt vi trenger i disse tider har jeg foreslått for bedriften som jeg jobber at de i stedet for å gi gaver til ansatte og firmagaver, om de ikke ville vurdere å bruke de pengene til for eksempel en god miljø sak eller lignende. Fikk som svar at det var ett godt forslag men litt i seneste laget, men om jeg hadde ett forslag så kunne en på om en kunne supplere med en liten donasjon. Spørsmålet er da om det er noen som vet om noen gode miljø saker, eller rettere sagt, en liste over seriøse miljøorganisasjoner og lignende? Fant en liste på Wikipedia Miljøvern Norske miljøvernorganisasjoner • Norges Miljøvernforbund • Naturvernforbundet • Bellona • Framtiden i våre hender • Grønn ungdom • Natur og Ungdom . • Norges kulturvernforbund • Stiftelsen Miljømerking • Miljøagentene • Grønn Hverdag • Regnskogfondet • Utviklingsfondet Er det noen som vet om det finnes en offentlig liste over seriøse organisasjoner? Dumt og foreslå at vi skal gi penger til noe halvseriøse greier. Har tenkt litt på Miljøagentene (Norges Naturvernforbunds barneorganisasjon) og Regnskogfondet Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke vet stort om verken noen av disse 2 eller de andre organisasjonene. Jeg kan selvfølgelig lese meg opp på alle de forskjellige organisasjonene som jeg finner, men det kan jo være noe her som har litt kunnskap om noen av disse og eventuelt andre og kan gi meg noen vink? Endret 9. desember 2008 av Qumad Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Av de du lister opp kjenner jeg best til Fremtiden i Våre Hender og Regnskogsfondet, og vil så absolutt si at de er seriøse. Det betyr ikke at de andre på listen ikke er det, det er bare de to jeg kjenner best til (FiVH er jeg selv medlem av). Kjempeflott tiltak. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Natur og Ungdom må vel være den mest seriøse!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå