marw_the_big_headed_rhino Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Enten har jeg en som stjeler all båndbredde, eller så har jeg en komponent en eller annen plass som oppfører seg merkelig. Noen som har et godt forslag til hvordan enkelt finne ut hvem som stjeler båndbredden i bedriftsnettverket og eller om det er noe maskinvare en eller annen plass som lager krøll? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hjelper om du kan fortelle litt om hvilke verktøy du har tilgjenglig og hva du er ute etter å finne ut. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 a) Jeg er ikke helt sikker på hvilket verktøy jeg har tilgjgengelig. Har en Checkpoint Firewall som jeg ikke er flink på i det hele tatt. Windows 2003 servere, Cisco switcher b) Er ute etter å se om hvilken trafikk som går på nettet, gjerne hvilken port, og ihvertfall hvilken PC det går fra. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Cisco støtter snmp, det kan brukes for å plukke ut data og statistikk over hvor mye trafikk som går. Du kan også benytte deg av CLI og Web-interfacet på switchene til det samme. Checkpoint burde kunne fortelle deg hvilken type trafikk som går igjennom og hvor mye data som går der. Mitt tips er å finne ut hvem som sender/mottar mye data, og deretter gå nærmere inn på de nodene og finne ut hva de faktisk gjør. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Det var akkurat det ja.... Skal forske litt på utstyret :-) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) eHealth fra CA er som skapt for deg og dine problemer. koster litt, men det kan være verdt en liten investering. det programmet kan finne hvilken switch, port, server og antagelig hvilke program som tar båndbredde. utrolig bra verktøy Endret 11. desember 2008 av aklla Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Logg på CLI på Checkpointen, i expert mode har du tcpdump tilgjengelig. Bedre verktøy får ikke til jobben Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Takk for tipset, Tyldum! Så var det å finne ut hvor jeg kommer meg inn på Command Line Interface på den hersens Checkpoint-brannmuren :-) Kanskje www.google.com er min venn? Endret 16. desember 2008 av marw_the_big_headed_rhino Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Eller koble til en skjerm? Du kan sikkert også bruke ssh mot den. Lenke til kommentar
TechCF Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Siden du benytter Cisco svitsjer, er Cisco Network Assistant (Windows, Gratis) et enkelt program for å hente ut slike data. Du får enkel oversikt over trafikken på svitsjene og kan grafe portene, i et enkelt grafisk grensesnitt. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Du kan se Top IP's i Checkpoint SmartDashboard om du har dette installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå