Plinge93 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg har holdt på installere Windows XP på 8 gamle PC'er på skolen med en CD. Men så trenger jeg en aktiveringskode, fordi nå har den låst seg, siden jeg ikke fikk skrevet den inn før 30 dager. Men hvordan kan jeg få tak i den? Jeg ringte windows og han sa hva jeg skulle gjøre, men de trang en Produkt kode, som jeg ikke fant, verken på PC'en eller CD'en. Jeg har heller ikke tilgang på internett her. Noen som vet hvordan jeg kan få tak i den koden? Tusen takk dersom noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Kontakt IT-ansvarlig på skolen. H*n skal ha kontroll på hvilke lisenser skolen har. Lenke til kommentar
johome Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) For å sjekke produktnøkkel , last ned SIW With Installer deretter : Endret 11. desember 2008 av johome Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Windows XP, 8 gamle PCer? Hvorfor i pokker installeres det ikke Linux-noe i stede? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Du har lovlige kopier altså? Dette viser jo bare at det ikke lønner seg å være ærlig. Med piratkopier hadde du ikke hatt dette problemet. Synd men sant. Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Du har lovlige kopier altså? Dette viser jo bare at det ikke lønner seg å være ærlig. Med piratkopier hadde du ikke hatt dette problemet. Synd men sant. Helt enig, men det er skolen vettu... de nesten krever at det skal være lovlig... Kontakt IT-ansvarlig på skolen. H*n skal ha kontroll på hvilke lisenser skolen har. IT-ansvarlig på skolen kan ingenting om data. Jeg kan mye mer en henne, derfor jeg holder på med dette... For å sjekke produktnøkkel , last ned SIW With Installer deretter : Takk, skal prøve dette Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg har nå fått ordnet det... Kan desverre ikke si hvordan, siden sånn ikke er lov til å snakke om her på forumet Men takk for hjelpen i alle fall! Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Tipper det er populært i kommunen at dere kjører pirat Xper Endret 3. februar 2009 av Core2dou Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Ingen i kommunen som vet noen ting.. Bare jeg og rektor som vet hva som EGENTLIG er på PC'ene Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Kanskje greit å vite da at dere risikerer bøter i 100.000-kroners klassen. Dumt når man har et smalt skolebudsjett å forholde seg til. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Samma faen det, sikkert et outsider skole på en øy siden det ikke finnes en IT skælle som klarer å aktivere windows en gang Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Et sted det iallefall blir tatt stikkprøver er offentlige steder og bedrifter. Men, om skolen ikke har volumlisnsiering alene eller fra kommunen virker snodig. Eller finnes det ikke OEM klistremerker på pcen heller? At dette er IT hverdagen i norsk skole er mest skremmende synes jeg. Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Samma faen det, sikkert et outsider skole på en øy siden det ikke finnes en IT skælle som klarer å aktivere windows en gang Der traff du faktisk midt i blinken! Er en halvøy da men.. xD Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Finnes det skoler på øyer? Aldri trodd det Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Jeg synes det er trist at skolene holder på denne måten. Har de ikke lisensen i orden får de heller a) kjøpe en gyldig lisens eller b) legge inn et os som kan innstalleres kostnadsfrit. enda mer skremmende er det at man bruker elever til dette. Men det skal også nevnes at det holder nok med at en sender en link til denne posten til rette instans (eks. Microsoft), eller at noen som har tilknytning til rette instans leser denne tråden. Da kan fort skolen komme på gale veier. Og hva hvis tabloidene får nyssen av dette og bestemmer seg å skrive en artikkel? Man elsker ting som dette, fordi da har man noen man kan slakte. Edit: Jeg vil bare understreke på det sterkeste at det finnes regler for når brukerdata kan bli utlevert, både i lovverket og i retningslinjene. Endret 4. februar 2009 av KVTL Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 En annen ting, er om installasjons media /crack som er benyttet inneholder noe annet som ikke burde vært der, kan også være et tankekors. Jeg sitter her bare å rister over sikkerheten og seriøsiteten på det her. Har de ikke råd, ville linux i mange tilfeller gitt en gratis løsning, men nå aner jeg ikke hva disse maskinene brukes til. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Tråden stenges etter ønske fra trådstarter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg