Gå til innhold

Nokia N82, tasteproblemer..

J@9

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte for noen mnd siden en defekt N82, fikk den for ca halv pris.

Problemet var batteriet fikk jeg beskjed om, men jeg syns nå dette funker fint.. holder i 2-3 dager ved lite bruk, og 3g avslått..

Men over til saken..

Når jeg fikk den så virka ikke mic, og 1 og 6 tastene drev å kødda, noen ganger kom det både 2 og 3 tegn samtidig ved et trykk.

Og andre ganger funka dem ikke i det heletatt..

Så jeg bestillte et nytt tastatur til den (siden mic også sitter i tastaturet, så fant jeg ut at det var det beste), og mobilen ble nesten bra, veldig sjelden den kødda med tastene da :)

Men plutselig i dag, så er 6 tasten helt dau når jeg skal skrive inn pin, men det rare er at den funker nesten hele tida når jeg skal skrive melding, om jeg skal ringe må jeg trykke 3-4 ganger før den reagerer.

Noen som har noen tips til meg i denne saken?

Lurer på om noen som har hatt den før meg har skiftet deksel, siden det var endel problemer med knappene på sidene av mobilen også, men der var det mattene som ikke satt som dem skulle.

Og man ser også at deler av dekslet ikke sitter så godt som det skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en liten væskeskade på tastaturdelen av telefonen.

Kjøpte du telefonen brukt og uten kvittering?

Hvis du har kjøpt den til redusert pris i butikk har du like stort krav på fungerende tastatur, om de informerte at kun batteriet var problemet.

Lenke til kommentar
Høres ut som en liten væskeskade på tastaturdelen av telefonen.

Kjøpte du telefonen brukt og uten kvittering?

Hvis du har kjøpt den til redusert pris i butikk har du like stort krav på fungerende tastatur, om de informerte at kun batteriet var problemet.

Den ble kjøpt på qxl, uten kvittering.

Husker ikke helt hva jeg fikk med av utstyr til den, men det har lite å si.

Snakka tidligere med en kamerat som jobber med nokia service, og han sjekka imei nr for meg, og mobilen var fremdeles under garanti da, og det tror jeg den er enda.

Men som sagt har jeg jo demontert den selv, da jeg bytta tastaturet. + litt andre småting jeg retta på..

Så den har så si vært helt demontert.

Så jeg kan ikke akkurat levere den hvor som helst for å få noe på garanti.

Han selgeren jeg kjøpte den av påstod at kun batteriet var dårlig, men når jeg snakka mer med han så hadde han kun brukt den i et par dager før han solgte den videre.

Men han påstår å ikke ha merket noe annet enn at den ikke holdt en hel dag på batteri.

Og selv brukte han handsfree på den hele tiden.

Men nok om det, det jeg er ute etter er tips og råd om hva som kan hjelpe, har fremdeles det gamle tastaturet liggende hjemme, så jeg kan prøve det igjen og se om den blir bedre da.

Men har en følelse av at det er noe annet.. enten noe software relatert, pga at den ikke er like ille når jeg skriver sms.

Ellers tror jeg det kan være tastatur koblinga på hovedkortet som ikke er god, siden jeg har fått samme problem som på tastene som fulgte med.

Evt som du sier, kanskje en liten vannskade.

Søkte også litt på nettet der jeg kom over en fyr som har noe av det samme problemet, men det var i et varmere land, og han trodde varmen/svette var problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...