Gå til innhold

Sluttscenen i The Shining (spoiler)

HaterDiskus

Anbefalte innlegg

Er en liten detalj jeg aldri har klart å få med meg 100% i filmen The Shining. I sluttscenen når Jack dukker opp på dette gamle bildet. Kan noen forklare meg det? Har hørt mange teorier, blant annet at alle som har dødd på hotellet (eller som hotellet har drept, om du vil) dukker opp på dette fotografiet. Noen inputs?

Endret av Mimir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jack Torrance: You WERE the caretaker here, Mr. Grady.

Delbert Grady: No sir, YOU are the caretaker. You've always been the caretaker. I ought to know: I've always been here

Jack har alltid vært på hotellet og det har Grady også. Selv om Jack kom dit for noen månender siden.

Lenke til kommentar

Det gjemmer seg helt klart en mengde detaljer under filmens overflate. Nå har jeg ikke satt meg inn i dette enda, men filmen skal også være full av politiske budskap. Det er imponerende hvor mye arbeid Kubrick la i filmene sine.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

"Jack Torrance: You WERE the caretaker here, Mr. Grady.

Delbert Grady: No sir, YOU are the caretaker. You've always been the caretaker. I ought to know: I've always been here"

Mastema har nok ingen egen versjon av dette, for dette er forklaringen på hvorfor Jack er i bildet, på en måte.. :p Vel, noen sier at Jack alltid har vært på hotellet, siden han er i 1921 bildet, men jeg har alltid likt tanken av at han har blitt fryst fast i hotellet, og deretter popper opp på et gammelt bilde.

Lenke til kommentar
Er ikke det at jeg ikke husker det Mastema siterer. Er det at jeg vil høre hans versjon av hvordan de kan ha vært der i all evighet (eller siden hotellet ble bygd).

De bygde hotellet på en gammel indianer gravplass, gjør man det risikerer man at slike ting skjer.

Lenke til kommentar

Flere fun facts: Jack kaster tennisballen mot der hvor Dick Halloran står senere i filmen, hvor Jack dreper han. (Symbol), also, Jack kaster tennisballen på veggen hvor det er bilde av indianere, dette skal symbolisere Dick Halloran. Det er rett og slett hint om at han kommer til å drepe han! Flere fun facts på youtubefilmene. ;)

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...