Gå til innhold

black hawk down minner om irak krigen!!


Anbefalte innlegg

har spillet mellom et par mission av dette spillet å likheten med uniformene utstyret til å med selve oppdraga minner om irak krigen.

 

Ikke det at jeg synes det er så j..... drøyt i å får seg, men jeg får en merklig følelse når jeg spiller det, feks by oppdraga der man ikke må treffe sivlie og plaffer ned "irakere" som også har det samme ræva utstyret man kan se de har på tv.

 

Noen andre meninger om dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer sikkert en addon eller mod hvor du spiller mot irak. Men, ærlig talt, det er bare et spill.

 

Det vil alltid være noen som reagerer negativt på spill hvor ideen er hentet fra en virkelig hendelse. Tenk på somalierne som var der (sikkert endel av de som befinner seg i norge nå) etc. etc. penger styrer, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
har spillet mellom et par mission av dette spillet å likheten med uniformene utstyret til å med selve oppdraga minner om irak krigen.

 

Ikke det at jeg synes det er så j..... drøyt i å får seg, men jeg får en merklig følelse når jeg spiller det, feks by oppdraga der man ikke må treffe sivlie og plaffer ned "irakere" som også har det samme ræva utstyret man kan se de har på tv.

 

Noen andre meninger om dette??

 

Det kan ha noe med det at Black Hawk Down bygger på FNs innblanding i Somilia i 1993. Dette har ikke noe med Irak å gjøre. Det eneste som er likt er det faktum at det er satt i et ørkenland. At du sier de ser ut som irakere, hvilket du insinuerer, viser bare at du har en noe snever tankegang. Irakere har et midtøsten utseende, mens somaliere har et afrikansk utseende. Og ja, noen av våpene blir brukt i denne krigen også, men det er vel neppe noe sjokk. RPG (lett anti-stridsvogn våpen) var hyppig brukt av både i Somalia, og i denne krigen.

Lenke til kommentar
kommer sikkert en addon eller mod hvor du spiller mot irak. Men, ærlig talt, det er bare et spill.

 

Det vil alltid være noen som reagerer negativt på spill hvor ideen er hentet fra en virkelig hendelse. Tenk på somalierne som var der (sikkert endel av de som befinner seg i norge nå) etc. etc.  penger styrer, sånn er det bare.

Med mindre handlingen er overmåte virkelighetsnær og direkte ment å håne personer eller grupper synes jeg det skal være mulig å si "det er bare et spill".

Et dårlig eksempel; men det kan fort bli litt "Jul i SouthPark"-tilstander og det eneste godkjente spillet blir Ludo.

Lenke til kommentar

Et dårlig eksempel; men det kan fort bli litt "Jul i SouthPark"-tilstander og det eneste godkjente spillet blir Ludo.

 

Faktisk ikke så veldig dårlig eksempel, men jeg har lært opp gjennom poster her at det blir med å mene ting, og at ikke alle har den samme meninga alltid.

 

Synes det var litt drøyt å si at folka i BHD ser ut som irakere, da... Det blir jo litt som å si at en eskimo ser ut som en trønder...

Lenke til kommentar
Utrolig dårlig poeng du kommer med!!

 

Om du spiller det forstår du akkurat hva jeg mener.,

 

LOL dette skal bli rett - I hope ^^^

 

Du kan bare sammenligne de amerikanske soldatene samt ørken og til dels bylandskapet. Men ja jeg har av og til syntes det har vært rart å skyte med f.eks m16 på spillet for så å skur på CNN å høre nøyaktig samme lyden.. i "omtrent" samme setting ørken/ødelagt by. Så grovt sett kan fargene på skjermen og lyden til sammen gi ett slags inntrykk som kan assosieres med enkelte scener man kan se på tv.

Lenke til kommentar
har spillet mellom et par mission av dette spillet å likheten med uniformene utstyret til å med selve oppdraga minner om irak krigen.

 

Ikke det at jeg synes det er så j..... drøyt i å får seg, men jeg får en merklig følelse når jeg spiller det, feks by oppdraga der man ikke må treffe sivlie og plaffer ned "irakere" som også har det samme ræva utstyret man kan se de har på tv.

 

Noen andre meninger om dette??

 

Å herregud! Du høres ut som den horen Laila Dåvøy! :evil:

Hva har det med noe som helst å gjøre at spillet "minner" om krigen i Irak?? Selvsagt gjør den det! Det handler om Amerikanernes aksjon i Somalia i 1993, Somalia er ett ørken land fullt av muslimer, utstyret som blir brukt har ikke endret seg mye siden da etc.

Forskjellen er at det ikke ER krigen i Irak det handler om. :roll:

Jeg skjønner ikke hvorfor noen vil poste en slik meningsløs post, det er jo så opplagt som du kan få det.

Og poenget ditt blir TOTALT meningsløst ved det faktum at det faktisk allerede finnes ett spill om den første Gulf krigen, Operation Desert Storm.

Der foregår spillet i Kuwait og Irak, der skyter du Irakere, der prøver du å ikke skyte sivile, der prøver du å fucke alt opp for Saddam, og der ser alt ut som det gjør på TV!

 

Hvis du ikke liker følelsen du får av å spille ett spill fordi det minner om en pågående konflikt, ikke spill det! :shrug:

Lenke til kommentar

utrolig bra å høre hvordan man reagerer, de fleste må selvfølgelig være så kule som ovherhodet mulig, som sitter å tenker ut hvordan man kan sjikanere personer på den mest effektive måten. Så har man personer som svarer det de faktisk mener selv om de vet at det sitter en haug braute huer som bare venter på å spise de opp.

 

Men faktisk ventet jeg meg mange fler braute svar en jeg fikk på dette topicet :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...