Lord Darkness Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Har gjort egne julekort og nå haster det med at få de printa. Men alle steder jeg sett på (Japan Foto, Eurofoto, fotoknutsen etc) har kun egne maler i de størrelsene. Må jeg skrive ut de i 15*20 og klippe de til 10*20? Det blir jo ganske mye dyrere. Skjønner ikke hvorfor en ikke kan få tak på noen som har blanke "templates" til julekortene? //LD Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Har gjort egne julekort og nå haster det med at få de printa. Men alle steder jeg sett på (Japan Foto, Eurofoto, fotoknutsen etc) har kun egne maler i de størrelsene. Må jeg skrive ut de i 15*20 og klippe de til 10*20? Det blir jo ganske mye dyrere. Skjønner ikke hvorfor en ikke kan få tak på noen som har blanke "templates" til julekortene?Du kan gjøre det på Elitefoto, men du må nok levere bildene i butikken. Da kjører de det manuelt... Det kan også være en mulighet å ringe butikken først, og deretter sende bildene over nett så kan de hente dem ut. Da får du også konvolutter til bildene, koster vel en 7-9kr/stk. Endret 9. desember 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hos Elite får du størrelsen 10x21. Jeg lagde selv et julekort i år som var 15x15 og fremkalt det hos Elite. Det ble veldig bra. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) JP kan lage opp til 10x20 panoramabilder (uten motiv) men kun hvis det leveres inn i butikk. Edit: centimeter altså Endret 9. desember 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 De fleste butikker kan printe bildene i den størrelsen du selv ønsker så sant det er innenfor bredden av papir rullen(e). Gjerne 10 - 13 - 15 - 20 cm. Nettbutikker er ikke like enkle, da de helst holder seg til sine forhåndsbestemte størrelser. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Der jeg jobbet før, så kunne kundene enten levere inn et bilde i 10x13/15 format og få et hvitt felt på noen cm på den ene siden (evt. velge et av flere julemotiv vi hadde). Eller så kunne de levere inn et bilde som de selv hadde laget i riktig format. Kortsiden ble 10cm, mens langsiden ble bestemt ut fra sideforholdet på bildet (opp til ca. 32cm). Tipper de fleste forhandlere kan fikse dette om du spør. Er alltid lurt å gjøre slikt hos en fotoforhandler, og ikke på nettet, så er du sikker på at det blir riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå