Juleniss1 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Smule ironisk? Den var ny. Hvis han isåfall skulle bare gi 1,5 og 10, så blir det vel feil og gi 8/10ere (f.eks) 10/10, fordi da skiller vel ikke 10erne seg ut? Eller? Er jo fullstendig likegyldig hvilken karakter han gir når alle skal ha samme uansett. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Smule ironisk? Den var ny. Ja eller nei? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Julenissen: Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort uten deg. ^^ Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Ja eller nei? Du finner svaret her: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Men spør deg selv; er det alltid nødvendig å vite sannheten? Julenissen: Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort uten deg. ^^ Puma man to the rescue. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Ja eller nei? Du finner svaret her: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Må virkelig si at dette fenonemet "ironi" begynner å bli en smule ... trøttsomt. Lenke til kommentar
afirm Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 afirm Antall filmer: 169 Sist oppdatert: 25. desember Listen Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 afirmAntall filmer: 169 Sist oppdatert: 25. desember Listen Huk av "show all" Lenke til kommentar
afirm Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Kvar hukar eg av show all? Og kvifor? Eg klarar jo å sjå alle filmane når eg ikkje er innlogga. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Du har huket av riktig. Men endre slik at man ikke trenger browse gjennom flere sider for å se på listen, bedre med en lang en. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Kvar hukar eg av show all?Og kvifor? Eg klarar jo å sjå alle filmane når eg ikkje er innlogga. Hak av i "Change Display Options" (under tabellen) Dette vil gjøre at alle filmene vises på en side. Ingen gidder å bla igjen 17 sider for å se votehistoyen din. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Begynt med vote history den siste uka, så ja, 12 filmer so far http://www.imdb.com/mymovies/list?l=39863450 En fugl kvitret meg i øret og ga meg et tips. Funker det bedre nå? Endret 25. desember 2008 av tjalla Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Det er først når man ser slike lister at man innser hvor absurd karaktergivning er for norske filmer. ^^ Lenke til kommentar
afirm Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Ahh.. I see... Då var det endra Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Det er først når man ser slike lister at man innser hvor absurd karaktergivning er for norske filmer. ^^ Hvis den var ment for meg og min 9'er til Max Manus - ja jeg er enig. Hadde det vært en dansk film så hadde det definitivt ikke hatt samme effekt. For min del er Max Manus så sterkt knyttet opp imot min interesse for norsk krigshistorie og barndomsminner med bestefars krigsprat, at jeg ikke klarer å sette en "rettferdig" karakter. Det ligger altså en del nostalgi inni bildet samt lykke over at Norge endelig har klart å lage en slik film. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Den var ment til deg også, men alle som har gitt Max Manus og andre norske filmer god karakter har jeg sett gi virkelig klassiske og knallgode utenlandske filmer ett hakk under den filmen. Man gir Max 9/10, men blir man spurt helt ærlig om den er bedre enn de utenlandske filmene man har rangert 7 eller 8/10 så har man vanskelig for å rettferdiggjøre det. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg ga Manus 7,5 fordi sammenlignet med verdens filmer er den rundt der, på norsk basis er den noe av det bedre. (Flåklypa er ca 8,5 worlwide) Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Jeg syns det blir absurd å begynne å beregne hva en film er verdt internasjonalt. Vi har alle forskjellige oppfatninger og forutsetninger for å se film. En koreaner vil helt sikkert se andre elementer i en koreansk film enn det du vil se. Se film med et helhetlig øye og tenk ikke på hvilke andre filmene du ga den samme karakteren. Jeg har ikke noe problem med å sette Rocky Horror Picture Show sammen med 2001 på 10-skalaen. Hvis man føler en film er god for en tier, så er den god for en tier, uavhengig av hva som er konsensus. Samtidig har jeg et øye for sjangre og føler filmer som utmerker seg innen sjangre, da eksempelvis Die Hard og Terminator 2 lett kan få en tier. Endret 25. desember 2008 av tjalla Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Listen 370 filmer, ingen serier Overraskende få filmer under 5 og veldig mange 8'ere på listen. Endret 25. desember 2008 av Xtra Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hvis man skal kunne gi den en rettferdig karakter må man jo se den opp mot alle de andre filmene du har sett. Jeg gjør alltid det, har jo ikke egne karakterskalaer etter hvilket land filmen kommer fra. Lenke til kommentar
mOkk Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) En rettferdig karakter burde, uansett hvordan du snur og vender på det, gjenspeile hvor godt du likte filmen. Norsk eller ikke. Endret 25. desember 2008 av mOkk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå