Gå til innhold

Finne fram til skjult nr?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Operatøren din vil aldri utlevere slik informasjon dersom personen har bestilt hemmelig nummer. Dersom du har netcom kan du ringe med #31# før nummeret og du ringer fra skjult nummer. Telenor hadde sperre for det sist gang jeg kjørte på deres nett.

http://en.wikipedia.org/wiki/CLIP

Så har du litt å gå på.

De fleste telefoner i dag støtter forskjellige ringetoner basert på kontakter og/eller grupper av kontakter.. da kan du lage en ringetone som er stille dersom det er et ukjent eller nr ikke vist og vanlig ringetone ellers.. Dette er selvsagt en elendig løsning men men.. Om det er et problem og du føler deg mobbet eller plaget av dette, ville jeg anmeldt det. I usa kunne en før bruke *69 for å ringe opp til siste mottatte anrop http://en.wikipedia.org/wiki/*69 men jeg tror ikke det er implementert en slik løsning i norske nett.

Uansett.. Er det plagsomt, anmeld saken. Du vil mest sannsynlig ikke få vite hvem det er med mindre det blir en stor sak ut av det (innom rettsvesnet/domstol osv), mens den som blir anmeldt vil vite at du har anmeldt vedkommende.. Vær klar over det.

Og det å ringe noen (f. eks.) flere ganger i døgnet, for så å legge på, er noe kriminelt.

Nei det er ikke kriminelt, dersom vedkommende som ringer til deg sliter med å få kontakt så kan det umulig sees på som en kriminell handling. Dersom dette er gjentagende over lengre tid og er særdeles plagsomt, kan det skapes en sak av det hos politiet. Men, du som blir plaget vil ikke få vite hvem telefon nummeret tilhører, dersom saken havner i retssystemet er det mulig du vil få vite det..

Endret av Skagen
Flettet to innlegg.
Lenke til kommentar
Ta kontakt med operatøren din. Noen gir ut slik informasjon uten at saken er politianmeldt, og dette er ikke ulovlig.

Hvem gir ut slik informasjon? Aldri hørt om en eneste norsk operatør som deler ut slik informasjon uten anmeldelse.

Det operatøren kan gi deg er nummeret som skjules, ikke navnet på vedkommende. For å få navn må det vel politianmeldes, og da vil navn kun utleveres til politiet. I tilfeller der det skjulte nummeret ikke tilhører en norsk operatør kan det være vanskeligere.

Lenke til kommentar
Det operatøren kan gi deg er nummeret som skjules, ikke navnet på vedkommende. For å få navn må det vel politianmeldes, og da vil navn kun utleveres til politiet. I tilfeller der det skjulte nummeret ikke tilhører en norsk operatør kan det være vanskeligere.

Aldri hørt at de noen norsk operatør gir ut hvilket nummer som har ringt skjult. Tror jeg ikke noe på! For poenget er at man trenger ikke å ha hemmelig nummer for å ringe med skjult id, og hvis en operatør da gir ut nummeret så har de i praksis gitt ut navnet på vedkommende også. Ergo, det er kun via rettsvesenet du vil få vite hvem som har ringt med skjult nummer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...