ViktorBravo Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Hei. Jeg sliter utrolig med hastigheten på Telenor sitt mobilt bredbånd. Hjemme har jeg kun EGDE dekning, men jeg bor rett i sentrum, og relativt høyt oppe. EDGE er jo utrolig treig med å laste nettsider osv. Ha ingen 3G denking heller, men ifølge telenor sitt dekkningskort skal jeg ha det. Bor i Bergen forresten, og ha Helg&Kvell Abo. Er det en mulighet å "booste" hardwaren, eller softwaren for å få bedre dekning og hastighet? Føler meg litt lurt av Telenor som sa jeg skal ha fullt 3G dekkning når jeg spurte om det. Trådløs/kabel/TV får jeg ikke før April, takker være en teit huseier. Og Jeg er nødt og ha internet hjemme. Nettbank osv. Håper der finnes et løsning. Endret 9. desember 2008 av ViktorBravo Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Nettbank på EDGE-dekning vil ikke by på problemer. Får du 3G på mobilen da? Jeg har ikke 3G-dekning på soverommet, men ved å bruke mobilen som "radar" har jeg funnet andre steder i huset der det finnes. Lenke til kommentar
ViktorBravo Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Nettbank går halveis fint, men generell surfing, youtube og andre sider er bare helt elendig. Hvordan bruker man telefonen som radar? Jeg har K810i. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Gå rundt med mobilen og se etter 3G-ikonet Lenke til kommentar
ViktorBravo Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Ingen 3G Er det ingen software ute hvor man kan forsterke signalen eller noe sånt? Lenke til kommentar
oegranslo Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Ingen 3G Er det ingen software ute hvor man kan forsterke signalen eller noe sånt? Hehe, tror du skal lete lenge etter et program som "henter" signalene inn til deg, men du kunne jo kanskje vurdert å sette opp ei antenne på taket som leder til den mobile mottakeren som sitter koblet til dataen. Ei jernstang eller noe jeg selv har gjort dette med tvsignaler for mange år siden, vet ikke om det fungerer på samme måte, men det blir i såfall den billigste utveien for deg. Evnt ringe til telenor og kjefte de ned Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Er omvendt med meg faktisk. Det står på "kartet" at jeg er utenfor dekning, men får signaler på et par steder. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Har Netcom sin 3G løsning i Bergen og det fungerer optimalt, billigere er det også... mye billigere. Har hastigheter på ca 2-3mbit, bor ca 400m unna masten. Har ikke opplevd hastigheter på under 1.5mbit der jeg bor. (ved puddefjordsbroen). Høres merkelig ut at du ikke får 3G, har du testet med annet utstyr? Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 er ofte ikke mye man skal flytte på seg for å få vesentlig bedre signaler. å flytte seg 1 meter kan være nok. beste løsning er å få opp en bedre antenne. En antenne med mye forsterkning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå