TCi Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Omtalen kan ikke forsvares med at omtaler er subjektive. En kan tydelig se at anmelderen ikke har satt seg inn i spillet på noe som helst måte. Blir som å kritisiere en bok ved å se på framsiden. Dette er ikke bare en dårlig jobb fra anmelderen, men også redaksjonen. En slik omtale skulle aldri ha vært publisert i det hele tatt. Det er en grunn til at jeg fjernet mitt indsider-abonnement. IGN har blitt et dårlig nettsted de siste årene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Så i dette tilfellet der ign anmelderen ikke liker fotball manager spill, men heller vanlige fotballspill, så burde han ha klart å se potensialet i spillet og utifra det gi spillet høyere karakter. Nei. Anmelder skal gi spillet den karakter anmelder ønsker, ikke hva andre ønsker. Men i utgangspunktet burde han kanskje ikke ha anmeldt spillet. Dette er godt mulig. Nå kan det vel hevdes at man i USA ikke er særlig bekjente med manager spill og at dette derfor er en meget nyttig (og riktig!) anmeldelse for alle som tror WWSM er noe i nærheten av FIFA09. Endret 9. desember 2008 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Omtalen kan ikke forsvares med at omtaler er subjektive. En kan tydelig se at anmelderen ikke har satt seg inn i spillet på noe som helst måte. Joda, anmeldelsen var grei nok den, rent bortsett fra at anmelder har feil utgangspunkt. Blir som å kritisiere en bok ved å se på framsiden. Nei, det blir som å la en Formel 1 mekaniker vurdere en traktor til bruk i et Formel 1 løp. Jeg kan love den at karakteren hadde blitt lav. Dette er ikke bare en dårlig jobb fra anmelderen, men også redaksjonen. En slik omtale skulle aldri ha vært publisert i det hele tatt. Anmelderen gjør en grei jobb ut fra sine forutsetninger, men antagelig ikke redaksjonen. Enten er korrekturlesning ikke spesielt høyt verdsatt eller så er det redaksjonelle kunnskapsnivået begredelig. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Dette var jo kanskje ett grovt tilfelle, men dette ser vi jo hele tiden.Anmeldelser er jo subjektive, og så om anmelderen gir spillet 2 av 10 så er det 2 av 10 for han. Det er ikke karakteren man klager på, men selve innholdet i anmeldelsen. Man klager på at det ikke er noe fotballspilling i et manager-spill og sammenligner direkte med FIFA og PES. Ja, og som i 100 diskusjoner tidligere har man også klaget på innholdet. Der det virker som om at anmelderen har misforstått spillet, eller ikke liker spesielle game mechanics som er hoved essensen i denne type spill. Men det er jo ganske så tydelig at anmelderen ikke skjønner spillet og heller ikke ønsker å spill det. Men uansett så er jo dette anmelderens subjektive mening, både tekst og karakter. Så bør det fjernes da? Ja, mener jeg. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Omtalen kan ikke forsvares med at omtaler er subjektive. En kan tydelig se at anmelderen ikke har satt seg inn i spillet på noe som helst måte. Joda, anmeldelsen var grei nok den, rent bortsett fra at anmelder har feil utgangspunkt. Den er langt i fra grei. Latterlig dårlig er en bedre beskrivelse. IGN har fjernet den nå ser jeg så jeg kan ikke ta eksempel på det dessverre. Hadde jeg hatt det redaksjonelle ansvaret hadde den omtalen aldri sett dagens lys. Tydelig at kvalitetssikringen hos IGN er for dårlig. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 lol, hva forventet han med "manager" i selve titelen? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Dette er mer et spørsmål om research/kunnskapsnivå hos anmelderen enn om subjektivitet/objektivitet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Den er langt i fra grei. Latterlig dårlig er en bedre beskrivelse. Vel, jeg skumleste igjennom den i går og synes ikke den var så ille skrevet. Når anmelder har såpass feil utgangspunkt blir nødvendigvis feil "features" vektlagt og andre ting ignorert. Quote meg selv: Nå kan det vel hevdes at man i USA ikke er særlig bekjente med manager spill og at dette derfor er en meget nyttig (og riktig!) anmeldelse for alle som tror WWSM er noe i nærheten av FIFA09. Hadde jeg hatt det redaksjonelle ansvaret hadde den omtalen aldri sett dagens lys. Tydelig at kvalitetssikringen hos IGN er for dårlig. Hvilken kvalitetssikring ? Lenke til kommentar
saivert Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg synes det er helt greit det anmeldern skrev, men han burde ikke latt det gått ut over karakteren. Han kan igrunn skrive akkurat hva han vil, bare karakteren gjenspeiler en real anmeldelse av spillet. Så kommer alt annet bare som kommentarer til slutt. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Helt utrolig at en kan annmelde et spill slik. Fint at IGN endrer på annmeldelsen og kommer med en mer riktig en. Sikkert mange som følger IGNs annmeldelser iforhold til kjøp av spill eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg synes det er helt greit det anmeldern skrev, men han burde ikke latt det gått ut over karakteren. Han kan igrunn skrive akkurat hva han vil, bare karakteren gjenspeiler en real anmeldelse av spillet. Så kommer alt annet bare som kommentarer til slutt.At anmelderen synes at du burde kunne styre selv er jo bare unødvendig tilleggsinformasjon som selv en tolvåring skjønner at er irrelevant. Lenke til kommentar
HenL Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg forstår ikke at folk gidder å sitte å spille spill som dette, men at IGN klarer å publisere noe sånt er jo latterlig.. Realistisk sportsspill forstår jeg meg heller ikke på forresten, dvs., jeg forstår ikke at de er så utrolig populære. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Greit at fotball ikke er veldig hot over fjorden, og at amerikanere flest ikke engang vet en eneste regel i spillet, men her har en ivrig redaktør skrevet uten å tenke veldig langt. At IGN tror at managerspill og fifa er det samme overrasker meg faktisk ikke, men hadde dette skjedd på et europeisk nettsted ville jeg blitt sjokkert. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Så sykt nydelig! Dette gjorde dagen min =) Selv om det er litt kjipt for IGN da, nå som samtlige gamere i verden vet om feilen de gjorde. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Gratulerer Avi Burk. Du har sikkert deg en plass i historiebøkene! Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Jeg synes Gamer.no også har noen svin på skogen når det gjelder objektivitet i anmeldelser.(selv om de fleste anmeldelsene er gode.) Tenker da spesielt på Midnight-club og GTA 4-anmeldelsen. Det er vel og bra at ingen anmeldelse kan være 100% objektiv, men jeg synes anmelderne må huske på hvem som leser anmeldelsene og at det favner ett bredt publikum. Personlige sær meninger uten å klargjøre om dette er noe som hører hjemme på forumet, og ikke for tilfeldige folk som titter på spill i prisguiden og vil vite mer om ett spill de har tenker på å kjøpe. Men dette er jo ingen ting i forhold til den enorme tabben IGN her gjorde. Jeg håper og tror at spill vil tas mer alvorlig i fremtiden, og at de som anmelder dem i det minste har en liten utdannelse i journalistikk og etikk, så denne bransjen kan bli kvitt en del grums. Endret 9. desember 2008 av -sparks- Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Det er greit at han gir spillet dårlig karakter så lenge han argumenterer for det, men å si at spillet er dårlig når du ikke får spille fotball, når dette ikke er meningen, blir det jo bare lattis. det blir som en sa lenger oppe, å klage på at man ikke kan spille curling i GoW2. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Det er greit at han gir spillet dårlig karakter så lenge han argumenterer for det, men å si at spillet er dårlig når du ikke får spille fotball, når dette ikke er meningen, blir det jo bare lattis. det blir som en sa lenger oppe, å klage på at man ikke kan spille curling i GoW2. Det er fosåvidt greit nok å ikke like en hel sjanger. Om noen lager en FPS dr du står på samme punkt hele tiden, og kaller det en ny sjanger spill. Så kan jeg forsåvidt klage over at det er et elendig konsept og at man burde kunne røre seg. Men det er litt underlig å sette en som ikke liker sjangeren til å anmelde en mer eler mindre respektert sjanger. Folk som meg som ikke er interessert i manager-spill kjøper de ikke, og er ikke interessert i anmeldelsene uansett. AtW Lenke til kommentar
barney Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Lyste det ikke noen varselslamper i redaksjonen når de så forskjellen på UK-anmeldelsen (9,1) og 2,0 som denne fikk?? Er jo også helt på trynet å ikke sette seg inn i historien til en spillserie som har holdt på i ca 15 år nå. Anmeldelser av slike spillserier som FM (og konkurrentene PES og Fifa) må jo vurderes i forhold til utviklingen av fjorårets versjoner. Er det forresten noen som har link til den fjernede anmeldelsen? Det kunne vært ganske moro å lest den. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvilken kvalitetssikring ? Nettopp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg