Aliventerio Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Tenker på å handle en maskin til 10-12k Maskinen skal bla brukes til Microsoft Flight Simulator X og jeg trenger ny skjerm. (22") Jeg vil gjerne prøve å bygge selv. Ser at man i prisguiden kan sette opp egen konfigurasjon for den billigste prisen. Men om man da handler fra 5-6 ulike plasser må det da bli ganske så mye ekstra å betale i forsendelse? Hva koster det i snitt å få tilsendt en pakke fra et sted, feks et hovedkort? Om dere råder meg til å kjøpe nå likesågodt, hva skal jeg gå for av komponenter? Og hvor bør jeg bestille fra? Jeg skal prøve å bygge selv som sagt, så blir sikkert noen dumme spørsmål fra meg her inne etterhvert Trenger jeg feks bestille jordingsutstyr, kjølepasta (eller følger det med en kjøler)? Ellers er det noen som vet om jeg kan bruke min gamle dvd ide brenner i det nye oppsettet? Jeg har en gammel 17" vga lcd skjerm, kan denne eventuelt brukes sammen med en ny skjerm via skjermkort? Er vel ikke store greiene jeg får for 10-12k, men jeg får starte et sted Takker for all mulig bistand. Endret 9. desember 2008 av Aliventerio Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Faktisk er det slik at prisene stiger gradvis oppover for tiden. Med andre ord, det er sannsynligvis billigere å kjøpe nå enn om noen få måneder. Denne handlevognen gir deg fullt utbytte for pengene. Du kan vurdere å nedgradere kabinettet til et Antec 300, dersom du ikke er så ømfintlig på verken design eller marginalt høyere støy. Da sparer du i hvertfall en del. Alt kan bestilles i fra Amentio, slik at du slipper store summer i frakt. Du kan velge å ekskludere DVD-spilleren (SATA), men du skal vite at den er en del bedre enn det du har nå. Koster ikke særlig mye heller. Husk å kjøpe operativsystem i tillegg! Blant skjermer stikker Samsung SyncMaster 2253BW ut som min soleklare favoritt. Her er prisene dessverre så forskjellige at jeg har valgt en annen nettbutikk, nemlig Papyrus. Rålekker skjerm med utrolige spefikasjoner og bilde til latterlige 1869 kroner (inkl. MVA). Jeg er litt i tvil om det er et tilbud eller ikke, men her bør du i hvert fall slå til i dag. Det spiller tross alt ingen rolle siden du ikke bestiller skjermen fra samme butikk som resten av datamaskinen. Endret 9. desember 2008 av Agentspoon Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Tusen takk for svar Ja den skjermen så bra ut. Tror jeg skal gå for den. Men jeg trenger kjøler for prosessor (og pasta) samt OS. Tenker jeg går for Vista home premium 64bit. Og bør jeg kjøpe noe jordingsutstyr? Følger alle kabler jeg trenger med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå