Gå til innhold

Stille maskin + god kjøling = Mitt prosjekt

Killer336

Anbefalte innlegg

I lang tid har jeg ønsket meg en stille luftkjølt maskin, samt at det fortsatt skulle være mulig å drive med overcloking. Kjøpte inn følgende utstyr:

-Thermaltake Volcano 11 -Xaser Edition til kjøling av min XP 2700+

-Zalman VGA Heatpipe Coller til kjøling av mitt Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB

-Nexus Fan Controller til styring av alle viftene

- 4 stk Papst 8412N2GM: 58m³/time, 26 dB(A)

- 2 stk Papst 4412FGL: 94m³/time, 26 dB(A)

Første som ble moddet var Volcano 11. Plansliping, samt bruk av Arctic Silver 3 Thermal Compound. Av med org. vifte og på med en Papst 8412N2GM. Denne ble satt til å suge luft og styres av Nexus Fan Controller.

Neste var modd av grafikkortet. Av med vifte og på med Zalman, noe som tar litt tid. Her må man være meget nøye med monteringen, hvis man ønsker et godt resultat.

Så ble alle kabinettvifter skiftet ut med Papst 8412N2GM, samt koblet til Nexus Fan Controller. Fan controlleren er utstyrt med Blue L.E.D. Light, noe som passer meget godt til mitt kabinett. (PSR5605W: Skyhawk Miditower, Aluminium, m/vindu, samt Enermax strømforsyning, 460W, Silent Plus Series)

Så var det bare å slå på power.

Satte ned viftehastigheten på alle viftene til min. hastighet

Hva fikk jeg utlest av Asus PC Probe:

CPU temp 33 grader, MB temp 30 grader (romtemp 23 grader)

Skal i tillegg sette inn en Papst 4412FGL i toppen av kabinettet, så da får vi se om det vil hjelpe i tillegg.

I tillegg ble maskinen meget stille, noe som var målet for dette.

Dette var dagens lille jobb. Tar gjerne i mot synspunkter, forslag eller andre gode råd, samt andres tempmålinger på tilsvarende utstyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...