King-Nothing Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Formaterte en pc for en bekjent her for et par uker siden. La inn Vista (original) på denne HP pc`en og alt fungerte fint. Men da de slo den på i går så starter Vista, men så går det et par sekunder også blir skjermen helt svart. Maskinen fortsetter å kjøre og om man taster litt vel mye på tastaturet så begynner den å pipe slik som normalt. Får startet i safemode og da fungerer alt fint og skjermen holder seg på. Har prøvd å legge inn skjermdriveren på nytt, samt at jeg har startet med Vista dvd`en og kjørt chkdsk /f /r uten at det hjalp. Prøvde også å kjøre "selvreparer" som finnes i menyen på Vista dvd`en, men den fant ikke noe muffins. Endret 9. desember 2008 av King-Nothing Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Høres ut som Vista Black screen. Prøv CTRL-ALT-DELETE Oppgavebehandling - Programmer -Ny oppgave Her skriver du explorer.exe eller explore.exe Dette er en temp løsning som regel må tas i bruk hver gang pcèn restartes. Se link under for andre løsninger: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=991889 Endret 9. desember 2008 av Cubicle Dude Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Hvordan skal jeg få til dette når skjermen er helt svart?? Lenke til kommentar
Nesjen92 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvordan skal jeg få til dette når skjermen er helt svart?? Han meinte sikkert i sikkerhetsmodus.... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvordan skal jeg få til dette når skjermen er helt svart?? Han meinte sikkert i sikkerhetsmodus.... Nei. det han beskrev er at explorer ikke starter normalt, og hvis ikke det gjør det så kan skjermen forbli helt svart selv om skjermen fungerer fint (rett og slett fordi programmet som viser grensesnittet på skjermen ikke kjører). Trykker du CTRL+ALT+DELETE så skal du likevel få opp oppgavebehandlingsboksen. Jeg tipper personlig på at det er snakk om at maskinen står på en oppløsnign som skjermen ikke kan vise. Det forklarer også hvorfor det fungerer i safe mode. Kan det stemme at du fikk problemt når du byttet over til en annen skjerm eller noe sånt? Kan i såfall rettes ved å bruke gamle skjermen og sette ned oppløsningen der, eller evt. gjennom safemode. Sletting av skjermkortdriverene før du booter opp normalt burde fikse det. -Stigma Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Skjer ingenting når jeg trykker CTRL+ALT+DEL. Har ikke noe med oppløsningen å gjøre da denne aldri har blitt forandret. Dessuten går jo pc`en tilbake til den opprinnelige oppløsningen etter 15 sekunder dersom du velger en oppløsning eller hz som skjermen ikke takler. Dette er en laptop btw. Jeg fant et par gjenopprettingspunkter og valgte det som var nærmest datoen i dag og det funket gitt. Vet fortsatt ikke hva som gjorde det siden pc`en ble skrudd av på kvelden og var slik da den ble startet på morgenen. Men problemet er (i denne omgang) løst. Takker uansett for deres råd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå