Gå til innhold

Spill ide - Norpocolypse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må være med noen softguner, en barret 50 kaliber sniper rifle og Sprayboks+Zippo=Flammekaster :dribble: Muligheten til å bygge om biler til pansrabiler med snøplog og motor sager på sidene ville også vært kult

 

EDIT: Fikk enda en ide. Må jo være med hondhold grønn laser, de er drit kraftige. Les mer i lasertråden.

Endret av andersio
Lenke til kommentar
Må være med noen softguner, en barret 50 kaliber sniper rifle og Sprayboks+Zippo=Flammekaster :dribble: Muligheten til å bygge om biler til pansrabiler med snøplog og motor sager på sidene ville også vært kult

 

EDIT: Fikk enda en ide. Må jo være med hondhold grønn laser, de er drit kraftige. Les mer i lasertråden.

 

For denne finnes jo ofte i norske hytter :tease: :

post-171969-1228856641_thumb.jpg

Endret av Semic
Lenke til kommentar
Må være med noen softguner[Fordi? De er ganske nytteløse egentlig i en sånn situasjon], en Barret 50 kaliber sniper rifle[Kan KANSKJE være med siden heimevernet har den] og Sprayboks+Zippo=Flammekaster[Går uunder muligheten til og lage våpen] :dribble: Muligheten til å bygge om biler til pansrabiler med snøplog og motor sager på sidene ville også vært kult [bygge om biler, ja, sette på motorsager? Neppe]

 

Men n4w bestemmer

Lenke til kommentar
De verste zoombiene må ha fire armer, og være mye sterkere på diverse skills, pga. mutasjon.

 

Husk at zombiene ble infisert av et virus. Derfor er det ingen mutasjoner, det er bare en sykdom som gjør at vanlige mennesker blir helt primitive og begynner å reagere på instinkter og blir veldig aggresive.

Lenke til kommentar
Må være med noen softguner, en barret 50 kaliber sniper rifle og Sprayboks+Zippo=Flammekaster :dribble: Muligheten til å bygge om biler til pansrabiler med snøplog og motor sager på sidene ville også vært kult

 

EDIT: Fikk enda en ide. Må jo være med hondhold grønn laser, de er drit kraftige. Les mer i lasertråden.

En 50. cal er utelukket, det skal være en viss vanskelighets grad i spillet, og sitte å campe på en fjelltopp med 50. cal er helt utelukket.

 

Og her har vi endelig en som har forstått ideen min. Applaus til Pululf. :)

 

Det med våpen, jeg regner med at det militære og er zombifisert eller hva jeg nå skal si? Da kan du f.eks. ha med en forlatt militærleir eller to, hvor du kan få sjansen til å finne litt mer avanserte våpen som AG3, HK416, Glock, 12,7 osv...?

Takk for at du tok opp dette. Vi har allerede diskutert at vi skal ha med en del i spillet hvor du skal inn i en militærbase, hvor det da blir mulighet for å få tak i våpen der. På dette tidspunktet vil zombiene også bruke våpnene mot deg.

De vil også stort sett bruke det de finner og bruke også. Men militære zombier er et untak som bruker våpen.

Endret av n4w
Lenke til kommentar
Må være med noen softguner, en barret 50 kaliber sniper rifle og Sprayboks+Zippo=Flammekaster :dribble: Muligheten til å bygge om biler til pansrabiler med snøplog og motor sager på sidene ville også vært kult

 

EDIT: Fikk enda en ide. Må jo være med hondhold grønn laser, de er drit kraftige. Les mer i lasertråden.

 

For denne finnes jo ofte i norske hytter :tease: :

post-171969-1228856641_thumb.jpg

 

EDIT: Fikk ikke med meg det med heimevernet, men fortsatt VELDIG usannsynlig

Hvorfor ikke sansynlig? I en sånn sitvasjon, ville jeg prøvd å brye meg inn i våpenlagrene til HV for å stjele våpen. Kunne vært et oppdrag i spillet ''Bryt deg inn i våpenlagrene til HV å få med deg så mye våpen som mulig, du må hamstre våpen og ammo før zombiene kommer!''

Lenke til kommentar
EDIT: Fikk enda en ide. Må jo være med hondhold grønn laser, de er drit kraftige. Les mer i lasertråden.

 

Er ikke de kraftigste håndholdte laserne man kan få på 300mW? Da tenker jeg på hulk-serien fra dragonlasers. De er ikke så kraftige, jeg tviler på at en zombie kommer til å bry seg om at du peker en laser på den... Dessuten er de ikke SÅ kraftige, det beste de får til er å sette fyr på en fyrstikk på 3 sekunder. Og da må man holde den helt stille på fyrstikkhodet.

Lenke til kommentar
Må være med noen softguner, en barret 50 kaliber sniper rifle og Sprayboks+Zippo=Flammekaster :dribble: Muligheten til å bygge om biler til pansrabiler med snøplog og motor sager på sidene ville også vært kult

 

EDIT: Fikk enda en ide. Må jo være med hondhold grønn laser, de er drit kraftige. Les mer i lasertråden.

 

For denne finnes jo ofte i norske hytter :tease: :

post-171969-1228856641_thumb.jpg

 

EDIT: Fikk ikke med meg det med heimevernet, men fortsatt VELDIG usannsynlig

Hvorfor ikke sansynlig? I en sånn sitvasjon, ville jeg prøvd å brye meg inn i våpenlagrene til HV for å stjele våpen. Kunne vært et oppdrag i spillet ''Bryt deg inn i våpenlagrene til HV å få med deg så mye våpen som mulig, du må hamstre våpen og ammo før zombiene kommer!''

 

Tviler da fortsatt på at Heimevernet har våpen av den klassen.

Lenke til kommentar
Må være med noen softguner, en barret 50 kaliber sniper rifle og Sprayboks+Zippo=Flammekaster :dribble: Muligheten til å bygge om biler til pansrabiler med snøplog og motor sager på sidene ville også vært kult

 

EDIT: Fikk enda en ide. Må jo være med hondhold grønn laser, de er drit kraftige. Les mer i lasertråden.

 

For denne finnes jo ofte i norske hytter :tease: :

post-171969-1228856641_thumb.jpg

 

EDIT: Fikk ikke med meg det med heimevernet, men fortsatt VELDIG usannsynlig

Hvorfor ikke sansynlig? I en sånn sitvasjon, ville jeg prøvd å brye meg inn i våpenlagrene til HV for å stjele våpen. Kunne vært et oppdrag i spillet ''Bryt deg inn i våpenlagrene til HV å få med deg så mye våpen som mulig, du må hamstre våpen og ammo før zombiene kommer!''

 

 

ja, bortsett fra at mye av ideen med norks natur og jakt blir borte hvis du skal bryte deg inn og gå rundt med maskin pistoler o.l

Lenke til kommentar

Angående det med å bryte seg inn i HV lagere:

 

I en sånn situasjon er nok alt blitt rensket av HV allerede. Jeg tror det er mer sannsynlig at man finner noen forlatte utposter der Heimevernet har prøvd å holde tilbake angrep, men ikke klart det. Så våpen og ammunisjon står igjen.

 

N4w: Jeg forsto ideen din hele tiden, vedlig god forklaring på hvorfor folk blir zombier... Den mest sannsynlige også, IMO :p

Lenke til kommentar

Heisann! Har vært på trening, så jeg har ikke fått vært så aktiv, men nå er jeg tilbake ^^ Ser at dere har skrevet en god del... wow.

 

Angående firearmede mutanter, det må i så fall være "misformede" armer, ikke vel plassert som denne karen. Men husk at viruset nettopp er kommet, og folk ligner relativt mye på mennesker fortsatt.

 

Angående våpen, de mest basic er nevnt, som rifle, kjøkkenkniver, glassflasker, etc. Hammer og slegge er jo også alternativer. Men husk at det er andre verdagslige ting som ikke blir regnet for våpen (som ikke er brukt i så mange spill før) som kan bli gode muligheter. En el-gitar hadde ikke vært spesielt godt å få i hodet, ting som inneolder sprit, som stormkjøkken og lignende kan med litt kreativitet bli en flammekaster (OK, mye kreativitet). Jeg har en aluminiumskoffert til å ha PCen i som jeg ofte tenker på at jeg kan slenge i hodet på folk om jeg skulle bli overfalt. Eller så har vi den klassiske stekepanna :D

 

Noen vil kanskje stusse over ting som el-gitar og koffert, ettersom dette ikke har vært brukt i spill før (såvidt jeg vet). Men dette er å være kreativ, å skille seg fra andre spill. Så det så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...