Gå til innhold

Spill ide - Norpocolypse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har forslag til flere melee våpen:

 

Ljå med langt skaft

Ljå med kort skaft

Ishakke

Plankebit

Jernstang

Katana (er faktisk en del som har slikt liggende)

Motorsag

Knekt kosteskaft

Slegge

Glassskår

Plastpose (mest for bakholdsangrep, da som kveling)

Golfkølle

Tastatur (mest på gøy)

Løvblåser (mest på gøy)

 

Fordi jeg kjenner deg :p

 

Og for de som lurer på Husquarna Super Combat Survival Knife

CIMG4975.jpg

Lenke til kommentar

Hmm.. dette virker faktisk veldig spennende! Men hvis settingen er i Norge om 20 år vil det jo ikke akkurat være mye AG3'er som flyter rundt. Det vil jo heller da være HK416 som vil ligge rundt i militærleirene eller skurene. Vet at du ikke vil ha med slike våpen i spillet, men da er det vel heller bare å begrense ammoen? Ammo som ligger en stund vil jo bli dårlig (og du vil muligens få en del klikk patroner med våpenet). Ved å begrense ammo vil du jo også begrense bruken av automatfunksjonen på slike våpen. Det er jo alltid mye lurere å skyte enkeltskudd med AG3 eller HK416 enn å fyra av alle skuddene med en gang (Noe som også kan begrenses ved å legge til mer realistisk rekyl i spillet).

 

Men vil du ha noen allierte i spillet?

 

Hvis dette spillet blir noe mer enn bare en idè forventer jeg dette sernarioet: Du hører først et skrik, hvor du bestemmer deg for å utforske. Du løper mot lyden for å finne blodspor, etter å ha fulgt sporene kommer du til en gruppe zombier som spiser på en kar som fortsatt er i live. Og i det du ser dette vil jo zombiene oppdage deg som gjør at de jager etter deg istedet...

Lenke til kommentar
Jeg får mye å gjøre neste uke :p

Mye gode våpenforslag her! Skal se hva jeg får til :) Jeg likte den super combat survival kniven, Campin Carl!

Du har ikke sett tegningene hans, de er syke. Han lagde engang en tegning til en meget bra sniper rifle.

En?

Jeg har da lagd opptil flere, men jeg har ikke vist alle tegninge mine.

Btw, det minner meg på at jeg må låne Nikon din en dag, jeg har ikke scanner :(

Lenke til kommentar

Gjennom lesningen av hele plottet tenkte jeg på plottet til "28 days later" og "28 weeks later", det var faktisk skremmende likheter mellom dem på alt for mange punkter.

 

Synes heller ikke konseptet høres noe overbevisende ut, det er veldig mange slaktespill der hvor zombier av ymse slag tar over deler eller hele verden, hva gjør dette spillet annerledes enn de spillene?

Lenke til kommentar
Gjennom lesningen av hele plottet tenkte jeg på plottet til "28 days later" og "28 weeks later", det var faktisk skremmende likheter mellom dem på alt for mange punkter.

 

Synes heller ikke konseptet høres noe overbevisende ut, det er veldig mange slaktespill der hvor zombier av ymse slag tar over deler eller hele verden, hva gjør dette spillet annerledes enn de spillene?

Handlingen er satt til Norge, annet system med våpen og evner/skills.

Lenke til kommentar

England, Storbritania, Italia, Russland, USA. Alle landene har hadt sin infisering av morderiske zombier. De 2 nevnte titlene er forøvrig filmer, ikke spill, 28 weeks later er med Robert carlyle blant annet kjent fra I blanke messingen, Eragon og Hitler: Rise to evil.

 

Samt jeg mangler fremdeles noe som skiller dette spillkonsepet fra de allerede eksisterende zombie spillene man har i dag.

Lenke til kommentar

Skal se om jeg kan lage noen lignende våpen og bilder ;)

 

Tar det imorra ;)

 

Keep me informed ;)

 

 

Bear: Viss du har lest alt har du sikkert fått med deg de forskjellige featursene... Tror ikke de hører hjemme i "28 days later"

Husk vi lager spill ikke ett spill av en film...

Endret av Tittoffer
Lenke til kommentar
Dette høre fett ut, har ikke lest gjennom hele tråden. Så det jeg lurer på er det bare et slags ''manus'' du lager for morro skyld, eller er det noe du/dere skal lage?

Ikke helt bestemt tror jeg. n4w er mesterhjernen bak dette, jeg sitter selv med et ca 50 sider langt word-dokument om et spill som jeg har lyst til og se i produksjon, men har ikke lagt ut hele på nettet pga litt paranoid

Lenke til kommentar

N4w er som sagt hjernen bak dette. Vi bare hengte oss på, og hvis det blir noe av dette, så blir det nok jeg som lager modellene.

 

Og ja, du har rett i at plottet har mange likheter med diverse zombiefilmer, osv. Men har det noe å si? Mange gode filmer, så ser ikke grunnen til å ikke bruke litt av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...