Gå til innhold

Spill ide - Norpocolypse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvorfor blir ikke hovedpersonene smittet? Eller først må jeg få forklart, hvordan spredde viruset seg? Var det via luft, blod, mat... Bare tenker det er litt rart at sååå mange har blir til zombier, og hvorfor har akkurat hovedpersonene klart å ikke bli smittet(var de isolerte)? For i spillet tenker du vel at de slåss mot zombier innimellom. I så fall må det jo være ekstrem stor fare for at du blir smittet (hvis ikke eneste måten å bli smittet på er å bli bitt av en zombie, og da er det vel litt igjen at såååå mange har blitt smittet).

 

((by the way... jeg har ikke spilt så mange zombie-spill på en stund så jeg husker ikke hva slags historie de pleier å bruke m.h.t. smitte osv.))

Hvis du tenker deg om så vil det alltids være en hvis prosent som er immune mot sykdommen.

Jeg skrev i storyen at den også er luftbåren og vannbåren. Men da må viruset feks bli spredd ut via et åpent sår fra en zombie.

Som feks et kutt.

Lenke til kommentar
hva med at det er tredje verdenskrig der Russland, Iran og Nord Korea er de som truer med å blåse verden til helvete. Så handler spillet om å overleve nedbrenninger av bygder, russiske styrker og veldig sultne nordmenn.

Blir ikke det samme å møte en gjeng med russere som jager deg med AK, som å møte ilsinte og sultne infiserte, som river kjøtett av deg, og spiser alt av kjøtt de finner...

Lenke til kommentar
Blir ikke det samme å møte en gjeng med russere som jager deg med AK, som å møte ilsinte og sultne infiserte, som river kjøtett av deg, og spiser alt av kjøtt de finner...

Well said.

+ at hvis det skulle bli en åpen våpenkamp hvor er da spenningen ved å løpe gjennom en mørk skog kun bevepnet med hagle og lommelykt? ;)

Lenke til kommentar
hva med at det er tredje verdenskrig der Russland, Iran og Nord Korea er de som truer med å blåse verden til helvete. Så handler spillet om å overleve nedbrenninger av bygder, russiske styrker og veldig sultne nordmenn.

Det nytter ikke :( Har allerede prøvd, de vil ha ZOOMBIER uansett hvor urealistisk og teit det ser ut :p

Lenke til kommentar

Da var rifla ferdi... Se på det som et bidrag fra en som ikke kan dat :p

 

Tror det er best du får noen folk som kan til å tegne skisse o.l.

Ble ikke helt vellykket...

 

Men viss du trenger hjelp eller noe bare spørr (PM)

 

EDIT: Synest Zombier hørest kult ut jeg... Sant nok at det ikke er så veldi realistisk som at russerne angriper men Watta hell :p

post-135916-1228850942_thumb.jpg

Endret av Tittoffer
Lenke til kommentar
hva med at det er tredje verdenskrig der Russland, Iran og Nord Korea er de som truer med å blåse verden til helvete. Så handler spillet om å overleve nedbrenninger av bygder, russiske styrker og veldig sultne nordmenn.

Det nytter ikke :( Har allerede prøvd, de vil ha ZOOMBIER uansett hvor urealistisk og teit det ser ut :p

 

hva med at vi slaktes av tacoer som bæsjer is? :D

tacopoop.jpg

SOM DENNE

Lenke til kommentar
Da var rifla ferdi... Se på det som et bidrag fra en som ikke kan dat :p

 

Tror det er best du får noen folk som kan til å tegne skisse o.l.

Ble ikke helt vellykket...

 

Men viss du trenger hjelp eller noe bare spørr (PM)

 

EDIT: Synest Zombier hørest kult ut jeg... Sant nok at det ikke er så veldi realistisk som at russerne angriper men Watta hell :p

Jøss, den så utrolig nice ut.

Denne er fult mulig og bruke, og den ser slitt ut. Veldig bra jobbet :D

Lenke til kommentar
Men hvorfor blir ikke hovedpersonene smittet? Eller først må jeg få forklart, hvordan spredde viruset seg? Var det via luft, blod, mat... Bare tenker det er litt rart at sååå mange har blir til zombier, og hvorfor har akkurat hovedpersonene klart å ikke bli smittet(var de isolerte)? For i spillet tenker du vel at de slåss mot zombier innimellom. I så fall må det jo være ekstrem stor fare for at du blir smittet (hvis ikke eneste måten å bli smittet på er å bli bitt av en zombie, og da er det vel litt igjen at såååå mange har blitt smittet).

 

((by the way... jeg har ikke spilt så mange zombie-spill på en stund så jeg husker ikke hva slags historie de pleier å bruke m.h.t. smitte osv.))

 

Viktige sprøsmål. Hvordan viruset spredde seg finner du svar på i første post. Men da har vi jo spørsmålet om hvorfor noen ble smittet, og andre ikke... Jeg har en idé:

 

Da det ble klart at Norge var blitt infisert (se første post), jobbet forskere febrilsk med en motgift. Etter noen uker klarte de å finne opp noe, og de sendte det ut til alle som ennå ikke var infisert. Denne motgiften ville kun hindre deg i å bli infisert, men ville ikke kunne kurere de som allerede var det. Hovedpersonen var en av de heldige som ikke ble infisert før motgiften ble oppfunnet. Han var ute i skogen og jaktet, og visste ikke en gang hva som skjedde før han kom tilbake til "sivilisasjonen".

Lenke til kommentar

Et krav for spillet, er noe veldig originalt... at om natta er det mørkt!

 

Altså, Dette er ikke mørkt nok (Ikke se på eksplosjonen og bålet)

 

Dette nærmer seg

 

Har noen spilt oblivion lost modden til stalker? Da ble det mørkt på natta! Så mørkt bør det bli!

 

EDIT: Men i begynnelsen av spillet, bør det være mange sivile vanlige folk... Hele landsbyer, der kun et par stikker til skogs med et virus... Men ettersom spillet utvikler seg, og tida går, blir flere og flere infisert... Etter langt om lenge, og lenge om langt er det en haug av infiserte, og friske er nesten like sjeldne som tacoer som bæsjer is... Noen som er enig?

Endret av Lolli
Lenke til kommentar
Viktige sprøsmål. Hvordan viruset spredde seg finner du svar på i første post. Men da har vi jo spørsmålet om hvorfor noen ble smittet, og andre ikke... Jeg har en idé:

 

Da det ble klart at Norge var blitt infisert (se første post), jobbet forskere febrilsk med en motgift. Etter noen uker klarte de å finne opp noe, og de sendte det ut til alle som ennå ikke var infisert. Denne motgiften ville kun hindre deg i å bli infisert, men ville ikke kunne kurere de som allerede var det. Hovedpersonen var en av de heldige som ikke ble infisert før motgiften ble oppfunnet. Han var ute i skogen og jaktet, og visste ikke en gang hva som skjedde før han kom tilbake til "sivilisasjonen".

Men så må du også tenke på at viruset hadde vært kjent i 6mnd før det kom til norge.

Lenke til kommentar
Da var rifla ferdi... Se på det som et bidrag fra en som ikke kan dat :p

 

Tror det er best du får noen folk som kan til å tegne skisse o.l.

Ble ikke helt vellykket...

 

Men viss du trenger hjelp eller noe bare spørr (PM)

 

EDIT: Synest Zombier hørest kult ut jeg... Sant nok at det ikke er så veldi realistisk som at russerne angriper men Watta hell :p

 

Bra!

Så passe sliten og brukt ut :)

Skal se hva jeg kan få til. Blir ikke før til neste uke da, så keep 'em coming.

Lenke til kommentar
Et krav for spillet, er noe veldig originalt... at om natta er det mørkt!

 

Altså, Dette er ikke mørkt nok (Ikke se på eksplosjonen og bålet)

 

Dette nærmer seg

 

Har noen spilt oblivion lost modden til stalker? Da ble det mørkt på natta! Så mørkt bør det bli!

 

EDIT: Men i begynnelsen av spillet, bør det være mange sivile vanlige folk... Hele landsbyer, der kun et par stikker til skogs med et virus... Men ettersom spillet utvikler seg, og tida går, blir flere og flere infisert... Etter langt om lenge, og lenge om langt er det en haug av infiserte, og friske er nesten like sjeldne som tacoer som bæsjer is... Noen som er enig?

Takk for at du tok det opp. Dette hadde jeg glemt å nevne.

Ja som du sier så skal det være bekkmørkt på natta. (Bortsett fra i litt bebygde strøk hvor gate lys fremdels funker)

Her er du som jeg sa kun armert med hagle og lommelykt ;)

Lenke til kommentar
Takk for at du tok det opp. Dette hadde jeg glemt å nevne.

Ja som du sier så skal det være bekkmørkt på natta. (Bortsett fra i litt bebygde strøk hvor gate lys fremdels funker)

Her er du som jeg sa kun armert med hagle og lommelykt ;)

 

Pluss primitive hjemmemekka våpen. Slik som en enkel armbrøst, og noe som fungerer godt på kort avstand, altså melee. Kanskje et metallrør med pigger på ellerno.

Lenke til kommentar
Pluss primitive hjemmemekka våpen. Slik som en enkel armbrøst, og noe som fungerer godt på kort avstand, altså melee. Kanskje et metallrør med pigger på ellerno.

Ja såklart. Hjemmesnekkra våpen skal også være en mulighet.

Kanskje tilogmed legge ut en mulighet for å designe ditt eget våpen. HVor du kombinerer flere våpen sammen?

Som feks avsagdhagle med mulighet for montering av et lite armbrøst på toppen?

Hvis dere har forslag til våpen så post dem her. :)

Lenke til kommentar
Men så må du også tenke på at viruset hadde vært kjent i 6mnd før det kom til norge.

 

Aha... Det er sant :hmm:

La oss si at alle fikk motgift, men det var veldig få den fungerte på. Dem som motgiften ikke fungerte på, ville bli zombier.

Nei, bare gøy om Norge var det første landet. Det trenger ikke være superrealistisk heller hvis det er zoombier...

Lenke til kommentar

Hmmm...

 

hjemmesnekra våpen, da tenkte jeg automatisk på ishakke, som er et must... Da tenkte jeg på fritt villt 2 (har ikke sett eneren)

 

Synes den landsbyen der handlinga der skjer er et fint sted... En kant der det er mye skog, så er ett område som passer perfekt... Veldig norskt, og typisk skummelt sted der zombier ikke hjelper...

 

Men så må du også tenke på at viruset hadde vært kjent i 6mnd før det kom til norge.

 

Aha... Det er sant :hmm:

La oss si at alle fikk motgift, men det var veldig få den fungerte på. Dem som motgiften ikke fungerte på, ville bli zombier.

Nei, bare gøy om Norge var det første landet. Det trenger ikke være superrealistisk heller hvis det er zoombier...

Det forsto jeg ikke helt... Norge var først til hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...