Gå til innhold

Spill ide - Norpocolypse


Anbefalte innlegg

Hmmm... Jeg kom på noe.

La oss si at man er ute og farter i skogen fordi man skal en plass. Dette stedet ligger la ngt unna, og man er nødt til å gå til fots fordi det er mange infiserte i området, og lyden fra et motorisert kjøretøy ville lokket dem til deg.

Så, på vei bort til det stedet du skal, bestemmer du deg for å ta en liten hvil. Du kan ikke sove på bakken på grunn av infiserte som ville funnet deg, og du ville blitt kald hvis du legger deg på bakken i vinterstid. Så det du gjør er å klatre opp i et tre! Så finner du deg en passende tjukk grein og hviler deg.

 

Hva syns dere om det? Altså at man kan hvile seg i trær hvis man må.

Endret av pululf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer vel ann på hvor lang tid man bruker på å runde spillet :p Fordelen med vinter er man kan bruke ski da, det ville jo at det fikk litt egenart..

 

Ski og truger! Kan være sånn at hvis man kom til et sted med mye snø var man nødt til å ta dem på seg.

Zombiene kan overleve ved å bo blant husene i byen, og man er nødt til å ta turer ned til byen for å overleve. Så da slipper man ikke helt for zombiene om vinteren.

Lenke til kommentar
Hmmm... Jeg kom på noe.

La oss si at man er ute og farter i skogen fordi man skal en plass. Dette stedet ligger la ngt unna, og man er nødt til å gå til fots fordi det er mange infiserte i området, og lyden fra et motorisert kjøretøy ville lokket dem til deg.

Så, på vei bort til det stedet du skal, bestemmer du deg for å ta en liten hvil. Du kan ikke sove på bakken på grunn av infiserte som ville funnet deg, og du ville blitt kald hvis du legger deg på bakken i vinterstid. Så det du gjør er å klatre opp i et tre! Så finner du deg en passende tjukk grein og hviler deg.

 

Hva syns dere om det? Altså at man kan hvile seg i trær hvis man må.

Ingen dum ide dette. Ellers så kan du jo dra med deg de to kompisene dine og sette opp enkle forsvarsystemer + en vakt :)

Lenke til kommentar
hallo! er det snø må man ha med snøscooter, Norge har sikkert ikke alle slags lover på det spillet så den berømte "løypeloven" er vel ikke med der?

Snøscooter skal være med, men litt vanskelig og bruke den i et område tettpakket med trær eller hva? :)

 

Kommer vel ann på hvor lang tid man bruker på å runde spillet :p Fordelen med vinter er man kan bruke ski da, det ville jo at det fikk litt egenart..

 

Ski og truger! Kan være sånn at hvis man kom til et sted med mye snø var man nødt til å ta dem på seg.

Zombiene kan overleve ved å bo blant husene i byen, og man er nødt til å ta turer ned til byen for å overleve. Så da slipper man ikke helt for zombiene om vinteren.

Også må du huske at zombiene ikke vil gå med slitte klær i dette spillet. Viruset er jo helt nytt og bryter ut på høst/vinter så folk flest vil ha på seg tjukkt med tøy.

Derfor vil de også kunne overleve lengre i kulden :)

Lenke til kommentar

Liker å komme med forslag, men at zoombiene blir fieendene ødelegger for meg :( kan det ikke være vanlig mennesker eller mennesker fra den tredje verdens som er lei av sult og fordervelse og vil ta over makten i rike oljenasjoner som Norge.

 

Mitt forslag til handling. Året er 2041, sultkatastrofen er et faktum og millioner av mennesker fra land i Afrika og deler av Asia flykter nå til andre land. De vil ta over makten for å spre verdens rikdom, som f.eks. oljen vår. Siden dette gjelder mange av vestens land, må vært land stå til ansvar for seg selv. Norge er i ferd med å bli senket og bare få byer er ennå isolerte. Kong Haakon bestemmer seg for å flykte til en liten by i innlandet og befolkningen må selv sørge for å forsvare seg og kongen. det blir om å gjøre å få tak i mat fra en av nabobyene "utlendingene" allerede har tatt så ikke byen sulter, samt forsvare byen, til USA har reddet seg slv og kan hjelpe andre land som Norge.

 

Hva syntes du/dere?

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Liker å komme med forslag, men at zoombiene blir fieendene ødelegger for meg :( kan det ikke være vanlig mennesker eller mennesker fra den tredje verdens som er lei av sult og fordervelse og vil ta over makten i rike oljenasjoner som Norge.

 

Mitt forslag til handling. Året er 2041, sultkatastrofen er et faktum og millioner av mennesker fra land i Afrika og deler av Asia flykter nå til andre land. De vil ta over makten for å spre verdens rikdom, som f.eks. oljen vår. Siden dette gjelder mange av vestens land, må vært land stå til ansvar for seg selv. Norge er i ferd med å bli senket og bare få byer er ennå isolerte. Kong Haakon bestemmer seg for å flykte til en liten by i innlandet og befolkningen må selv sørge for å forsvare seg og kongen. det blir om å gjøre å få tak i mat fra en av nabobyene "utlendingene" allerede har tatt så ikke byen sulter, samt forsvare byen, til USA har reddet seg slv og kan hjelpe andre land som Norge.

 

Hva syntes du/dere?

 

 

Nææh... Liker bedre zombie ideen. Da trenger man ikke å ha noen spesiell grunn til hvorfor de angriper deg og oppfører seg som de gjør, de er jo nesten hjernedøde og reagerer på instinkter.

 

Dessuten er det morsommere å plaffe ned zombier enn ordentlige mennesker :p

Endret av pululf
Lenke til kommentar
Nææh... Liker bedre zombie ideen. Da trenger man ikke å ha noen spesiell grunn til hvorfor de angriper deg og oppfører seg som de gjør, de er jo nesten hjernedøde og reagerer på instinkter.

 

Dessuten er det morsommere å plaffe ned zombier enn ordentlige mennesker :p

True, true.

+ at de lager morsome lyder :D

*gwuuueeeeehhhh*

Lenke til kommentar

Det originale pitchet (på side 1) høres ut som "Resistance: Fall of man" gitt. Videre er ikke "verden er full av zombier som må plaffes ned" verdens mest originale plot. :)

 

For all del; jeg digger at folk prøver å være kreative og komme opp med egne spill og spill-ideer (se forøvrig www.gameawards.no), men det skal gjerne være litt mer originalt enn dette.

Endret av josh909
Lenke til kommentar
Problemet er at vanlige folk ikke gjør det til samme helvete....

 

Med zombier blir hele landet nedbrutt på en annen måte... Fiendlige folk blir ikke det samme....

 

Jepp. Med vanlige folk ville det vært rart om de bare angrep og ikke brydde seg om sitt eget beste. Zombier/infiserte har lov til det :p

Men jeg antar det blir "zombier" av den forstand at de blir infiserte slik som i "28 weeks later"? Og ikke sånne langsomme hjernespisende levende døde som fantes i gamle filmer.

Lenke til kommentar

Får et inntrykk at det er snakk om kun skog... Du må da legge til tettsteder også? Men helst en "country" feeling,altså at det skjer ute på landet, ikke storby... USA er storby setting... Norge er fjell skog og mark, og byene er heller mer bare tettsteder... Slik bør Norge framstilles i spillet...

 

Høres nokså seriøst ut nå... Planer?

Lenke til kommentar
Problemet er at vanlige folk ikke gjør det til samme helvete....

 

Med zombier blir hele landet nedbrutt på en annen måte... Fiendlige folk blir ikke det samme....

 

Jepp. Med vanlige folk ville det vært rart om de bare angrep og ikke brydde seg om sitt eget beste. Zombier/infiserte har lov til det :p

Men jeg antar det blir "zombier" av den forstand at de blir infiserte slik som i "28 weeks later"? Og ikke sånne langsomme hjernespisende levende døde som fantes i gamle filmer.

Det jeg likte med Left 4 Dead var at zombiene ikke var slike langsomme duster, som langsomt labber mot deg med armene utstrakte, og mumler: "Braaaaiiiiinnnssss"

 

De tålte heller ikke 12 hagleskudd i hodet på 3 meters avstand... Hvis det lages slikt, har jeg ingenting imot zombier...

Lenke til kommentar
Får et inntrykk at det er snakk om kun skog... Du må da legge til tettsteder også? Men helst en "country" feeling,altså at det skjer ute på landet, ikke storby... USA er storby setting... Norge er fjell skog og mark, og byene er heller mer bare tettsteder... Slik bør Norge framstilles i spillet...

 

Høres nokså seriøst ut nå... Planer?

Jada, skal legges til såbnne små tettsteder av et slag. Men en del skal også foregå i skogene ;)

Lenke til kommentar
Får et inntrykk at det er snakk om kun skog... Du må da legge til tettsteder også? Men helst en "country" feeling,altså at det skjer ute på landet, ikke storby... USA er storby setting... Norge er fjell skog og mark, og byene er heller mer bare tettsteder... Slik bør Norge framstilles i spillet...

 

Høres nokså seriøst ut nå... Planer?

 

Helt enig. Hovedsettingen bør være i skoger, og med noen småbyer som man kan gå til og møte folk hvis man vil. Litt sånn som i fallout 3, der capital wasteland blir til fjell og skog, og byer slik som megaton, tennpenny tower og rivet city blir til tettsteder der man har klart å bygge opp en forsvarslinje mot de infiserte.

Lenke til kommentar

Men hvorfor blir ikke hovedpersonene smittet? Eller først må jeg få forklart, hvordan spredde viruset seg? Var det via luft, blod, mat... Bare tenker det er litt rart at sååå mange har blir til zombier, og hvorfor har akkurat hovedpersonene klart å ikke bli smittet(var de isolerte)? For i spillet tenker du vel at de slåss mot zombier innimellom. I så fall må det jo være ekstrem stor fare for at du blir smittet (hvis ikke eneste måten å bli smittet på er å bli bitt av en zombie, og da er det vel litt igjen at såååå mange har blitt smittet).

 

((by the way... jeg har ikke spilt så mange zombie-spill på en stund så jeg husker ikke hva slags historie de pleier å bruke m.h.t. smitte osv.))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...