Gå til innhold

Spill ide - Norpocolypse


Anbefalte innlegg

Det kan jo bli et ganske bra spill, men eg tror at det at du skal ha egen hytte/hus kan gjøre at spillet kan bli for stasjonært. Du burde hvertfall gjøre sånn at du må forlate hytten du begynner med og finne deg en ny hytte litt utover i spillet.

 

Har egentlig aldri likt zombie-spill så eg mener at det ville være bedre å gjøre det som har blitt nevnt tidligere, at de du kjemper mot har blitt infisert av noe som gjør de ustabile og farlige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan jo bli et ganske bra spill, men eg tror at det at du skal ha egen hytte/hus kan gjøre at spillet kan bli for stasjonært. Du burde hvertfall gjøre sånn at du må forlate hytten du begynner med og finne deg en ny hytte litt utover i spillet.

 

Har egentlig aldri likt zombie-spill så eg mener at det ville være bedre å gjøre det som har blitt nevnt tidligere, at de du kjemper mot har blitt infisert av noe som gjør de ustabile og farlige.

Joda, hadde noe slikt i tankene.

Feks:

Du har et hus som du bor i, også kan du samle opp hytter o.l. uti terrenget. Noe som de har i FC2.

 

Og det med å gjøre mennesker i kontakt med viruset ustabile og farlige er jo som jeg har tatt opp en god ide.

Og hvis vi skulle fulgt hvordan zombiene i andre spill lever, ville de død under vintern.

Siden spillet også skal drifte fra høst til vinter osv...

Så det med ustabile og farlige er jo ikke så dumt det heller :)

 

Foresten:

Jeg har ikke kommet opp med et navn enda. Noen med forslag? :)

Endret av n4w
Lenke til kommentar
Kan du noe om å lage spill da?

Hadde jo vært utrolig fett om det ble noe ut av dette.

Kan noe, men problemet er at jeg kan ikke alt. Så jeg trenger jo hjelp når basics av spillet er fullført.

 

 

Foreslår at du starter en hjemmeside som folk kan donere penger til deg :p og skaffer deg hjelp fra noen som er eksperter på dette :)

Ja, jeg vurderte også det å få nok folk engasjert på spill ideen også kanskje selge/bli med på utviklingen av spillet.

Men store kompanier ville ikke ha gått med på noe sånt uten og vist at det var stor interesse for noe sånt.

Lenke til kommentar

Hvordan man lager spill (tror jeg!) er at en gruppe mennesker lager en veldig limited og basic versjon av det spillet som de vil produsere, så fremfører man ideen sin til noen spillprodusenter. Hvis de liker ideen til spillet, så spytter de inn en del penger i prosjektet, slik at man kan leie inn flere folk, kjøpe utstyr osv.

Lenke til kommentar
Hvordan man lager spill (tror jeg!) er at en gruppe mennesker lager en veldig limited og basic versjon av det spillet som de vil produsere, så fremfører man ideen sin til noen spillprodusenter. Hvis de liker ideen til spillet, så spytter de inn en del penger i prosjektet, slik at man kan leie inn flere folk, kjøpe utstyr osv.

Ja det er nok sånn det foregår.

Har jo hørt om små spill produsenter som lager gode spill på egenhånd.

Men tanken min var vel helst det å legge frem ideen + skisser, modeller osv. av hvordan jeg har lyst til at det skal se ut.

Men så er problemet hvem av spillkompaniene man skal snakke med, ikke sant? :p

Lenke til kommentar

Tviler på at noen spillprodusenter kommer til å ta opp idèen til noen som ikke har jobbet aktivt innen spillutvikling tidligere, og de får nok utrolig mange idèer slengt etter seg i løpet av et år.

 

Men for all del, å sitte og tenke ut egne spill og spillidèer er utrolig lurt om man vil jobbe innen spillutvikling, og iallefall veldig morsomt.

 

Det sagt, så syns jeg idèen din har potensiale, om du bare jobber mer med den, så har du iallefall en veldig god idè til et spill :)

Lenke til kommentar
Tviler på at noen spillprodusenter kommer til å ta opp idèen til noen som ikke har jobbet aktivt innen spillutvikling tidligere, og de får nok utrolig mange idèer slengt etter seg i løpet av et år.

 

Men for all del, å sitte og tenke ut egne spill og spillidèer er utrolig lurt om man vil jobbe innen spillutvikling, og iallefall veldig morsomt.

 

Det sagt, så syns jeg idèen din har potensiale, om du bare jobber mer med den, så har du iallefall en veldig god idè til et spill :)

Ja du har et poeng.

Så det står og vipper på om jeg kan få inn nok folk, som er villige til å hjelpe meg med ideen eller om jeg skal legge frem ideen for noen andre.

Har jo fått mange gode ideer herfra, og jeg tenkte jeg skulle ta ideen min videre til andre forum.

Men hvis noen her på forumet er interesert på å delta, så ønsker jeg alle velkommne.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker over det, det er en god idé, skissene som vi prater om nå må bare finpoleres og kreativiseres (er det et ord?) litt, så blir det et bra konsept. Jeg har tenkt til å ta høyere utdannelse innen spillutvikling, men jeg har ikke bestemt meg for hva enda. Har mest lyst til kreativt spilldesign eller leveldesign, men det er jo tålig vanskelig å komme inn på, selvom jeg pusler en del med det på fritiden. For å bli noe innen spill (som er det eneste jeg kan tenke meg å bli) skal man jo gjerne ha litt erfaring, så hvis det virkelig blir noe av dette er jeg med.

 

Kunne jo starte med å lage det som en mod til Fallout 3 eller noe for å få et bilde ut av det. Men det er kanskje uinteressant?

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Når jeg tenker over det, det er en god idé, skissene som vi prater om nå må bare finpoleres og kreativiseres (er det et ord?) litt, så blir det et bra konsept. Jeg har tenkt til å ta høyere utdannelse innen spillutvikling, men jeg har ikke bestemt meg for hva enda. Har mest lyst til kreativt spilldesign eller leveldesign, men det er jo tålig vanskelig å komme inn på, selvom jeg pusler en del med det på fritiden. For å bli noe innen spill (som er det eneste jeg kan tenke meg å bli) skal man jo gjerne ha litt erfaring, så hvis det virkelig blir noe av dette er jeg med.

 

Kunne jo starte med å lage det som en mod til Fallout 3 eller noe for å få et bilde ut av det. Men det er kanskje uinteressant?

Den delen med FAllout 3 tenkte jeg faktisk på selv.

Det ble mer sånn:

"Ah what the hell, et sted skal man jo begynne"

Så, det er en glimrende idee. For da kan man virkelig få følt på om dette er noe å gå videre med :)

Lenke til kommentar

Har tidligere foreslått Dice men jeg vet ikke jeg altså....

 

EDIT: Ja det høres bra ut men jeg ville også jobbet litt på skisser ;)

 

Vett du hva hvis du har lyst så kan jeg lage noen skisser på ark er ikke noe eksperrt tegner men jeg kan prøve :p Men da må jeg få et "oppdrag" på hva jeg skal tegne :p

Endret av Tittoffer
Lenke til kommentar

Jeg vet at det er minst et par veldig gode tegnere her på forumet. Kanskje de kunne hjulpet deg? Ta en titt i kreativitetstråden på kreativitetsdelen av forumet.

 

Nå fikk jeg lyst til å tegne litt selv :p

Hvordan skal det egentlig se ut? Skal gatene være fylt med zombier, være forlatt med vanlige folk sov? Eller skal det bare være helt øde :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...