Gå til innhold

Spill ide - Norpocolypse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folkene i slosskampen blir sjekket for virus og fem av dem tester negativt. Det bryter ut panikk blant folkemengden og en av de infiserte angriper en politiman og biter han stygt.

 

Hvis man tester negativt har man ikke det man leter etter i kroppen. F.eks. ved dopingtester: Tester man positivt er man dopet.

 

Derfor burde det heller stått at de testet positivt.

 

Veldig interessant historie =)

Lenke til kommentar
Folkene i slosskampen blir sjekket for virus og fem av dem tester negativt. Det bryter ut panikk blant folkemengden og en av de infiserte angriper en politiman og biter han stygt.

 

Hvis man tester negativt har man ikke det man leter etter i kroppen. F.eks. ved dopingtester: Tester man positivt er man dopet.

 

Derfor burde det heller stått at de testet positivt.

 

Veldig interessant historie =)

 

Det plottet i denne tråden er ikke oppdatert. Vi har kommet frem til nye ting osv. (Og ja, det er en typo. Skulle stått positivt.)

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er kommentert før, men du burde kanskje fikse litt på karakterene du kan velge. Virket litt ubalanserte? Han ene er flink med medisin, men elendig i alt annet. Han andre kan litt om medisin og er ram i alt annet? Og han tredje er middels i alt? Du skal ha lite fornuft for å velge andre enn nummer to.

 

Men jeg liker ideen din! :)

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar

Ikke for å være noen festbrems her, men det er et monumental prosjekt dere prøver å begi dere ut på. Denne tråden er vel egentlig et godt eksempel på et dødfødt prosjekt. Har sett det utallige ganger før. Noen har en god idé til et spill, noen lager noen tegninger eller noen modeller eller noe og det blir masse fuzz om "prosjektet" og så dør det ut.

 

Hvilken kompetanse er det egentlig dere har? Noen kan lage 3D-modeller, noen kan mappe - har dere noen som kan programmere? Det er den riktige enden å starte i. Det hjelper ikke å starte med en modell av en slegge eller en tegning av ei hagle.

 

Dere bør forsikre dere om at dere har teammedlemmer som faktisk kan programmere AI, grensesnitt, og så videre. Dere må bestemme den grunnleggende spillmekanikken, ordne et detaljert kart over landskapet spillet skal foregå i, og så kan dere etter hvert starte på selve prosjektet.

 

Om dere velger å dele dere opp så noen lager modeller og andre lager teksturer og noen lager lyder så dere har alt det der klart til spillets "skjelett" er ferdig er det bare bra, men ikke la folk jobbe forgjeves fordi det viser seg at programmererne deres egentlig ikke er kapable til å gjøre dette adekvat. Det er vanskelig å lage en mod, og det å gjøre en totalkonvertering for å ende opp med et helt nytt spill er enda mye verre.

 

Jeg vil gjerne tro at dette her blir bra, men jeg klarer det ikke helt. Jeg merker meg et betydelig fravær av organisering her, jeg klarer ikke en gang finne noen liste over hvem som har hvilke oppgaver. Dere må nå i alle fall ha det.

 

Jeg skal ikke si at jeg kan mye om spilldesign; greia mi er mapping og til en viss grad også organisering. Men basert på mine semi-kvalifiserte observasjoner ser dette for rotete ut.

 

Har noen av dere tidligere erfaring med det dere driver med, sånn i praktisk sammenheng? En ting er at dere har slegga, men kan noen få den til å mose en mutert hjerne på troverdig vis? Har noen av dere kjennskap til, for eksempel, hvordan man får en arena til å fungere bra? Eller hvilken fargetemperatur lyset i en infisert og skummel tunnel bør ha?

 

Jeg vil ikke ta fra dere motet eller noe, men jeg tror dere bør roe ned idémyldringa og heller bevilge dere en timeout for å fordele arbeidsoppgaver og legge en slagplan. Dere har masse gode idéer, men de er fragmentert og spredt rundt, og dere ser ikke ut til å vite hvordan dere bør gripe saken an for å få noe ut av dem.

 

Dig what I'm sayin'?

 

(PS: Dalen deres ser ut som en botn. Botner er gravd ut av isbreer og er amfiformede, mens de fleste andre typer daler er mer avlange. Jeg tror personlig at den avlange formen til en dal passer bedre da den kan være relativt linjær selv om man får mange alternative retninger å bevege seg i.)

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Kunne ikke sagt det bedre Koffein, men om du sjekker forumet deres, så er det faktisk litt mer organiserte der enn her, men ikke mye desverre.

 

Håper de klarer å få ut noe til slutt, men det ser desverre tvilsomt ut for øyeblikket.

 

Dere bør også ikke tenke så veldig mye på å lage diverse våpen osv nå, få heller en grunnbase av modden, der dere har det grunnleggende nede, og ikke bare en build med masse random våpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...