Gå til innhold

Spill ide - Norpocolypse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke bygge hus fra bunnen, men snubler du over noe som en gang var ei fin familiehytte, så kan du snekre litt på den, og ja, lage til noe som gir strøm...

 

EDIT: Det med bilene....

De bør ikke bli slik:

http://www.dezinerfolio.com/wp-content/upl...eyron_hires.jpg

http://peterlimo.com/images/Mercedez.png

 

Men slik:

http://farm1.static.flickr.com/25/35745193_a922a0a66c.jpg

http://www.adriaticabodyandpaint.com/images/Rusty_Car.jpg

 

Hvis man kræsjer, så ha det slik at bilen ser knust ut... ikke 2 og en halv bulk i støtfangeren, men slik:

http://www.carsparefinder.co.uk/blog/wp-co...y_car-small.jpg

Endret av Lolli
Lenke til kommentar

Jeg har mer sansen for motsatt. Viruset er bare en illusjon skapt ved medisinering, en begrunnelse, skapt av eliten å utrydde uønskede elementer i verden. Du som karakter må da slåss mot elitesoldater (spillet blir da mer taktisk) og folk som er medisert mot sin vilje for å opptre abnormalt (zombie/skrekk-element).

 

Du som karakter må finne ut av dette her, i alle fall etterhvert utover i spillet, og få en slutt på galskapen. Du finner da ut at du har drept vennene dine og familien din fordi du tror de har fått "zombie"-virus, men i steden har du blitt manipulert til å drepe dem. Grøss og gru!

Lenke til kommentar
Dette høres ut som noe!

 

Uansett, hva du gjør, ikke snakk med EA om dette... de vil bare voldta, melke, og fete opp med DRM...

 

EDIT: Hva med andre som må overleve? "kolonier" som reiser rundt, og prøver å finne steder de kan slå seg til ro, og holde seg sikre...

 

EDIT v2: Når det gjelder kjøretøy, dette er ikke et land som er på sitt beste, må være mye som skrangler på bilene, et par lause ting osv... Kanskje finne strøkne biler midt i en garasje i Oslo eller Stavanger, men jeg vil se straffa biler ;)

 

Og når man fikser dem, skinner de ikke... Fikser man dem, er det for at det skal gå an å kjøre på, ikke at de skal være fine uten riper...

Andre som overlever viruset, vil sette seg opp i kolonier (jeg skal skrive mer på storyen ;)) og leve i nogenlunde samme stil som deg selv. Bortsett fra at hovedpersonen vil prøve å finne en kur.

Tanken med biler var ikke at de skulle bli shiny nei. Du kan vaske den eller at den blir rein hvis det skulle regne.

Men skader som kommer på bilen vil forbli. Bortsett fra feil på motoren osv...

 

Jeg stemmer for at du, et godt stykke ut i spillet, møter noen fiender som du ikke kan drepe, så blir det en filmsekvens hvor du løper lenger og lenger inn i den mørke skogen. Plutselig roper en stemme "GOGO POWERRANGERS!" Så kommer det en gjeng med g33ker ut og redder deg, mens powerrangers sangen går i bakgrunnen!

 

OH YEAH!

Hehe, eller kanskje det skal komme en jeng med forum nerder?

"Lol, u sux, gtfo"

De drev handel med hverandre mens de slåss mot de hjerneløse hordene av zombier på grensene av landene.

Her mistet jeg nesten interessen. Som en annen sa, zombier er oppbrukt.

 

Men en dag ankommer det et skip til Oslo med forsyninger.

 

Skulle ikke ha sakt Bergen istedenfor. Slik at det blir litt 1349-følelse (svartedauen).

 

 

Og så ser jeg du tar med bygging av hus og hytter. Hva er vitsen med det!? Det virker som om du vil ha et realistisk preg over dette spillet (Far Cry 2), så bygging av hus ville vell tatt ett år(?). Og du har ikke strøm fra strømverket(evt. du kunne ha muligheten til å lage et eget strømverk med hjelp fra bekken).

 

Det jeg prøver å si med det hus-greiene er at du må ikke gjøre et spill for komplisert ved å legge til unødvendige funksjoner.

 

BTW, virker som om du har blitt litt Fallout-inspirert.

Ja, er åpen for forslag om mutanter, zombier eller andre greier. Men det var det første som jeg kom til å tenke på.

Når du nevner det med svartedauen var det nettopp det som inspirerte meg. Bortsett fra at folk forandres. Men jeg flytta det til Oslo, ideen var først og ha det i Bergen, men flytta det til Oslo siden de fleste "store" norske ledere bor der.

Når jeg leser det du skriver om bygging av hytter osv så kjenner jeg at den ideen sprekker litt.

Poenget var det at du skulle se en film sekvens hvor du og andre står og bygger. At spillet går over sesonger og ikke bare dager. Si at du bygger en hytte så må du jo da bygge forsvar rundt hytta ellers kan du bli drept under prosessen.

 

Og ja, er litt Fallout inspirert også.

 

Kanskje ikke bygge hus fra bunnen, men snubler du over noe som en gang var ei fin familiehytte, så kan du snekre litt på den, og ja, lage til noe som gir strøm...

 

EDIT: Det med bilene....

De bør ikke bli slik:

http://www.dezinerfolio.com/wp-content/upl...eyron_hires.jpg

http://peterlimo.com/images/Mercedez.png

 

Men slik:

http://farm1.static.flickr.com/25/35745193_a922a0a66c.jpg

http://www.adriaticabodyandpaint.com/images/Rusty_Car.jpg

 

Hvis man kræsjer, så ha det slik at bilen ser knust ut... ikke 2 og en halv bulk i støtfangeren, men slik:

http://www.carsparefinder.co.uk/blog/wp-co...y_car-small.jpg

Mange gode ideer du har her. Liker den hus/hytte ideen du har.

Og bilen ideen er god den også.

 

Jeg har mer sansen for motsatt. Viruset er bare en illusjon skapt ved medisinering, en begrunnelse, skapt av eliten å utrydde uønskede elementer i verden. Du som karakter må da slåss mot elitesoldater (spillet blir da mer taktisk) og folk som er medisert mot sin vilje for å opptre abnormalt (zombie/skrekk-element).

 

Du som karakter må finne ut av dette her, i alle fall etterhvert utover i spillet, og få en slutt på galskapen. Du finner da ut at du har drept vennene dine og familien din fordi du tror de har fått "zombie"-virus, men i steden har du blitt manipulert til å drepe dem. Grøss og gru!

Dette er en fantastisk god idee for og være ærlig.

For da kan man lage en filmsekvens i starten hvor det virker som et zombie virus sprer seg. Og at du da flyr rundt og dreper alt du ser. Men at du også sloss mot super soldater som flyr rundt i skogen.

Men da må man gjøre om historien litt.

 

Feks:

"Etter at viruset traff innover Norge spredde det seg panikk rundt om i landet. Alle med tegn på sykdom ble henrettet av frykt for at det skulle spre seg. Mange folk flyktet fra hjemmene sine lengre nord for å ungå viruset i håp om at kulden skulle drepe viruset. Men en jeng super soldater blir sendt ut av staten for å henrette alle som stakk fra husene sine, igjen av frykt for at de skulle ha dratt med seg viruset videre. Folk som ikke blir drept når de har viruset blir paranoide og stikker av gårde. Og de blir aggresive og lengter etter kjøtt og går derfor etter mennesker."

 

Eller noe slikt :)

Endret av n4w
Lenke til kommentar
Jeg har mer sansen for motsatt. Viruset er bare en illusjon skapt ved medisinering, en begrunnelse, skapt av eliten å utrydde uønskede elementer i verden. Du som karakter må da slåss mot elitesoldater (spillet blir da mer taktisk) og folk som er medisert mot sin vilje for å opptre abnormalt (zombie/skrekk-element).

 

Du som karakter må finne ut av dette her, i alle fall etterhvert utover i spillet, og få en slutt på galskapen. Du finner da ut at du har drept vennene dine og familien din fordi du tror de har fått "zombie"-virus, men i steden har du blitt manipulert til å drepe dem. Grøss og gru!

Dette er en fantastisk god idee for og være ærlig.

For da kan man lage en filmsekvens i starten hvor det virker som et zombie virus sprer seg. Og at du da flyr rundt og dreper alt du ser. Men at du også sloss mot super soldater som flyr rundt i skogen.

Men da må man gjøre om historien litt.

 

Feks:

"Etter at viruset traff innover Norge spredde det seg panikk rundt om i landet. Alle med tegn på sykdom ble henrettet av frykt for at det skulle spre seg. Mange folk flyktet fra hjemmene sine lengre nord for å ungå viruset i håp om at kulden skulle drepe viruset. Men en jeng super soldater blir sendt ut av staten for å henrette alle som stakk fra husene sine, igjen av frykt for at de skulle ha dratt med seg viruset videre. Folk som ikke blir drept når de har viruset blir paranoide og stikker av gårde. Og de blir aggresive og lengter etter kjøtt og går derfor etter mennesker."

 

Eller noe slikt :)

 

Jepp, du kjemper på flere fronter. Elitesoldatene som skal utrydde deg/dere fordi du/dere er uønskede elementer, samt tvangsmediserte som oppfører seg som zombier. Denne gjengen elitesoldater, er gjerne noen fra en eller annen fremmed makt eller organisasjon som staten har akseptert for å få bukt med "viruset".

 

Etterhver støter du kanskje på andre i samme situsjon (som tror du er zombie). Et skikkelig kaos med usikkerhet og frykt.

Lenke til kommentar
Jepp, du kjemper på flere fronter. Elitesoldatene som skal utrydde deg/dere fordi du/dere er uønskede elementer, samt tvangsmediserte som oppfører seg som zombier. Denne gjengen elitesoldater, er gjerne noen fra en eller annen fremmed makt eller organisasjon som staten har akseptert for å få bukt med "viruset".

 

Etterhver støter du kanskje på andre i samme situsjon (som tror du er zombie). Et skikkelig kaos med usikkerhet og frykt.

Ja, det virker som en god plan. Får se om denne ideen slår an hos andre også. :)

 

Men nå må jeg be dere om en tjeneste.

Jeg trenger jo folk som skal gi quest, du kan kjøpe ting fra osv...

Kunne noen her ha satt opp en/flere profiler for en/flere person(er)?

Hadde vært til stor hjelp, ganske slitsomt å sette opp sånne profiler alene ;)

Lenke til kommentar
Men nå må jeg be dere om en tjeneste.

Jeg trenger jo folk som skal gi quest, du kan kjøpe ting fra osv...

Kunne noen her ha satt opp en/flere profiler for en/flere person(er)?

Hadde vært til stor hjelp, ganske slitsomt å sette opp sånne profiler alene ;)

 

Har et lite opsett av en figur her:

 

 

 

Det er en jeger som har laga seg ei lita hytte langt inne i skogen. Kanskje finner man hytta når man er ute og jakter. Uansett, denne jegeren har brukket beinet, og siden helsevesenet i norge gikk ad dundas da zombiene begynte å komme, kan han ikke få hjelp derfra. Du finner ham utmattet og utmagret i hytta hans, og han ber deg om å stikke ned til byen og prøve å finne noen ting så han kan få fiksa beinet sitt. Han ber deg om å ta med smertestillende og noe å lage en spjelk til beinet med. Du må også finne noe mat.

 

Du får to valg.

Vil du drepe ham (og derfor få en ekstra hytte som du kan bruke når du jakter),

eller vil du hjelpe ham og nyte godt av alt det bringer?

 

Hvis du hjelper ham, ber han deg også om å jakte for ham inntil beinet har grodd. Han vil trenge en hjort annenhver uke, pluss ved. Hvis du sier ja, vil han la deg bruke hytta hans når spom helst, hvis du sier nei, får du en liten belønning for å hjelpe ham med beinet, men ikke lov til å bruke hytta.

 

 

Lenke til kommentar

Liker ideen din ;)

Må få si at jeg er ikke noe zombi entusiast men jeg kommer med noen forslag uansett :p

 

Det med hytte/hus er en veldi bra idet må jeg si, tviler på at det er brukt i noen andre FPS spill. Jeg vil komme med et forslag om en bygge modus der du kan sette opp ett godt forsvar og fikse på hytta. Kansje det burde gå an å legge ut feller til dyr/zombier.

En slik modus kan jo også gå an å bruke på biler for eksempel at du kjører inn i en garasje så kommer det bydde modusen opp automatisk.

 

Når det gjelder den nye storyen er jeg litt tvilsom til Elite soldater. tror ikke DNF har slike elite soldater i den grad. Bare en tanke :p

 

Så kan jeg vell ta karakteren med det samme. Du bør tenke litt på aldet, utseene og erfaring. Jeg fåreslår en mann i 30-40 åra med et utseene som Sam Fisher i Conviction ( Bilde av han )

Det med introduksjonen av karakteren kan vere at han var på jakt med vennene og bikkja når det var i hytta hans hørte de på radioen om viruset.. :)

 

Ideen om at bilene kan ruste og ødelegges er veldi inntresang... Bare for å konstatere det ;)

 

Kansje det hadde vert lurt at zombiene/mutantene bare er aktive om natta slik at hovedpersonene kan jakte å utforske uten at noen forfedelige zombier tar dem... Bare en tanke... :p

 

En annen idet er kansje midt i spillet så får de kontakt med noen som kan selge ting (ammunisjon, våpen, biler(kjøretøy) og matrialer til dem.. Tenk litt på det ;)

 

Når det gjelder våpen så er jeg helt enig at de ike kan springe rundt med hva som helst... Men viss du går for storyen med Elite soldatene så tviler eg at de løper rundt med standar jakt rifler og hagler..

 

Viss du kjenner eller selv er god til å tegne så lag noen skissker.. Kommer ikke langt uten dem ;)

 

Kikk litt rund å ta kontakt med spillprodusenter som Dice om de er inntriserte i ett nytt spill :p

 

Hold oss oppdatert ;)

 

Wow det ble visst en del...

 

Ikke ta det som kritisering..

Kommer bare med forslag og mulige forbedringer :)

Lenke til kommentar

Legg handlingen til en by. Oslo er da såklart enklest. Hvis de er isolert og frakten av mat er begrenset kanskje du må være litt kriminell for å skaffe mat eller lignende. Antagelig er jeg litt utenfor hva du har i hodet nå :p Men har du seriøst planer om å starte "utviklingen" av dette spillet? Må vel ha litt kompetanse for å begynne med noe slikt.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke lagt det til en by da må i allefall hele storyen og mange av forslagene endres :(

Hvis det er midt ute i skogen vil det jo ikke nødvendigvis forbindes med Norge. jeg foreslår at man kan ha med litt skau også, men at noe av handlingen foregår i en også. Om det er Bergen, Oslo eller Trondheim eller alle 3 er ett fett for meg :)

Lenke til kommentar
Liker ideen din ;)

Må få si at jeg er ikke noe zombi entusiast men jeg kommer med noen forslag uansett :p

 

Det med hytte/hus er en veldi bra idet må jeg si, tviler på at det er brukt i noen andre FPS spill. Jeg vil komme med et forslag om en bygge modus der du kan sette opp ett godt forsvar og fikse på hytta. Kansje det burde gå an å legge ut feller til dyr/zombier.

En slik modus kan jo også gå an å bruke på biler for eksempel at du kjører inn i en garasje så kommer det bydde modusen opp automatisk.

 

Når det gjelder den nye storyen er jeg litt tvilsom til Elite soldater. tror ikke DNF har slike elite soldater i den grad. Bare en tanke :p

 

Så kan jeg vell ta karakteren med det samme. Du bør tenke litt på aldet, utseene og erfaring. Jeg fåreslår en mann i 30-40 åra med et utseene som Sam Fisher i Conviction ( Bilde av han )

Det med introduksjonen av karakteren kan vere at han var på jakt med vennene og bikkja når det var i hytta hans hørte de på radioen om viruset.. :)

 

Ideen om at bilene kan ruste og ødelegges er veldi inntresang... Bare for å konstatere det ;)

 

Kansje det hadde vert lurt at zombiene/mutantene bare er aktive om natta slik at hovedpersonene kan jakte å utforske uten at noen forfedelige zombier tar dem... Bare en tanke... :p

 

En annen idet er kansje midt i spillet så får de kontakt med noen som kan selge ting (ammunisjon, våpen, biler(kjøretøy) og matrialer til dem.. Tenk litt på det ;)

 

Når det gjelder våpen så er jeg helt enig at de ike kan springe rundt med hva som helst... Men viss du går for storyen med Elite soldatene så tviler eg at de løper rundt med standar jakt rifler og hagler..

 

Viss du kjenner eller selv er god til å tegne så lag noen skissker.. Kommer ikke langt uten dem ;)

 

Kikk litt rund å ta kontakt med spillprodusenter som Dice om de er inntriserte i ett nytt spill :p

 

Hold oss oppdatert ;)

 

Wow det ble visst en del...

 

Ikke ta det som kritisering..

Kommer bare med forslag og mulige forbedringer :)

Du har mange gode poeng her. Jeg veit jo at det er mange zombie spill ute å går, men hvis jeg virkelig vill få til ideen min her må det bli med zombier.

For det er som du sier, at hvis jeg tar med elite folka så burde man nesten kunne "loote" for å få tak i ting på folk du har tatt.

Og den bygge modus ideen for hus og bil er rett og slett genial. Vedder på at noen ville syntes at det ødelegger spillet litt.

Men siden jeg ikke har sett noe sånt før, tenkte jeg at dette kunne være litt tøft.

Delen med at zombiene bare skal være ute på natta ødelegger jo en del av spillet.

I tillegg til at jaktmodusen skal være vanskelig i seg selv, skal også zombiene kunne utnytte det at du står på post.

Ellers kan du jo bare holde deg inne på natta, ikke sant? ;)

Når det gjelder det å kunne kjøpe ting så skal det være mulig og dra å handle mat, utstyr, ammo o.l. for hvor ofte finner du en zombie løpende rundt med henda full av mat, vann og ammo? :p

 

Først må jeg spørre, er dette en vill idé-drøfting om noe som kan bli et utrolig kult spill, eller er det faktisk et selskap eller noen folk med utdanning som vurderer å lage noe av det?

 

Uansett, regner med at du tenker deg et FPS-RPG spill, litt som Far Cry 2?

Dette er nok bare drøfting, kom bare opp for meg at jeg ville prøve og sette opp et spill. (Eller i hvertfall se om noen syntes at dette kan bli fett)

Jeg har så smått bare begynt med historien og sånt, men har allerede fått god kritik.

Og ja, tenker meg noe i den sjangeren som Far Cry 2 har. Bortsett fra at her blir det ikke så firkanta :p

 

Delen med at folk syntes jeg burde ha en session i by tror jeg også ville ødelagt litt av spillet.

Og det at ingen vil legge merke til at det er i Norge er feil, har allerede pønsket ut en trailer/intro :)

Poenget er jo det at zombiene trekker innover i det uforberedte Norge og du (main char.) prøver og finne en kur.

Jeg vurderte også og ha det i en by, men det syntes jeg at vi fikk se nok av i Fallout 3 og L4D.

Endret av n4w
Lenke til kommentar
Hvis dette til slutt vil bli et spill, kontakt meg! Jeg kan lage 3D modeller :p

 

Og hva syns du om den jeger fyren?

Ja glemte å legge den til i forige post, det så ut som et helt konge quest å legge til i storyen.

 

Og jeg kontaker gjerne folk som er intresert i å delta i spillet. :)

Jo flere som hjelper, jo bedre ;)

 

Greit nok at det ikke er en by, men finnes jo små tettsteder i innlandet som kan være på en del av spillkartet da hvertfall :p Zoombier syntes jeg ødelegger, mulig fordi jeg liker spill mest mulig realistisk :hmm:

Jaja, forlatte små byer o.l. skal legges til. Dette skal jo bli så likt et sted i norge som mulig :)

Endret av n4w
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...