Gå til innhold

Spill ide - Norpocolypse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får tipse dem, når/hvis dette går over fra en haug med tanker og ideer til noe skikkelige greier. Tipser man gamer og andre nettsteder kan jo dette lokke spillprodusentene ;)

Og det skader ikke å prøve.

Men kanskje få til et solid stoff før vi presnaterer det? :)

Absolutt, de får nok mailer fra ivrige folk som oss hver dag, så derfor må vi faktisk lage noe litt seriøst. Og får man èn artikkel på ett nettsted blir de plsutelig mye mer interessant.

Lenke til kommentar
Lurer på om Gamer.no lager artikkel om dette etterhvert :p Kanskje få spillmagasinet til å gjøre det samme :roll:

Lage en artikkel om hva?

At en haug med fantasifulle unger har en superflott spillidé?

Meh, dere (vi?) trenger å faktisk få satt sammen noe før dere (vi?) i det hele tatt bør tenkte på å få noe publisert.

Lenke til kommentar

Kjør en rip-off kombo av Fallout 3 og Left 4 Dead, da tror jeg du har fått mye av det du ønsker deg. Isolasjon og zombier :p

 

On a serious note: Du bær begrense deg og finne ut hva du ønsker med spillet ditt. Hva slags spill du vil ha og hva man skal gjøre.

Selv om det kanskje kan være litt off-topic noe av det ville jeg ha fått tak i nyere Valve-spill og spilt de med developer comentary. Utrolig spennende å høre om hvorfor de har valgt denne tingen her, hva deres orginale ide var og hvordan de endte opp med den løsningen de bruker i spillet osv. Da tror jeg du kan få en del gode ideer om hvordan ting bør gjøres.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare skumlest, men hvis dere skal velge spillmotor synes jeg dere bør ta en titt på Cryengine 2. Den er såpass "lett" å bruke og samtidig forferdelig bra og avansert, og jeg tror spillet deres ville blitt utrolig bra der. Utrolig lett å legge til nye modeller og samtidig lage personer og "handling".

 

Er allerede noen andre som har satt i gang et RPG spill som dere, de er dog litt mer profesjonelle men alikevell gjør dette som en hobby, bare mer seriøst.

 

Her er noen bilder fra noe dem har brukt 3-4 måneder på.

 

 

 

firetest.jpg

firetest2.jpg

2.jpg

 

 

Dere kan også få sikkert masse gratis hjelp fra Crymod.com, der er folk som har full peil. på denne motoren og de kommer sikkert til å hjelpe dere hvis dere går seriøst inn for det og viser at det kan bli bra. Mulighetene er store ihvertfall.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Ideèn om isolasjon fra omverdenen pga. et virus er så lite originalt at det nesten blir for tåpelig.

Men klarer dere å gjennomføre det på en bra måte så står det respekt og venter på dere.

 

Ellers må det sies at Fallout 3 er et av de beste spillene jeg har spilt. Kanskje bruke det som inspirasjon?

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Meget interessant konsept dere har funnet ut av her - jeg har lenge selv "filosofert" litt rundt tanken på et zombie apocalypse spill og er en stor fan av denne post-apocalypse-zombie feelen. Dette er en sjanger jeg aldri kommer til å bli lei av!

Det finnes både gode filmer og spill i sjangeren - men ingen har levd opp til potensiale et slik spill/film som dette kan ha.

 

Tenk deg et zombie spill som spiller seg ut på et relativt stort område - en middels stor by,landeveier, små landsbyer, skog, mark og fjell. (alt seamless om mulig.) En høyst detaljert verden med så godt som "ekte fysikk", der alt er veldig naturtro. Det er omtrent mulig å gå inn i alle boliger, butikker, senter etc. Gjenstander du kan bruke til våpen i virkligheten, kan du bruke til våpen i spillet. Verden fungerer som en forventer og har boliger, butikker, biler, bygninger, etc, av alle slag.

 

Spillet vil fungere som en simulator, helt fra starten av et zombie-outbreak, (tenk starten i dawn of the dead 2004 - som kan beskrives med et ord, nemlig "panikk") du styrer en helt ordinær person som har et mål - å overleve! Når du først forstår hva som foregår må du finne ut hva det neste du skal gjøre er - skal du finne et hus eller en hytte litt utenfor byen og barrikere deg inne? Må du stjele en bil for å komme deg der ? Eller skal du bryte deg inn i en våpenhandel stjele et våpen og så prøve å finne dine nærmeste? Hva skjer i lang sikt ? Hvor mye mat trenger du ? Kommer zombiene noen gang til å sulte i hel / falle om ? Bør du prøve å kontakte omverden for hjelp ? En ting er sikkert, du må gjøre alt i din makt for å overleve.

Spillet blir ferdig når du kommer deg ut av "spillersonen", kontakter omverden og blir reddet eller dør. (Har tenkt på noen andre eventuelle løsninger også her men det sparer jeg til en annen gang :thumbup: )

 

Spillet vil ha to spilltyper - en simulator mode og en story mode.

I simulator mode skjer ingenting likt fra gang til gang du spiller. Du har et mål, nemlig å overleve - noe som kan være en stor utfording fordi spillet er så pass realistisk at du trenger mat og søvn. Du er heller ingen supersoldat og mangler kanskje våpen ? Det faktum at mengden med zombier øker samtidig som mengen med overlevende minker gjør det heller ikke enklere.

I simulator modusen kan du velge om du skal være en loner, eller om du skal prøve å samle så mange survivors som mulig. Du kan ta den enkle løsningen - finne transport og komme deg til helvette ut av faresonen. (For å hindre at dette blir for enkelt kommer tilfeldige veier til å bli blokkert av krasj og lignende.) Eller du kan prøve å ta kontakt med omverden for hjelp, eller kanskje det dukker opp andre løsninger etterhvert som tiden går?

Storymoden vil fungere som en slags tutorial til spillet og er mer linjært enn simulator moden. Du må følge instrukser for å gjennomføre spillet. Story moden vil også ha en spennende og givende storyline. Nedenfor er en enkel modell for hvordan en slik historie kan utfolde seg. (Merk at det kan skje dramatiske vendinger og uventede ting underveis!)

  1. Finne dine nærmeste (evnt skaffe våpen/transport)
  2. Gruppere deg med andre overlevende
  3. Etablere en relativt trygg base - første finne lokale, så barrikere
  4. Kontakte omverden
  5. Komme deg til extraction zone.

 

For å si det på en annen måte så ser jeg for meg et spill som er blanding av left4dead, dead rising, gta, stalker, resident evil, dead island og alan awake.

 

Jeg vet at et spill av denne dimensjon er høyst krevende både grafisk og gameplay messig - og det kan være tricky for å få et slik type spill til å fungere. Men, jeg tror at med dagens teknologi og med en god stabb så er dette langt fra umulig.

 

Ble en god blokk med tekst dette, håper noen orker å lese i gjennom hele greia ;)

Endret av Rekviem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...