Gå til innhold

Spill ide - Norpocolypse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sånn, da har jeg lest gjennom hele emnet. Idémyldringen her har vært utrolig bra, og det har kommet så sinnsykt mange forslag som er veldig gode. Selve historien og settingen mener jeg kan fungere. Blir som et zombie-spill med den forlatte følelsen man får i Half Life 2. Selve settingen med zombier er kanskje litt oppbrukt, men jeg får aldri nok av det.

 

Liker spesielt det at zombiene er en følge av et virus, og ikke en mystisk stråling fra månen som gir liv til likene på kirkegården. Et forlatt Norge med noen få, hardbitte personer som kjemper er ikke dumt.

 

Jeg kan vel bidra med litt jeg også. Egentlig så er jeg ikke spesielt god til noe, blir bare middels god på ting før jeg bestemmer meg for å lære noe nytt. Jeg har tegnebrett og kan bidra med skisser. HTML og CSS er jeg også nokså dreven på, så jeg kan godt være med på å få opp en hjemmeside. Jeg kan også være med på å skrive historie osv, liker egentlig godt å skrive.

 

Har også noe som kanskje stiller meg i en litt særegen posisjon, nemlig at i området her hvor jeg bor er det mange forlatte hytter rundt om kring midt inne i skogene. Det er ingen stier som leder til dem, og mange har nylig blitt mer avdekket av veiarbeid. Disse er kanskje fra rundt 70-80-tallet, og har stått tomme siden 90-tallet (dato på utgåtte produkter :)). Kanskje kunne jeg fotografert litt og gitt inspirasjon til designerne?

Hadde vært flott om flere ville blitt med å hjulpet oss.

Bare registrer deg på forumet (jeg skal lage en del om det i førsteposten) og gi oss ditt bidrag.

Snakk med azzi, så vil han gjøre deg til moderator ;)

Lenke til kommentar
Det hadde vært litt kult med spikerpistol, hagesaks og andre ting du finner i boda. (ikke drep meg om dette står fra før)

 

Spikerpistol fungerer veldig dårlig med mindre man bruker den på kloss hold, den begynner å spinne i lufta og treffer ikke der man vil. Hagesaks hadde vært et bra "melee" våpen! Du kan foreslå det i våpenlista på forumet vårt ;)

Endret av pululf
Lenke til kommentar

Hei, n4w, kunne du gjort om emnetittelen i denne tråden til "Idé til spill - Norpocolypse"?

 

Also, alle som tror de kan bidra til dette prosjektet, post i vei! Alle dere som ikke tror dere kan bidra, post i vei dere også! Friske ideer er alltid bra :)

 

Vi trenger spesielt tegnere som kan designe karakterene i spillet. Zombier og NPCer tenker jeg på da. Og kanskje våpen.

Lenke til kommentar

Når jeg ble ferdig med å lese dette så så jeg for meg at i en del i spillet så var man i en kloakk- det er bekkmørkt- man har bare en pistol og en lomme lykt(på skjermen så ser man bare der hvor lommelykten lyser sånn at resten er helt svart, når det er sånn kan man bli skremt av zombier som er der nede). Man kan forklare det at zombier er i kloakken er fordi det var folk som arbeidet der mens viruset ble spredt-Eller! eller en kloakk-arbeider har blitt bitt av en infisert rotte.

 

 

BTW man er ikke med vennene sine i kloakken.

 

Dette var bare en ide. ;)

Lenke til kommentar

Hvordan i hels*kke registrerer man seg på det forumet deres? Klarer ikke den koden dritten :/

 

Syntes forøvrig at spillets mørkt og lyst perioder bør bestemmes av hvor mye klokken er og evt hvilken tid på året. er lei av spill der det er samme type lys og mørke, og siden dette spillet ligger 10 år frem i tid++ må man nok legge lista høyere enn dagens grafikk og finne på mye nytt som ikke dagens spill inneholder..

 

Syntes det bør komme flere sprøe ideer :D

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Nå har jeg forferdelig mye å gjøre slik sett (jobber med 1 Source mod 1 man, 3 loglines til filmscript og ideer til andre materialer) men kan sikkert være behjelpelig med utbygging av dialoger, historie og leveldesigne om det skulle være ønskelig.

Alle som kan hjelpe med dialoger, modeller osv er hjertelig velkommen på det nye forumet for spillet :)

 

@ bruno

Når du skriver inn koden må den skrives baklengs av det som opprinelig står der.

Har hatt problemer med det selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...