Gå til innhold

Spill ide - Norpocolypse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skimmet gjennom et par innlegg her så lant og jeg synes det høres ut som et spill med muligheter!

 

Uten å vite om det er noe til hjelp til din spill ide, så er det et par ting som jeg savner med "dagens spill".

 

Siden det er et fps spill med et bredt utvalg av skytevåpen, så lengter jeg litt etter den følelsen av å være desperat etter ammunisjon og/eller våpen. Slik at spilleren må dempe litt på den skyteglade triggerfingeren, og heller ty til andre former for våpen, slik som tradisjonelle og utradisjonelle slagvåpen. Hjemmesnekret feller og prosjektilvåpen, osv. Skal man først skyte så må man hele tiden ha i tankene av hvor mye kuler man har igjen, og deretter legge opp en strategi til det. Eventuelt flykte dersom situasjonen ikke er verdt kulene.

Ettersom spillkonseptet ditt befinner seg i norge, så ville det passet greit inn, med tanke på våpen og ammo er ikke en allemans eie her. Jeg hadde håpet på fallout 3 var i noe lunde i den rettningen, men akk nei :) Finner jo ammo overalt i spillet.

 

En annen ting er provisjon. Mat er naturlig og noe alle må ha. Men det skal tenkes lenge for å komme på et spill der mat faktisk er der for å mette spillkarakteren sin magen og gi energi til de neste dagene, enn bare en "instant health bonus". En energi rik kropp påvirker spillkarakterens smidighet, konsentrasjonsevne og dømmekraft.

Med så mye variert å spise i Fallout 3, så hvorfor har de ikke noe slikt med :(

 

Det kommer nok ikke til å være så mange skytevåpen, men en rifle og en bøsse blir det. Derimot blir det mange meleevåpen. Det hadde vært kult om det var manko på ammo. Blir litt sånn som i Dead Space, veldig lite ammo nesten hele tiden.

Hva sier dere til at man kun kan ha med seg f. eks. to meleevåpen og to skytevåpen? Hvis det er noe jeg savner på spill i dag, så er det å se hvor våpnene henger på kroppen. Hvis vi begrenser antall våpen man kan ha med seg, så kan vi lage et belte som han kan ha mindre våpen i, og en greie på ryggen som han kan henge ting som slegge, jernrør, osv på. Inventory kan han ha i en sekk han har på seg. Så når man oppgraderer inventory, ser man at sekken hans har blitt bedre, men hjemmelaga lommer på siden, osv. Så får man en forklaring på hvor han har våpnene og tingene sine!

Lenke til kommentar
Skimmet gjennom et par innlegg her så lant og jeg synes det høres ut som et spill med muligheter!

 

Uten å vite om det er noe til hjelp til din spill ide, så er det et par ting som jeg savner med "dagens spill".

 

Siden det er et fps spill med et bredt utvalg av skytevåpen, så lengter jeg litt etter den følelsen av å være desperat etter ammunisjon og/eller våpen. Slik at spilleren må dempe litt på den skyteglade triggerfingeren, og heller ty til andre former for våpen, slik som tradisjonelle og utradisjonelle slagvåpen. Hjemmesnekret feller og prosjektilvåpen, osv. Skal man først skyte så må man hele tiden ha i tankene av hvor mye kuler man har igjen, og deretter legge opp en strategi til det. Eventuelt flykte dersom situasjonen ikke er verdt kulene.

Ettersom spillkonseptet ditt befinner seg i norge, så ville det passet greit inn, med tanke på våpen og ammo er ikke en allemans eie her. Jeg hadde håpet på fallout 3 var i noe lunde i den rettningen, men akk nei :) Finner jo ammo overalt i spillet.

 

En annen ting er provisjon. Mat er naturlig og noe alle må ha. Men det skal tenkes lenge for å komme på et spill der mat faktisk er der for å mette spillkarakteren sin magen og gi energi til de neste dagene, enn bare en "instant health bonus". En energi rik kropp påvirker spillkarakterens smidighet, konsentrasjonsevne og dømmekraft.

Med så mye variert å spise i Fallout 3, så hvorfor har de ikke noe slikt med

 

Det kommer nok ikke til å være så mange skytevåpen, men en rifle og en bøsse blir det. Derimot blir det mange meleevåpen. Det hadde vært kult om det var manko på ammo. Blir litt sånn som i Dead Space, veldig lite ammo nesten hele tiden.

Hva sier dere til at man kun kan ha med seg f. eks. to meleevåpen og to skytevåpen? Hvis det er noe jeg savner på spill i dag, så er det å se hvor våpnene henger på kroppen. Hvis vi begrenser antall våpen man kan ha med seg, så kan vi lage et belte som han kan ha mindre våpen i, og en greie på ryggen som han kan henge ting som slegge, jernrør, osv på. Inventory kan han ha i en sekk han har på seg. Så når man oppgraderer inventory, ser man at sekken hans har blitt bedre, men hjemmelaga lommer på siden, osv. Så får man en forklaring på hvor han har våpnene og tingene sine!

 

Foreslår at de finnes flere typer sekker som "rompetaske" eller små mobil type lommer :p

Lenke til kommentar
*snip*

Her er det kansje noen andre ideer til våpen og zombieoppførsel

Ah, genialt! Jeg ser ofte på happytreefriends, men at jeg ikke har tenkt på den episoden ennå er rart. Mange gode våpenideer inne i skuret.

 

Nå kom jeg på noe. Kanskje vi burde ha et skur der han kan henge opp våpnene som han finner? Så når han skal ut og jakte eller noe sånt, gåt han og henter de våpnene han vil ha med seg.

 

Foreslår at de finnes flere typer sekker som "rompetaske" eller små mobil type lommer :p

 

Lol, ja. Og bukser med lommer.

Endret av pululf
Lenke til kommentar
Skimmet gjennom et par innlegg her så lant og jeg synes det høres ut som et spill med muligheter!

 

Uten å vite om det er noe til hjelp til din spill ide, så er det et par ting som jeg savner med "dagens spill".

 

Siden det er et fps spill med et bredt utvalg av skytevåpen, så lengter jeg litt etter den følelsen av å være desperat etter ammunisjon og/eller våpen. Slik at spilleren må dempe litt på den skyteglade triggerfingeren, og heller ty til andre former for våpen, slik som tradisjonelle og utradisjonelle slagvåpen. Hjemmesnekret feller og prosjektilvåpen, osv. Skal man først skyte så må man hele tiden ha i tankene av hvor mye kuler man har igjen, og deretter legge opp en strategi til det. Eventuelt flykte dersom situasjonen ikke er verdt kulene.

Ettersom spillkonseptet ditt befinner seg i norge, så ville det passet greit inn, med tanke på våpen og ammo er ikke en allemans eie her. Jeg hadde håpet på fallout 3 var i noe lunde i den rettningen, men akk nei :) Finner jo ammo overalt i spillet.

 

En annen ting er provisjon. Mat er naturlig og noe alle må ha. Men det skal tenkes lenge for å komme på et spill der mat faktisk er der for å mette spillkarakteren sin magen og gi energi til de neste dagene, enn bare en "instant health bonus". En energi rik kropp påvirker spillkarakterens smidighet, konsentrasjonsevne og dømmekraft.

Med så mye variert å spise i Fallout 3, så hvorfor har de ikke noe slikt med :(

Nei her er det ikke sånn at man skal fly rundt med 500 haglepatroner eller rifleskudd.

Du har kun en liten mengde med skudd hele tiden.

Si rundt 20 patroner og 5 riflepatroner?

Vi vil også prøve og begrense cheat funksjoner i spillet :)

 

Angående provisjon så må vi diskutere det du tok opp her.

Du har et par gode ideer her, og ærligtalt liker jeg ikke ideen med healthbars selv.

Tenker at sårene dine kan bli til du får søkt ut en lege/du kan opperere dem mens du er ute i felten.

Dette får vi komme nærmere innpå.

 

Angående hvordan de skal ha våpen tenker jeg det slik:

Ei hagle og ei rifle (en over ryggen hvis man bærer et i henda, og evt begge på ryggen hvis man har meele våpen fremme. Disse kan jo henge i beltet elns.) + meele våpen og håndvåpen. :)

 

Alt høres veldig bra ut...

 

Stemmer for schäfer :p

 

Angående den listen over hvem som er med, du (n4w) kan sette meg som det du vill :p Men jeg fåretrekker CEO2 haha :p

 

Jeg vill også foreslå at vi lager en nettside... (Freewebs?) slik at vi kan organisere oss litt bedre ;)

Ja en nettside hadde vært fint.

Jeg har ikke noe kjennskap med freewebs, så hvis noen kunne satt opp et forum for oss så hadde det vært bra.

 

Edit:

Når vi skal ha med hvor mye man kan gå med, kan vi jo alltids legge ved en sekk som man kan pakke med forsyninger o.l.

Men vi må ha en maks. vekt som en person kan gå med.

Endret av n4w
Lenke til kommentar
Ja nesten som i Farcry 2 safehousene ;)

Tenkte mer på et lite skur utenfor hytta hans. Ikke skur spredd utover spillet.

 

Ja var det jeg tenkte på også, men at det var i allefall to eller tre :p Som man må finne for å kunne bruke dem :p

 

Jeg jobber forresten på kartet As we speak... Har liagt til en liten by hytta og airfiled (militerbasen)Noe mer??

Lenke til kommentar
Ang. hund stemmer jeg for å bestemmepillet, hvilken hund man skal ha helt i begynnelsen av spillet, eller måtte velge en av flere fra en kennel eller noe senere. Hver hund har forskjellige abilites, osv.

Det med kennel er en god ide.

Eller vi kan legge til en funksjon hvor du kan velge hvordan du vil den skal være.

 

Jeg syntes at vi da skal legge ved en funksjon hvor du kan "trene" bikkja de på en bane elns.

Lenke til kommentar
Ja nesten som i Farcry 2 safehousene ;)

Tenkte mer på et lite skur utenfor hytta hans. Ikke skur spredd utover spillet.

 

Ja var det jeg tenkte på også, men at det var i allefall to eller tre :p Som man må finne for å kunne bruke dem :p

 

Jeg jobber forresten på kartet As we speak... Har liagt til en liten by hytta og airfiled (militerbasen)Noe mer??

 

Det som hadde vært en idé er at du viser oss hvor langt du har kommet på kartet, og så kan vi komme med innspill. ;)

Vi kom vel frem til at mesteparten av mappen skal være skog, og så er det noen åpne områder rundt om kring, og enkelte tettbebyggelser og landsbyer.

 

EDIT: Det med skurene, du mener vel ikka at det man legger inn i ett av skurene vil ligge i alle de andre skurene også? Hadde vært ganske urealistisk og ødelagt litt av spillet (IMO)

Endret av pululf
Lenke til kommentar
Det som hadde vært en idé er at du viser oss hvor langt du har kommet på kartet, og så kan vi komme med innspill. Husk at det største av mappen skal være skog, og så er det noen åpne områder rundt om kring, og enkelte tettbebyggelser og landsbyer.

Ja enig med det pululf sier.

Last opp et bilde av hvor langt du er kommet.

Men husk at vi må ha en småby hvor det er helt forlatt. Pluss en koloni med overlevende.

 

BTW. Lommelykt skal jo være den eneste lyskilden når du er ute i mørket.

Men vi må også legge til en funksjon hvor batteriet går ned litt etter litt.

 

Som minner meg på: Vi må ha et quest hvor du skal ut i skogen på natta og finne/hente/drepe/redde noe/noen og hvor helt plutselig pæra i lommelykten går. Og du må gå store deler av queste i bare mørket.

Kanskje legge til en mulighet hvor man kan gå dual med fakkel lagd av bensin/sprit o.l + en del av klærna dine + håndvåpen eller meele. :)

Lenke til kommentar

Hvis det er en klar natt, så vil jo månen og stjernene lyse opp litt.

 

EDIT: Kom på en idé. La oss si at det er en landsby som er helt forlatt, men inne i sentrum har de klart å forskanse seg, og det er høye murer og sånn for å holde zombiene vekk.

Endret av pululf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...